9 Reacties

5 jaar geleden
Ik merk ook wel dat m'n zicht wat slechter is geworden. Had goed zicht voor de zwangerschap en nu zie ik ver dingen wat minder scherp. Niet heel uitgesproken dat ik ervoor naar opticien geweest ben en een bril nodig heb, maar merk zelf wel een verschil. Hopelijk trekt dit na de zwangerschap weer weg.

5 jaar geleden
Wazig niet echt. Ik merk zelf dat ik mijn contactlenzen minder goed verdraag dan normaal, moet ze sneller verwisselen voor mijn bril sinds de zwangerschap.

5 jaar geleden
Hier ook al een aantal dagen slechtere ogen... Vroeg me al af of het met zwangerschap of algemene moeheid te maken had...

5 jaar geleden
Vanwege andere vochthuishouding en hormonen kunnen contactlenzen slechter gaan zitten, waardoor wazig zien.
Maar op is vlekken zo af en toe niet erg.
Elke dag je lenzen in en uit doen en evt halverwegge de dag, lost bij mij 95% van de problemen op

5 jaar geleden
Wanneer je zwanger bent en je je ogen laat meten door de opticien. Kan daar mogelijk niet de juiste sterkte uit komen. Ik heb mijn ogen in het eerste trimester laten testen, de opticien wist niet dat ik zwanger was en gaf aan dat ik inconsequente antwoorden gaf.
Ik heb uiteindelijk een goedkopere bril aangeschaft op mijn oude sterkte. Mijn huidige bril op dat moment had een lelijke kras, dus ik moest iets.
Ik merk nu dat als ik moe ben, ik ook eerder hoofdpijn heb. Met name savonds. In plaats van naar de tv te kijken probeer ik dan maar wat te gaan haken oid. Ik heb een bril voor veraf. Dus ik probeer echt mijn zicht dan dichterbij me te houden.
Meer dan dit kan je er volgens mij helaas niet aan doen

5 jaar geleden
Idem hier, ogen lijken ook iets slechter te zijn. Normaal doe ik geen bril aan achter pc maar laatste tijd toch nodig. Sneller hoofdpijn en moe als ik het niet doe en idd ook wat waziger zicht. Had het ook al aan gynaecoloog gemeld maar als bloeddruk en zo in orde zijn ligt het blijkbaar echt aan ogen. Kunnen ook droger zijn nu waardoor je sneller last hebt.

5 jaar geleden
Herkenbaar! Ik had voor m'n zwangerschap prima ogen, maar kan nu vaak de ondertiteling op tv niet meer lezen. Krijg het dan gewoon niet scherp gesteld, erg wazig zicht. Kost veel moeite om te lezen. Dus doe het nu maar gewoon op gehoor, haha.. Dit is wel altijd pas 'savonds, overdag minder last van.