Hi,
Ik schrijf toch ook maar een berichtje. Mijn vriend en ik komen er maar niet uit... de één vindt Kilian mooier, de andere Kian. Inmiddels zijn we met 1,5 week uitgerekend en we willen toch graag andere meningen horen, zonder dat iedereen in onze omgeving weet hoe hij gaat heten.
Wat misschien nog een detail is, is dat Kilian staat voor "kleine kerk" en "oorlog" en Kian voor "koning".
Zouden jullie je hierdoor laten beïnvloeden?
Ik ben benieuwd!
Welke naam vinden jullie mooier?
Kian vind ik mooier, ook als je nadenkt over eventueel in het buitenland aangesproken worden is dit makkelijker. Ik vind korter sowieso stoerder en de betekenis ook
Ik vind Kilian echt heel leuk. Alleen de betekenis van Kian mooier. Maar je denkt natuurlijk niet constant aan wat een naam betekend. Ik zou dus voor Kilian zijn gegaan in dit geval 😄
Persoonlijk spreek kilian me meer aan. Bij Kian moet ik denken aan Kain. En bij Kilian denk ik aan once upone a time. Het is de associatie wat je er zelf mee hebt ☺️
Ik vind kian en de betekenis mooier, ik ben ook iemand die kijkt naar hoe mensen een naam zouden afkorten, kilian zou afgekort kunnen worden naar kil en ik persoonlijk krijg daar meteen zo'n straattaal gevoel bij.