14 Reacties
5 jaar geleden
Reactie op Naimax4
Wegen doet kraamzorg.. Daarna gwn bij het consultatiebureau.
Ja maar wat als je zelf dagelijks het gewicht bij wilt houden?
5 jaar geleden
In de kraamweek doet kraamzorg dit dagelijks. Na de kraamweek word dit gedaan bij het cb(kind en gezin).
Hier verder ook niet nodig gevonden. Je komt de eerste 4 maanden er praktisch gezien iedere maand en je kan tussendoor naar het inloopspreekuur voor wegen en meten. En wilde ik het eens weten toen ze ouder waren en ze niet zo vaak meer bij het cb kwamen, ging ik eerst zelf op de weegschaal staan en daarna met kind. Dan weet je het ook. Maar hier dus niet nodig gevonden na de kraamweek.
5 jaar geleden
De kraamzorg had deze bij zich en ze liet m in de kraamweek bij ons staan. Daarna heb ik er een aangeschaft, maar dat kwam omdat we haar gewicht goed moesten bijhouden omdat ze in het begin nog niet goed dronk, alleen middels fingerfeeding. Tis niet nodig, puur voor de leuk of je eigen geruststelling.
5 jaar geleden
Nee hoor hier geen baby weegschaal, kraam zorg neemt dit mee en daarna weeg je je baby bij het consultatiebureau. Dus je hoeft het niet zelf aan te schaffen 馃槝
5 jaar geleden
Reactie op fibm8
Waarom zou je dit willen? Na een tijdje wordt je al gek van het tempraturen ...
Mijn moeder gaf aan met mijn broertje destijds het probleem te hebben gehad dat hij na de eerste week af begon te vallen. Hij was op geboorte gewicht maat toen de kraamzorg weg was verloor hij gewicht. Dit doordat er voldoende voeding was maar er geen voedingsstoffen in zaten.
5 jaar geleden
Ik wil borst voeding gaan geven. Dan vind ik het wel handig om de kleine te wegen de eerste maanden. Vooral omdat ik dan ongeveer weet hoeveel de kleine binnen krijgt. Heb ik met mijn andere dochter ook gedaan ze groeide namelijk te weinig. Bij flesvoeding van de oudste heb ik het niet gedaan
5 jaar geleden
Toen mijn jongste na 5 weken mee naar huis mocht (prematuur) moest er een weegschaal komen. Elke keer voor en na de voeding wegen en anders bijvoeden. Na 2 dagen die weegschaal aan de kant gegooid en gewoon gevoed op verzoek (bv)
Na een maand op controle en kreeg ik het commentaar dat ze wel erg hard groeide...
volge je gevoel, dat klopt altijd wel 馃槈