14 Reacties
5 jaar geleden
Ik vond het bij de eerste wel lekker makkelijk dat je alleen het onderstel van de kinderwagen hoeft mee te nemen bij kleine uitstapjes en je daar zo de maxicosi op kon klikken. Ook zijn er winkelwagentjes waar een maxicosi op past wat handig is met boodschappen doen wanneer de kleine nog niet in de wagen kan zitten (de eerste +- 8mnd).
5 jaar geleden
Reactie op Anouk0007
De autostoel in de auto is toch een maxi cosi? Of zijn er autostoelen die i ...
je hebt ook vaste autostoel en die je tot veel langer kan gebruiken, die dus niet draagbaar zijn.
5 jaar geleden
Maxi cosi is een merk, geen soort autostoel.
en ook dat maar iedereen weet wat je bedoelt, namelijk een draagbare autostoel, enkel geschikt voor baby's tot een jaar(?) oud.
5 jaar geleden
je hebt ook vaste autostoel en die je tot veel langer kan gebruiken, die du ...
Ah! Dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
Ik zou altijd voor een maxi cosi gaan. Fijn als de baby slaapt of eindelijk rustig ligt. Zo hoef je hem niet wakker te maken of te storen. Wij hebben hem wel langer dan een jaar gebruikt, dus ik vond dat het zeker waard.
Zelf kozen wij voor een 2e hands maxi cosi (van een vertrouwd persoon), dus we hebben er weinig voor hoeven betalen.
Ook fijn dat je kindje in de winter niet uit zijn warme slaapzak gehaald hoeft te worden en de kou in moet.
Het hang er natuurlijk vanaf hoeveel je de auto gebruikt, maar voor ons was dit regelmatig (wekelijks in het begin) met de onverwachtse stops onderweg. Dan is het heel fijn dat je even snel je kindje in en uit kunt klikken.
5 jaar geleden
maar dit topic was er een paar dagen geleden ook al dacht ik? 🤔
Echt??? Heb ik overheen gelezen. Even zoeken dan ook!
5 jaar geleden
Reactie op aylome
Wij hebben een autostoel van 0kg - 36 kg gekocht waar het kind in kan tot 3 ...
Dus dan geen losse maxicosi er bij..dit willen Wij ook doen maar lijkt dat ik de enige op de wereld ben... wat is jouw motivatie hiervoor?
5 jaar geleden
Ik heb een gewone autostoel voor het begin ook, ik ben zwanger van een tweeling dus het wordt snel zwaar denk ik, als ik twee van de maxi cosi's moet dragen. Ik doe ze liever in de kinderwagen.
De autostoel gaat ook veel langer mee en was goedkoper, die ik heb gekocht kan tot 7 jaar 😊 ik zie wel de voordelen in de maxi cosi's, maar voor mij hoeft het niet.
5 jaar geleden
Reactie op Sharonnetje
Dus dan geen losse maxicosi er bij..dit willen Wij ook doen maar lijkt dat ...
Ik ga een 3 in 1 kinderwagen kopen waar een een maxi cosi al bij zit. Dus maak dan geen extra onnodige kosten voor de maxi cosi alleen. En de autostoel die ik heb gekocht is een Isofix 360. Dit is mijn eerste kind en heb hierna zeker nog kinderwens. Dus heb voor niet al te dure prijs gelijk een goede autostoel gehaald die lang mee gaat, 360 graden draait en waar mijn rug heel van blijft. Het is vooral praktisch nadenken op basis van jou thuissituatie en portemonnee.