191 Reacties
4 jaar geleden
Zonder twijfel, doen!
Je krijgt zelf de lichamelijke "belasting" van de prik, en je kindje profiteert tot 3mnd na geboorte van de antistoffen die je tijdens de zwangerschap hebt aangemaakt.
Het is hetzelfde vaccin als het DKTP vaccin die je als kind waarschijnlijk hebt gehad.
En de prik is er nu niet voor niets: sommige jonge baby's met kinkhoest kunnen zo ontzettend hard hoesten dat ze een hersenbloeding oplopen. Met deze prik kun je je kindje daartegen beschermen.
4 jaar geleden
Ik neem hem niet, lees er teveel verschillende verhalen over, je mag nauwelijks antibiotica in de zwangerschap het liefst ook geen paracetamol. En lees verschillende verhalen over de prik. Bij mijn dochter heb ik het ook niet gedaan bij mijn VK toen geen woord over gehoord ik dacht als het zo aanbevolen word dan hadden hun het ook wel gezegd. Ja naja dan krijgt de kleine een prikje meer maar daar herinneren ze zich ook niets meer van ik laat niet zomaar alles inspuiten
4 jaar geleden
Ik neem de prik wel! Ik neem liever zelf een prik als ik onze kleine meid er 1 kan besparen 🥰
4 jaar geleden
Reactie op Mommy3
Een vraag ga je je kindje inenten als hij/zij geboren is ???
Niet aan deze discussie beginnen. Hoe t gezellig hier.
4 jaar geleden
Ik wel. Anders is je kindje de eerste twee maanden (tot de eerste vaccinatie) niet beschermd. Je kan online veel informatie vinden hierover.