23 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb voor de cybex gekozen. Omdat we beiden rugklachten hebben.

5 jaar geleden

Wij hadden een maxi cosi cabrio fix maar hebben voor dit kleintje een maxicosi pebble plus aangeschaft. De maxicosi oogt groter (dus kunnen ze er langer in) en er zit een hele fijne verkleiner in, wat ik bij de andere modellen veel minder ergonomisch/comfortabel vond ogen. Wij hebben er een isofix base bij om te gaan proberen. Maar vonden het de vorige 2x niet een probleem dat die er niet was.

5 jaar geleden

Een maxicosi cabriofix incl isofix familyfix 2ehands kunnen aanschaffen voor 100 eu samen. Zag er nog prima uit! Marketplace op fb staat er vol mee dus zeker een tip om daar even een blik te werpen!

5 jaar geleden

Citi 2🥰

5 jaar geleden

Reactie op Annikaa1989

Een maxicosi cabriofix incl isofix familyfix 2ehands kunnen aanschaffen voo ...
Ja heb ik ook echt gekeken maar als je niet precies weet wat je zoekt is het lastig haha

5 jaar geleden

Reactie op Miriam89

Ik heb voor de cybex gekozen. Omdat we beiden rugklachten hebben.
Is deze dan minder zwaar? Mijn vriend is heel lang en heeft ook wel regelmatig rugklachten.

5 jaar geleden

Reactie op JoleneJane

Wij hadden een maxi cosi cabrio fix maar hebben voor dit kleintje een maxic ...
Hiervoor deed je dan alleen de gordel? Die van ons komt met regelmaat in 3 verschillende auto's. Moeten we dan 3 van die isofix base hebben om het handig te houden?

5 jaar geleden

Wij hebben bij de eerste gekozen voor een doorgroeistoel vanaf geboorte. Geen draagstoel gedaan. Heb wel een 2e hands je voor achterop de fiets. Nooit spijt van gehad.

5 jaar geleden

Reactie op Mama Van Owen

Hiervoor deed je dan alleen de gordel? Die van ons komt met regelmaat in 3 ...
Ja we gebruikten gewoon de gordel! En zeker voor 3 verschillende auto’s zou ik echt niet de base ook zo vaak aanschaffen! De gordel werkt makkelijk en veilig en is niet eens zo gek veel meer moeite. 😊

5 jaar geleden

Wij hebben de citi nog van de eerste. Geen isofix maar gewoon met gordel. Gaat prima

VRIEND

5 jaar geleden

Hier 2 jaar geleden de Stokke B safe autostoel gekocht (ook een kinderwagen via mp) gordel vonden we echt niks dus toen de isofix base aangeschaft

5 jaar geleden

Wij de pebble plus met isofix. Veiligste getest. Maar is echt tijdslijk word snel te krap.

5 jaar geleden

Hier een autostoeltje van kidsriver met isofix. Had ook de zachtste voering voor de baby.

5 jaar geleden

Doona auto zitje.. is gewoon ideaal er zitten wieltjes onder.. vooral als je meerdere kinderen heb heel handig. En gaat ook op de isofix

5 jaar geleden

Ehmm, wat ik me afvroeg...zijn er hier mensen die al een baby/dreumes hebben die werkelijk 15 mnd lang probleemloos in zo een autostoeltje blijft zitten zonder de hele boel bij elkaar te krijsen? Dochter kon hier met 5/6 mnd zelfstandig zitten. Voor ons was dat de overweging - incl. het feit dat liggen en zeker achterstevoren liggen (mama en papa niet kunnen zien = gillen) - om haar vanaf 8 mnd in een autostoel te doen waarin ze kon zitten (wel een speciale met extra bescherming). Ik lees dat dat volgens al die nieuwe regels nu niet meer mag. Maar welke baby en vooral welke dreumes (dan kunnen ze al enige tijd lopen!) gaat in vredesnaam 15 mnd in zo een mini maxi cosi achterste voren liggen!?!? En hangt de helft van het lichaam dan niet over de maxicosi? Ben benieuwd of er mama’s zijn die mij gerust kunnen stellen, want al dit kindje ook maar enigszins lijkt op haar grote zus dan kan ik autorijden anders tussen 8 en 15 mnd echt wel vergeten.

5 jaar geleden

Reactie op emma1334

Ehmm, wat ik me afvroeg...zijn er hier mensen die al een baby/dreumes hebbe ...
Die van ons zat ook vanaf 9 maanden in een maxicosi pearl (zo’n stoeltje). Hij groeide aan alle kanten uit zijn maxicosi en wilde maar al te graag naar buiten kijken. De pearl stond toen nog een beetje in de ligstand, ging prima! Nu is nummer 2 onderweg en met een tweede isofix base van marktplaats zijn wij komend jaar nog helemaal voorzien. De oudste zit met 2 nog steeds goed in de pearl en de baby kan in de maxicosi

5 jaar geleden

Reactie op tenna

Die van ons zat ook vanaf 9 maanden in een maxicosi pearl (zo’n stoeltje). ...
Ah hetzelfde probleem dus....ik had idd ook zo een soort pearl stoeltje, maar als ik de nieuwe wetgeving bekijk, dan mag ik die stoel wel gebruiken, maar moet ik 15 mnd lang mijn kind tegen een achterbank aan laten kijken

5 jaar geleden

Nuna Pipa Next met isofix base. Tweedehands gescoord via Vinted.

5 jaar geleden

Reactie op emma1334

Ah hetzelfde probleem dus....ik had idd ook zo een soort pearl stoeltje, ma ...
Ja wat ik dan denk bij dit...het zal allemaal kloppen, maar als ik dan zie hoe de meeste kindjes maar half in die riempjes zitten, zich er uit wurmen of ze zitten veel te los. Garantie op een goede afloop bij een botsing heb je nooit. Volgens mij doen we allemaal mega ons best om de kindjes veilig te vervoeren en verzinnen ze steeds weer wat nieuws. Ik gebruik mijn nuchtere verstand en vindt het vele malen veiliger als mijn kindje rustig zit en niet gilt waardoor ik ook relaxed kan rijden, dat helpt vast ook bij het voorkomen van ongelukken

5 jaar geleden

Reactie op tenna

Ja wat ik dan denk bij dit...het zal allemaal kloppen, maar als ik dan zie ...
Zelfde hier. Onze dochter zat met een jaar niet meer lekker achterstevoren. Ook in de meegroei stoel zat ze met haar benen in de knel dus hoop gewurm en gedoe. We hebben een Axissfix dus die naar voren gericht en ze zit sindsdien veel rustiger.