7 Reacties

5 jaar geleden

Ik werk ook in de retail. 20 uur in de week. Sta de hele dag, ben nj 21+ 2 dagen. Wat je zegt begint nu wel zwaar te worden. Krijg snel last van me rug en me voeten. En snel moe. Ik probeer meer te gaan zitten. Tussendoor, en doe rustiger aan. Helpt wel iets gelukkkg maar ben benieuwd hoe lang ik dat vol houd tot 34 weken.

5 jaar geleden

Ik werk ook fulltime in retail (dierenwinkel) ik ben bijna 23 weken. Merk ook dat het tillen van de zware (20,25 kg) niet meer zo fijn is. Dus dat doen de klanten nu steeds meer zelf en m'n collega's ruimen de grote vracht op en ik de kleine minder zware spullen. Ik neem iets vaker een rustpauze. Blijf wel volledige week werken tot aan verlof (is het plan dan 馃槄) Goed naar je lichaam luisteren en aangeven bij je werkgever als je last ondervind. Ik heb het geluk dat ik zo'n beetje eigen baas ben op de werkvloer en mijn werkgever doet er niet moeilijk over dat ik wat minder doe. Als je kijkt bij de arbo wat nu nog mag dan is dat heel erg weinig. Maar als je werkgever niet wil meewerken of denken dan misschien deels ziektewet mocht het echt niet meer gaan. Succes!

5 jaar geleden

Ook ik werk in de retail, ben nu 21 + 4 en merk ook wel dat ik gewoon echt sneller moe ben dan normaal en last van mijn voeten en rug krijg. De zwaardere dingen doen mijn collega's gelukkig wel. Heb tot nu toe geen extra pauzes maar ben benieuwd hoelang ik dat vol ga houden. Daarbij is het de bedoeling dat ik tot 36 weken blijf werken maar stel het gaat niet mag en kan ik gelukkig eerder met 34 weken met verlof. Het nadeel is dat dat rond de kerst is en het heel erg druk is. Mijn enige advies is, laat het zwaardere werk gewoon door je collega's doen en het belangrijkste is en blijft om naar je eigen lichaam te luisteren!!

5 jaar geleden

Ik ben 22weken, werk in een supermarkt. Vracht verwerken en vullen doe ik sinds week 16 al niet meer. Zit voornamelijk achter de kassa nu, wel saai maar wel beter voor mn kindje en mn lichaam

5 jaar geleden

Ik werk ook in de retail ( nu 24 weken zwanger ) ik ga vanaf nu 30% minder werken omdat ik het ook te zwaar vind en nog steeds teveel doe... ons bedrijf doet er gelukkig niet moeilijk over. Alles voor de mama en baby鈽猴笍

5 jaar geleden

Heel fijn om andere reacties te lezen.

5 jaar geleden

Werk normaal 40 uur, ene week gaat beter als de ander. Sinds 3 weken de koopavond (begin ik nu om 12:00 of om 13:00 tot 21:00) en ben deze zaterdag vrij omdat het even teveel is heb dan 3 dagen rust.. verder extra zitten dit mogen ze niet verbieden! Je mag extra pauzes houden! Doe dit ook! Volgende week weer proberen 37 uurtjes te maken lukt dit niet ook geen probleem.. probeer ook uit te werken tot 36 weken maar ook hier lukt het niet, lukt het niet! Collega鈥檚 houden me goed in de gaten ook omdat ik neig teveel te doen.. maar word snel op me vingers getikt! Luister naar je lichaam 馃拫