24 Reacties

5 jaar geleden

Met koorts altijd even huisarts of huisartsenpost bellen en dan mag je vaak in overleg eventueel een zetpil geven

5 jaar geleden

Onze dochter kreeg een dag na de geboorte in het ziekenhuis al een zetpil ivm hoofdpijn door de vacuümpomp. Dus zou niet weten waarom een baby van 2 maanden het niet mag hebben in dat geval.. Verder overigens niet weer gebruikt.

5 jaar geleden

Mijne heeft zelfs na de geboorte een zetpil gehad vanwege vacuüm. Het heeft meer te maken met hoeveel ze mogen krijgen nav gewicht. De apotheek heeft het nog nagekeken toen ik ze kocht en ik mocht ze gewoon geven.. misschien even de huisarts bellen morgenochtend dan weet je het zeker!

5 jaar geleden

Ik was bij het consultatie bureau en heb ernaar gevraagd. Dit was een week geleden. Ze zeiden dat ik bij koorts de laagste dosering zetpil voor baby’s mag geven. Dus je kunt het geven. Maar zeiden er wel bij alleen wanneer ze koorts hebben

5 jaar geleden

Mijn kleine woog laatste x 5 kilo

5 jaar geleden

5 jaar geleden

5 jaar geleden

Ik heb begrepen dat 60mg wel mag bij jonge baby's, bijvoorbeeld bij een vaccinatie waar ze veel last van hebben.

5 jaar geleden

Bij de Etos zijn de zetpillen voor vanaf 0 maanden verkrijgbaar

5 jaar geleden

Het mag wel inderdaad, maar ik zou eerst goed naar je kleine kijken. Is die hangerig en niet in zijn/haar hum zou ik het doen. Reageerd ze er verder niet bij zou ik niet doen. Voor koorts zelf hoef je geen zetpil te geven. Dat betekend dat zijn/haar lichaam aan het werk is.zetpil kapt dat sneller af. Maar als je kleintje niet lekkervoelt lekker forn hoor. Ik zou ook een koude doek mee nemen. Kan je daarna erop doen krijgen ze niet zn dikke bult/ blauwe plek. Succes😘

5 jaar geleden

Ik mocht een halve zetpil geven van de arts. Ik heb het uiteindelijk niet gegeven omdat het niet nodig was. Mn zoon heeft er niet veel last van gehad, hij had iets verhoging maar dat is normaal bij een vaccinatie.

5 jaar geleden

Wij mochten een zetpil van 60 mg geven. Maar zou aankijken of het nodig is. Voelt je kleine zich niet lekker, zou ik het geven, heeft hij alleen wat verhoging en is verder wel vrolijk, zou ik het niet doen. Hier heb ik het bij onze eerste niet nodig gehad, bij de tweede wel gegeven (onze derde krijgt de eerste vaccinatie met 3 maanden, dus nu nog niet gehad).

5 jaar geleden

Bij de oudste had ik overdag met wat verhoging niets gegeven maar voor de nachtrust een halve van de 120mg dus 60mg gegeven. Snachts komt meestal de koorts of ziektes op, dan weet je zeker dat ze fijn kunnen slapen. En de volgende dag kan je even aankijken hoe de kleine erop heeft gereageerd. Maar meestal worden ze pas na 10/15 dagen weer even koortsig/ziekjes door de vaccinatie dus hou dat even in de gaten. Succes morgen!🥰

5 jaar geleden

Het advies is om niet te gebruiken wordt gezegd bij de apotheek, want als ze zeggen dat dit gebruikt mag worden dat veel mensen dit met 2maanden al gaan doen. Mijn zoon is net 2 maanden oud en werd vorige week ziek. Arts in het ziekenhuis vertelde dat aan mij over het gebruik en dat dit wel mag wanneer hij koorts heeft. Vanaf 5 kilo werd mij ook gezegd inmiddels is onze zoon 6 kilo

5 jaar geleden

Perdolan zetpil mag je wel geven, hier iedere keer gegeven voor ze eenn prikje moest en nooot koorts gehad

5 jaar geleden

Babys tot 3 maanden mogen 60 mg. Deze worden gewoon verkocht bij de drogisterij

5 jaar geleden

Ik zou persoonlijk alleen een zetpil geven als het echt echt nodig is. Koorts van een vaccinatie hoeft toch niet meteen bestreden te worden? Heb meerdere keren mee gemaakt dat kleintjes daardoor een koortsstuip kregen. Bij koorts leg ik hem lekker in zn romper. Mocht hij echt heel ziek worden, zal ik het sws eerst overleggen met een arts🙈

5 jaar geleden

Ook wij mochten een zetpil van 60 mg geven. Was hier echter niet nodig, Aimée had wel wat verhoging (38,2 graden) maar was er vrolijk onder. Wij hebben toen besloten om geen zetpil te geven.

5 jaar geleden

Je mag baby zetpillen geven hele lage dosis is dat. Overigens hoeven baby's helemaal geen last te hebben van de vaccinatie dus misschien is het helemaal niet nodig

5 jaar geleden

We hebben ons suf zitten zoeken naar zetpillen. Moesten ze van de kinderarts in het ziekenhuis in huis halen na vacuümpomp, zoontje had er in het ziekenhuis ook al een paar gehad. Maar nergens te krijgen in NL! Etos, Kruidvat, apotheek geprobeerd. Overal kregen we de horen dat de versie voor 0-3 maanden niet meer zo maar te koop is. Uiteindelijk in Duitsland gekocht, waar ze de versie voor 0-3 maanden wel in de apotheek hebben zonder recept. Bleek dat ze in het ziekenhuis niet wisten dat de 0-3 maanden versie sinds een tijd niet meer vrij verkrijgbaar is 🙈.