29 Reacties

5 jaar geleden

UWV betaald je uitkering aan je baas . Jij krijgt gewoon je salaris . En je zal evt opgeroepen worden of gebeld door de uwv en bedrijfsarts

5 jaar geleden

Reactie op Mommy3

UWV betaald je uitkering aan je baas . Jij krijgt gewoon je salaris . E ...
Dat is niet zoals het gaat. Ik heb ook ziektewet ( zwangerschapsuitkering ). Je krijgt het elke week uitbetaald ipv elke maand. Het moet eerst goed gekeurd worden en dan krijg je het. Ik hoefde niet naar een arts

5 jaar geleden

Ik zit ook in de ziektewet. UWV heeft mij toevallig vorige week gebeld hoe het met me ging. Ik heb uitgelegd wat er wel gaat en vooral ook alle dingen die niet gaan. toen zeiden ze, je gaat toch niet "beter worden" voordat je bevallen bent dus we vallen je niet nog eens lastig. Mocht ik problemen krijgen met mijn baas dan kan ik hen nog eens bellen. Maar bij mij is het gelukkig allemaal prima geregeld.

5 jaar geleden

Ik krijg overigens gewoon mijnbcontract uitbetaald en mijn baas declareert mijn uren bij het UWV.

5 jaar geleden

Ik ben ook ziek gemeld ten gevolge van zwangerschap. Ik heb twee keer een uitgebreide vragenlijst moeten invullen. Verder krijg jij gewoon je salaris en betaalt het UWV naar je baas. Je moet dan overigens wel met 6 weken met verlof.

5 jaar geleden

Ik heb ook zwangerschaps uitkering. Krijg iedere week uitbetaald. Een zwangerschaps uitkering krijg je niet per maand maar dus per week. Ik moest online een vragenlijst invullen over mijn zwangerschap waar ik last van had etc etc. Waarom ik in de ziektewet zit. Deze werd goedgekeurd en toen kreeg ik wekelijks uitbetaald.

5 jaar geleden

Reactie op Annetroanailsemila

Dat is niet zoals het gaat. Ik heb ook ziektewet ( zwangerschapsuitkering ) ...
Dat is gek. Als je een contract hebt. Krijgt je baas het van het uwv en jij gewoon je salaris van de je baas. Maandelijks of 4 wekelijks net als het normaal gaat als je wel aan het werk bent. Iig in nl

5 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik de ziektewet ingegaan, als je inderdaad een contract hebt bij je werkgever veranderd er voor jou niets. Het UWV betaald je werkgever en jij ontvangt gewoon salaris. Als ze van het UWV informatie willen zullen ze met jou contact opnemen.

5 jaar geleden

Dan gaat het bij jou toch anders want hoe hier door mommy3 word uitgelegd zo zit het bij mij ook, ben al vanaf 10 weken gedeeltelijk ziek door zwangerschap het uwv betaalt mijn loon aan mijn werkgever en ik krijg gewoon maandelijks mijn salaris ik werd om de 6 wekem gebeld en nu is het na 25 weken afgerond en word ik niet meer gebeld omdat hun ervaring is dat het na 25 weken geen zin meer heeft het proces te volgen omdat je dan zoiezo niet meer gaat opbouwen of verbetering ziet

5 jaar geleden

Zo gaat het wel bij mij

5 jaar geleden

Ik ben ook gedeeltelijk ziek gemeld en merk verder weinig verschil. Je krijgt automatisch bericht van het UWV (ik heb een vragenlijst moeten invullen in het begin en verder loopt alles automatisch). UWV betaalt je werkgever en jij krijgt je geld zoals je het normaal ook krijgt 😊

5 jaar geleden

Dus selina1993 maak je niet druk het is goed geregeld hier in nederland jij krijgt je loon gewoon uitgekeerd door je werkgever en misschien word je even gebeld door het uwv zodat je van jou horen hoe het precies zit etc.

5 jaar geleden

Ik ben ook gedeeltelijk ziektebeeld. Heb alleen een vragenlijst van het uwv in moeten vullen online. Verder krijgt mijn werkgever mijn ziekte-uren uitbetaald van het uwv en ik wordt gewoon door mijn werkgever uitbetaald ☺️

5 jaar geleden

Reactie op R-xanne

Ik ben ook gedeeltelijk ziektebeeld. Heb alleen een vragenlijst van het uwv ...
Ziektebeeld = ziek gemeld 😂😂 oeps!

5 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap werkte ik in de gehandicaptenzorg en ben ik bij 20 weken de ziektewet ingegaan. Ik kreeg gewoon per maand van mijn werkgever mijn salaris gestort. Mijn contract is niet verlengd en ik zit nu via het UWV zelf in de ziektewet en krijg nu per week betaald. Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik te horen dat mijn zoontje een zeldzame hartafwijking had en lag mijn moeder op sterven. De bedrijfsarts van het UWV heeft mij 1 x gebeld en zei dat ik niet langs hoefde te komen voor een gesprek omdat hij begreep dat het allemaal teveel was op dat moment. Wel had ik gesprekken met de bedrijfsarts van mijn werkgever. Dit maal hoef ik pas na mijn verlof weer in gesprek met een bedrijfsarts. Ze hebben me 1 x gebeld aan het begin van mijn zwangerschap en de arts vond dat ik al onder genoeg stress sta. Ik heb in een jaar tijd mijn moeder en zoontje verloren en te horen gekregen dat ik een auto immuun ziekte heb. Ik krijg veel ruimte en begrip vanuit het UWV en realiseer me dat niet iedereen zoveel mazzel heeft. Het ligt er ook maar net aan wie je voor je hebt. Als je meer inhoudelijke vragen hebt, stel ze gerust!

5 jaar geleden

misschien is het week/maand verschil ook belgie/Nederland? ik kan verder niet meepraten want werk gelukkig nog..

5 jaar geleden

misschien is het week/maand verschil ook belgie/Nederland? ik kan verder ni ...
Ik denk dat het verschil zit in of je in de ziektewet zit vanuit het UWV zelf of via je werkgever

5 jaar geleden

Ik zit deels in de ziektewet, werk nu 16 uur ipv 28. UWV betaald dit uit aan mijn baas en ik ontvang gewoon mijn salaris. Nog wel bij de bedrijfsarts geweest maar hij bevestigde dat dit voor mijn situatie de juiste beslissing is.

5 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg, normaal 32uur. Vanaf 18 weken 25% ziektewet en vanaf deze week 50% ziektewet. Ik moest ook online een vragenlijst van UWV invullen. Nog niks gehoord van de bedrijfsarts.. en ik krijg gewoon P/m me loon uitbetaald via me werkgever.

5 jaar geleden

Ik heb hetzelfde... ik zit nu anderhalve week in de ziektewet (27 weken, bekkeninstabiliteit) maar ik heb nog niks gehoord van het uwv... wel een arboarts gesproken over de telefoon maar verder snap ik niet waarom ik niks van uwv hoor