10 Reacties

3 jaar geleden
Zie het helaas niet goed op de foto. Maar kan prima ook 5e of 6e kinderziekte zijn. Vaak paar dagen koorts daarna beginnen vlekjes bultjes etc. Dit trekt met een weekje weg.

3 jaar geleden
Kan ook 5e of 6e ziekte zijn
(1 van die)
Die begint met vrij hoge koorts en daarna komen dan kleine rode bultjes.
M'n oudste heeft dat gehad en ziet er wel 't zelfde uit.
Maar waterpokken hebben ze bij mij nog niet gehad. Dus weet t niet zeker.

3 jaar geleden
Mijn ventje had laatst waterpokken en dat begon met een paar vochtige bultjes in z'n liezen, toen naast z'n oog snachts (kant waar die op had gelegen, dus lekker warm was) en pas de andere dag sochtends op de rest van z'n lijf
Maar waren meer duidelijk hier 1 rood vlekje hier een rood vlekje. Echt iets groter en duidelijker als wat op deze foto lijkt.

3 jaar geleden
Bij mijn dochter begon hetzelfde afgelopen weekend.... begon met soort pukkeltjes/vlekjes... en verhoging, volgende dag waren allemaal rode vlekken over haar hele lichaam... vandaag was het weer een stuk minder en het is dat we toevallig voor controle naar huisarts moesten... en vroeg het gelijk voor die uitslag.... ze zei ook gelijk niks bijzonders...gaat vanzelf weer weg, en even niet in bad doen...of zeep met parfum gebruiken.

3 jaar geleden
Dit waren de waterpokken van mijn zoontje.
Eerst rode bultjes met blaasjes...
Begon op zijn billen en in zijn lies.

3 jaar geleden
Mijn zoontje kreeg woensdagnacht hele hoge koorts tot 40,4. Dit hield aan tot zaterdag. Toen de koorts zakte kreeg hij ook vlekjes maar alleen op z’n romp. Ook had hij een lichte middenoorontsfeming volgens de huisarts. Dit bleek de 6e kinderziekten. Vlekjes waren na 2 dagen weer verdwenen en jeukte ook niet

3 jaar geleden
Jaa ik heb inderdaad nu zelf ook wat meer zitten lezen en denk ook de 5e of 6e ziekte. Want hij had ook een paar dagen erg roze wangetjes en lees nu dat dit er ook bij hoort.
Ook las ik dat hij gewoon naar het kinderdagverblijf mag omdat hij voorafgaand besmettelijk is en niet tijdens. Ik vind het zo ontzettend zielig okal lijkt hij er zelf geen last van te hebben. Misschien toch voor me eigen geruststelling morgen even langs de huisarts 😜