7 Reacties

2 maanden geleden

Hier hetzelfde! Blijven zeuren , niet luisteren. In woede of huilen uitbarsten als hij zijn zin niet krijgt. 🙈

2 maanden geleden

Naar hem/haar toelopen, hand op zijn haar arm leggen en dan uitleggen wat je wil werkt hier best goed meestal

2 maanden geleden

Hier dochter van 3,5 Idem dito🙈

2 maanden geleden

Oh hier ook een zoontje van 3,5. Ik dacht dat hij de enige was🙄 Wat irritant soms! Kan me ook echt het bloed onder de nagels uithalen. Ben blij als dit weer voorbij is, alles is een fase toch?😂 Hier helpt eerlijk gezegt weinig momenteel..

2 maanden geleden

Enige wat hier helpt is dat ik eerst probeer te corrigeren werkt dit niet tel ik van 1, 2 en 3 en hierna volgt straf als ik echt bij 3 ben. Bijna altijd hoef ik de 3 niet uit te spreken.

2 maanden geleden

Ik hoop dan ook maar weer dat het een fase is.. Het gaat om de momenten dat ie helemaal onderuitgezakt in de autostoel zit, tegen de autostoel zit te schoppen, met het bestek zit te spelen aan de tafel, wild ligt de schoppen en draaien bij ons in bed, niet meewerken met het omkleden. En wijs je hem daarop, blijft ie gewoon stoïcijns doorgaan.. Tot drie tellen helpt wel eens, maar ook niet altijd. En wat voor straf koppel je hier aan? In de auto vind ik dat bijvoorbeeld al lastig. Soms denk ik dat hij al toe is aan de basisschool, dus ik hoop ergens dat het dan beter zal gaan :)

2 maanden geleden

Ooooh ik voel je!! Zeuren, snel boos en vooral niet luisteren. Is gelukkig niet dagelijks, maar soms wil ik hem echt achter het behang plakken. Straffen (lees consequenties aan bepaalde acties verbinden) werkt hier nog niet i.v.m. zijn jonge leeftijd. Hij kan totaal nog niet zijn emoties reguleren, pas als dat beter gaat, zal het beter luisteren en ongewenst gedrag ook wel minder worden (hoop ik 😬🫣). De vlag gaat hier uit als hij naar school gaat (januari). Hij is er zelf ook enorm aan toe.