Hoi mama's,
Ik moet even van me afschrijven..
Mijn zoontje is in januari 3 geworden , maar praten doet hij nauwelijks. Hij heeft een heel uitgebreid eigen taaltje maar zegt maar een paar woordjes. Papa en mama , ja en die en wat woordjes die lijken op maar hij kan het niet goed uitspreken. Heel af en toe zegt hij een ander woordje maar dat is vaak maar 1 keer. Hij begint nu ook met gebaren te praten. Als hij bijvoorbeeld wilt eten wijst hij met zijn vinger naar zijn mond. We gaan hier niet te veel op in en doen dan net of we hem niet snappen maar het is voor hem en voor ons heel frusterend. Hij heeft ook een behoorlijk eigen willetje..
Afgelopen september is hij gestart bij de peuterspeelzaal , met vve. Peuterspeelzaal gaf ook het advies voor logopedie. Hij begrijpt alles heel erg goed en heeft alles ook super snel door. Hoe dingen werken of wanneer hij iets ziet (een handeling bijv.) slaat hij dit vrijwel meteen op en kan hij dit ook uitvoeren. Wanneer wij voorwerpen benoemen kan hij dit ook (bijna) allemaal aanwijzen. Ook qua spelletjes , puzzels ect. heeft hij 1 blik nodig en voert het goed uit.
Hij staat nu ingeschreven voor de logopedie , helaas een lange wachtlijst. Ook moeten we over 2 weken naar de kno arts zodat alles voor de zekerheid even gecheckt kan worden. Auris is ook voorbij gekomen, hier moesten we hem voor de zekerheid ook voor inschrijven ivm de lange wachtlijst.
Pff.. wat een lastig en frustrerend proces , het maakt me ook zo verdrietig allemaal. Zijn er meer mama's met een soortgelijke situatie?