12 Reacties

5 jaar geleden

Ik zit bij zilveren kruis die heeft geen gezinsmodules. Jij bent de persoon die bevalt en niet je kind zeg maar. Dus als jij verzekerd bent is dat oke. Je hoeft je kind pas te verzekeren als het geboren is. En dan kan je denk ik autonatisch dan ook naar gezinsmodule

5 jaar geleden

Je kosten van de bevalling ect worden op jou naam vergoed

5 jaar geleden

Ik ben nu zwanger van kindje nummer 2.

5 jaar geleden

Je kunt niet overstappen naar een andere verzekeraar. Tenzij je collectief verzekerd bent via je werkgever en je switcht van baan en jouw nieuwe werkgever heeft een collectiviteit bij een andere verzekeraar. Of je moet meeverzekerd zijn met je partner, dan kun je wel ergens een individuele polis afsluiten. Ik ben niet bekend met FBTO en de pakketten daar. Ik zou ze gewoon bellen. Veel verzekeringen maken een uitzondering voor zwangere vrouwen en kun je je wel gedurende het jaar uitgebreider verzekeren.

5 jaar geleden

Ik las wel dat veel vanuit de basisverzekering vergoed wordt inderdaad maar vind verzekeringen altijd een beetje lastig. Kleine lettertjes, uitzonderingen op de regel etc.. dus vandaar.

5 jaar geleden

Bijna alles wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Maar bijoorbeeld de eigen bijdrage voor bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie, de eigen bijdrage voor kraamzorg en bevallingscursussen kun je aanvullend verzekeren. Bel FBTO, zij kunnen jou het beste van advies voorzien.

5 jaar geleden

https://www.fbto.nl/zorgverzekering/vergoeding/bevalling-verloskundige-zorg Standaard wordt bijna alles vergoed. https://www.fbto.nl/zorgverzekering/aanvullend-verzekeren/gezinsplanning De module geeft recht op een kraampakket (kun je ook los kopen, is bij FBTO €27,12) en 250 euro vergoeding voor eigen bijdrage voor bevalling, kraamzorg en lactatiekundig advies. Het kost 11,50 per maand. Dus in een jaar ben je aan dit pakket €138 euro kwijt. Als je in het ziekenhuis wilt bevallen kost dat 357,84. Als je in het ziekenhuis wilt bevallen ben je met t pakket dus €245,84 kwijt. Zonder ben je €384,96 kwijt.

5 jaar geleden

Mijn verloskundige adviseerde me om m'n zorgverzekering te bellen om te kijken of ik mijn verzekering nog kan wijzigen. Heb zelf nog niet gebeld omdat ik redelijk goed verzekerd ben, maar bellen kan geen kwaad.

5 jaar geleden

Wat apart, ik zat altijd bij zorg en zekerheid maar kon gewoon overstappen op het moment dat ik ze belde om te informeren over mijn zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op MissGucci

Ik zit bij zilveren kruis die heeft geen gezinsmodules. Jij bent de persoon ...
Kids zijn tot 18 gratis verzekerd.. Ik heb basis en aanvullend zonder gekke zwangerschap aanvullende meuk en nog nooit een rekening gehad bij t zilverenkruis..

5 jaar geleden

Ik lees overal dat je bij zwangerschap je pakket kan uitbreiden. Ik doe het echter pas volgend jaar. Je betaalt aardig wat extra per jaar, en dat is het voor dit jaar niet waard denk ik.

5 jaar geleden

Hoi! Wij hebben een heel uitgebreid artikel over je zorgverzekering en zwangerschap. Deze is recent nog geüpdatet, dus heeft de huidige info. Houd er rekening mee dat aan het eind van het jaar de regels mogelijk weer veranderen! Hopelijk heb je iets aan deze info: https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/zorgverzekering-zwanger/ Succes!