17 Reacties
4 jaar geleden
Ze zeggen beter nog geen zuivel voor die kleintjes voor een jaar dacht ik. Maar ik zou het ff aan het CB vragen
4 jaar geleden
Tot 1 jaar geen gewone melk, maar je kunt je moedermelk gebruiken voor papjes of pannekoeken etc. volle of griekse yoghurt mag trouwens wel!
4 jaar geleden
Je hebt van nestle papje waar je alleen water bij hoeft te doen, dat een optie? Normale melk bevat teveel eiwitten en zout, daar kunnen kindjes onder de 1 ziek van worden.
4 jaar geleden
En als je een bus koopt die is 4 weken houdbaar. Als je papjes maakt op 200cc komt dit bijna uit op een maand ( 29 flesjes) anders heb je bij de kruitvat ook kleine verpakkingen nutrilon of zelfs zakjes nutrilon
4 jaar geleden
Zie deze link! Even naar beneden scrollen. De CB arts vertelde dat 120-150ml gewone melk per dag de max is (ik gebruik het niet maar het mag wel!).
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/wat-kun-je-beter-niet-geven-aan-je-kindje-.aspx
4 jaar geleden
Zie deze link! Even naar beneden scrollen. De CB arts vertelde dat 120-150m ...
Op die site staat ook echt onder geef niet categorie. Als het een keer gegeven word kan het weinig kwaad maar voor dagelijkse gebruik kan dit niet

4 jaar geleden
Reactie op Melis Michelle
Op die site staat ook echt onder geef niet categorie. Als het een keer gege ...

Ik denk dus dat daar de meningen over verdeeld zijn (daarom geef ik het zelf ook niet). De uitleg erbij is ook niet 'geef niet' (er staat letterlijk dat een beetje gewone melk niet schadelijk is voor een baby). Dus een ieder kan dan zelf bepalen wat je met de info wilt doen...
4 jaar geleden
Ik denk dus dat daar de meningen over verdeeld zijn (daarom geef ik het zel ...
Klopt. Al voor elke dag een beetje dan word het al gauw teveel. 😊
4 jaar geleden
Reactie op E_V_P
Ik dacht dat yoghurt ook niet mocht. Dat zei mijn kinderarts toch 🤨🤔 al d ...
Vanaf maand of 7 a 8 mogen ze dit hebben als toetje of tussendoortje.
4 jaar geleden
Reactie op E_V_P
Hier in België zeggen ze pas vanaf een jaar 🤷🏼♀️ ook omdat het niet goed ...
Ja heel gek🤷♀️. Hier zit ook al yoghurt in potjes 6+
4 jaar geleden
Reactie op P-gt
Ik kolf elke dag al 180ml voor een papfles, meer gaat me niet lukken.
Ik da ...
Ik dacht ook dit ja. Je mag best een beetje melk gebruiken, maar je bv moet wel de voornaamste voedselbron blijven, dus idd geen bv vervangen door melk. Ik maar nu bijvoorbeeld ook havermoutpapjes met een scheutje havermelk en daarnaast nog zeker 4 a 5 bv per etmaal.