Zwanger en Factor V leiden

LL90
één maand geleden
Volgen
Hi, wie van jullie is ook gediagnosticeerd met de bloedstollingsziekte Factor V leiden? Ik heb de heterozygote versie en ben benieuwd wie al eerder een zwangerschap heeft gehad hiermee. Is de kans op miskraam echt groter en moest je post partum ook 6 weken dagelijks prikken tegen de trombose?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
5 reacties
Mirtheee
één maand geleden
Ow ik zie net dat jij ook hierover een topic hebt geopend. Ik heb factor v leiden en ook de heterozygote variant. Ik was ook ontzettend benieuwd wat de ervaringen zijn bij andere vrouwen.
  • Rapporteren
LL90
één maand geleden
Reactie op Mirtheee
Ow ik zie net dat jij ook hierover een topic hebt geopend. Ik heb factor v leiden en ook de heterozygote variant. Ik was ook ontzettend benieuwd wat de ervaringen zijn bij andere vrouwen.
Ben je al eerder zwanger geweest? Of ook de eerste keer? Ik ben ook benieuwd naar verhalen van anderen.
  • Rapporteren
Mirtheee
25 dagen geleden
Reactie op LL90
Ben je al eerder zwanger geweest? Of ook de eerste keer? Ik ben ook benieuwd naar verhalen van anderen.
Nee dit is voor mij de eerste keer. Dus ik was ook ontzettend benieuwd. Maar ik denk niet dat heel veel mensen hier het ook hebben (of nog niet weten).
  • Rapporteren
LL90
25 dagen geleden
Reactie op Mirtheee
Nee dit is voor mij de eerste keer. Dus ik was ook ontzettend benieuwd. Maar ik denk niet dat heel veel mensen hier het ook hebben (of nog niet weten).
Ook mijn eerste keer. Ik ben toen ik ben gestopt met de pil langs de huisarts gegaan met wat vragen hier over. Ik las namelijk verschillende verhalen over het prikken van tromboseprofylaxe tijdens en na de zwangerschap. En aangezien ik niet fan ben van naalden wilde ik het graag zeker weten. Gezien mijn situatie (geen ouders die trombose hebben gehad of ik zelf, en heterozygoot) heeft de huisarts mij gerust gesteld dat ik niet hoef te prikken.. maar ik zit nog wel met vragen of ik een medische indicatie heb om in het ziekenhuis te bevallen bijvoorbeeld.
  • Rapporteren
Mirtheee
25 dagen geleden
Reactie op LL90
Ook mijn eerste keer. Ik ben toen ik ben gestopt met de pil langs de huisarts gegaan met wat vragen hier over. Ik las namelijk verschillende verhalen over het prikken van tromboseprofylaxe tijdens en na de zwangerschap. En aangezien ik niet fan ben van naalden wilde ik het graag zeker weten. Gezien mijn situatie (geen ouders die trombose hebben gehad of ik zelf, en heterozygoot) heeft de huisarts mij gerust gesteld dat ik niet hoef te prikken.. maar ik zit nog wel met vragen of ik een medische indicatie heb om in het ziekenhuis te bevallen bijvoorbeeld.
Ik beb mij hierin niet zo geïnformeerd bij de huisarts. Trombose zit wel in mijn ‘familielijn’. Ik heb besloten om het eerst te laten en het tijdens mijn echo 26 mei wat meer info te ontvangen over het verdere proces. Ik merk wel dat ik het enorm spannend vindt en ik had gehoopt dat er meerderen waren op het forum met hierin ervaring, nog niet gezien.. Ik merk wel dat er een bepaalde angst zit dat het mis gaat maar we moeten het met de tijd bekijken.
  • Rapporteren