6 Reacties
6 jaar geleden
Ik heb ook een navelbreuk en was ook benieuwd hoe dit zou gaan verlopen. Dokter gaf aan dat de kans op diastase groot is na een zwangerschap met navelbreuk en dat het na de bevalling niet meer zo uit gaat zien als vooraf. Maar denk dat er ook genoeg mensen zijn zonder navelbreuk die dat hebben:)
Daarnaast kan je na je bevalling bij een fysiotherapeut oefeningen vragen om de diastase te verminderen. Tijdens de zwangerschap is het in ieder geval belangrijk dat je ( in ieder geval tijdens 2e en 3e trimester) je rechte buikspieren niet traint.
6 jaar geleden
Reactie op 31/08
Ik heb ook een navelbreuk en was ook benieuwd hoe dit zou gaan verlopen. Do ...
Tnx meid. Ja ik heb ze alle2 helaas.... ik zou eigenlijk een operatie nodig hebben maar dat word nu uitgesteld..
6 jaar geleden
Ik heb een diastase met afgescheurde spier rechts boven. Cadeautje van de vorige zwangerschap, ik ben ook heel benieuwd hoe dat het nu gaat. Mijn bevalling word een geplande keizersnede, ik ga vragen of ze dan meteen die spier weer vast kunnen zetten. Geen idee of dat het kan maar ik denk maar zo, dan lig ik er toch.
6 jaar geleden
Reactie op ReneeZ88
Hi, je kan specifieke oefeningen en adviezen krijgen van een bekkenfysiothe ...
Yes. Ik weet het helaas. Bij mij zit ik aan de max van de breuk. Niet te verhelpen met oefeningen
. Helaas