Zwanger zijn verzwijgen tav omgeving

Vieke27
10 dagen geleden
Volgen
Dag iedereen! Hoe pakken jullie het (ver)zwijgen aan van de zwangerschap tav jullie omgeving? Onze ouders, broer en zus zijn al op de hoogte. Andere familie en vrienden willen we laten wachten tot we 3 maanden ver zijn ongeveer. Maar ik word nu geconfronteerd met vrienden die me uitnodigen om een rosé´tje te drinken of een aperitief.. bovendien rookte ik stevig, ben ik daar uiteraard meteen mee gestopt: en dat valt echt op, ik rook plots niet meer (zeer verdacht) en sla het drankje ook af ... Ik hoor graag hoe jullie het doen .. ;-)
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
14 reacties
hurmy
10 dagen geleden
Herkenbaar.. gelukkig zie ik door de Corona geen vrienden in real life. Hopelijk valt het daardoor niet zo op. Mensen die het wel op valt benoem ik dat we een kinderwens hebben en dat er ooit gestopt moet worden. Vanwege de Corona zijn er toch geen terrasjes open en heb je “minder” verleidingen.. tot nu toe gelooft mijn omgeving dat.. al staat er voor mijn gevoel op mijn voorhoofd geschreven dat ik zwanger ben... 😂
  • Rapporteren
Vieke27
10 dagen geleden
Reactie op hurmy
Herkenbaar.. gelukkig zie ik door de Corona geen vrienden in real life. Hopelijk valt het daardoor niet zo op. Mensen die het wel op valt benoem ik dat we een kinderwens hebben en dat er ooit gestopt moet worden. Vanwege de Corona zijn er toch geen terrasjes open en heb je “minder” verleidingen.. tot nu toe gelooft mijn omgeving dat.. al staat er voor mijn gevoel op mijn voorhoofd geschreven dat ik zwanger ben... 😂
Ik voel me ook zo´n leugenaar tav mensen die ik heel graag zie! Ik kan niet of slecht liegen tegen hen 😉
  • Rapporteren
Josephine1
10 dagen geleden
Reactie op Vieke27
Ik voel me ook zo´n leugenaar tav mensen die ik heel graag zie! Ik kan niet of slecht liegen tegen hen 😉
Maar wil je het goede nieuws niet heel graag delen met mensen die je heel graag ziet?
  • Rapporteren
hurmy
10 dagen geleden
Reactie op Vieke27
Jaa dat heb ik ook. Ik heb wel 2 vriendinnen en 2 collega’s in vertrouwen genomen zodat ik af en toe er over kan kletsen.. en met hun zou ik er ook goed over kunnen praten als het mis gaat en dat idee geeft ook rust. Hopelijk vliegt de tijd voorbij en kunnen we het snel vertellen..
  • Rapporteren
Mommy3
10 dagen geleden
Zeg dat je een maagzweer hebt .. geloof me dan wil je niet roken en drinken
  • Rapporteren
Verwijderd lid
10 dagen geleden
Bij bij weet alleen mijn moeder het. Bij andere zeg ik dat graag zwanger wil worden binnenkort en dat alvast ben gestopt ben met drinken om de kans te vergroten en gezond te zijn. Trekt niemand in twijfel
  • Rapporteren
Mamainspe
10 dagen geleden
Zeg dat je gezonder wilt leven. Je doet mee met een challenge!
  • Rapporteren
Mexmime
10 dagen geleden
Ik ben een groot wijn liefhebber, maar ben gestopt met drinken op het moment dat ik ben gestopt met anticonceptie, omdat ik bang was dat als ik er met 4 weken achter zou komen dat ik zwanger ben ik wel veel heb gedronken. Gelukkig was het in de 2e ronde raak. Als ik met mensen ben, gelukkig door corona heel weinig, drink ik radler 0% onder het mom dat daar weinig/minder calorieën inzitten en dat ik echt een paar kilo kwijt wil. Gestopt met roken ben ik al in oktober, omdat ik wist dat als het tegelijk zou zijn ik nooit een zwangerschap geheim kon houden
  • Rapporteren
Valérietje
10 dagen geleden
Ik heb het nog niemand verteld. Ik hou normaal ook wel van een wijntje. Smoesjes dat je wat wilt afvallen, antibiotica neemt voor blaasontsteking etc zijn mogelijk. Toen afgelopen weekend een vriendin bij me was heb heb ik alcoholvrije wijn gedronken overgekiept in een andere fles. Ze wilde zelf wit en ik heb gezegd ik wil rosé en trek wel 2 flessen open, gaat toch wel op 😅
  • Rapporteren
RomyKc
10 dagen geleden
Ik heb erg heftige katers waar eigenlijk al onze vrienden bekend mee zijn. Ik knuffel de pot urenlang na een avondje doorzakken. Als ik nu vertel dat ik niet meedrink ivm de kater nemen ze het direct van me aan. Kom er dus goed mee weg tot nu toe 😉
  • Rapporteren
sjorss6
10 dagen geleden
Reactie op Valérietje
Ik heb het nog niemand verteld. Ik hou normaal ook wel van een wijntje. Smoesjes dat je wat wilt afvallen, antibiotica neemt voor blaasontsteking etc zijn mogelijk. Toen afgelopen weekend een vriendin bij me was heb heb ik alcoholvrije wijn gedronken overgekiept in een andere fles. Ze wilde zelf wit en ik heb gezegd ik wil rosé en trek wel 2 flessen open, gaat toch wel op 😅
Deze truc ga ik zaterdag ook proberen als vrienden komen borrelen😊
  • Rapporteren
DEM89
10 dagen geleden
Je kan ook zeggen dat je aan de antibiotica zit. Ik zie niet veel mensen vanwege Corona. En anders midden op de dag wanneer ik meestal toch niet drink. Sowieso merk ik dat ik nu makkelijker onder sociale dingen uit kom omdat ik een dochter heb van 9 maanden. Wij gaan het wel vertellen tegen goede vrienden en familie na de eerste echo.
  • Rapporteren
happyhumanx
10 dagen geleden
Bij mij weten alleen mijn oma en moeder het. Ik lieg gewoon als er om gevraagd wordt haha ze horen het wel wanneer ik dat wil 🙂
  • Rapporteren
emma1334
10 dagen geleden
Gewoon zeggen dat je van je Coronakilo’s afwilt en de drank laat staan.
  • Rapporteren