12 Reacties
5 jaar geleden
Is dat in de onderrug/ bil een soort pijn? Of heb ik het verkeerd onthouden? Die pijn had ik een paar weken terug namelijk. Kreeg zo'n stom pinguïn loopje haha, voelde mij echt al 9 maanden zwanger en een tientonner. 😅
Zal vast anders/ minder heftig zijn als wat jij hebt maar pijnlijk en vooral irritant was het wel.
Maar ben weer mijn oefeningen gaan oppakken voor mijn rug en nu is het weg gelukkig. Was ooit een keer door mn rug gegaan en had oefeningen om alles aan te sterken. Nu weer gedaan en het hielp nog ook, gelukkig.
5 jaar geleden
Hier ook 17 weken en al 2 weken voor 50% in ziektewet. Werk als verpleegkundige in de ouderenzorg en kan geen ADL meer verlenen.
5 jaar geleden
Yep! Hier ook last van, toch blijven bewegen (fietsen, wandelen) werkt voor mij goed + niet te lang in dezelfde houding. Daarbij rek en strek ik; op je rug gaan liggen, knie zo ver mogelijk naar je toe trekken tot dat je spanning voelt en beetje van links naar rechts gaan... Het is geen wondermiddel maar verzacht voor mij wel.... Ik zou niet te lang blijven lopen / waggelen met je klachten, gewoon een fysio opzoeken anders! Sterkte allemaal!
5 jaar geleden
Reactie op Sann89
Is dat in de onderrug/ bil een soort pijn? Of heb ik het verkeerd onthouden ...
Ja idd een pijn die van de onderrug via de bil naar je been trekt. Op sommige dagen na mn werk kan ik helemaal niet bewegen. Is ook lastig omdat ik al een 3 jarige heb rondlopen die ook aandacht nodig heeft. En is ook zielig om te moeten zeggen dat ik niks kan.
Ik heb alleen niks aan fysio want ik heb al last van mn onderrug, naar wat ik heb begrepen van blootliggende zenuwen, mijn onderrug kan en mag je absoluut niet aanraken want ik verga van de pijn. Volgens de verloskundige zou de fysio dan eventueel alleen mn bil kunnen intapen 😅
5 jaar geleden
Hier ook last van! Al van de 10e week zwangerschap naar een kinesist aan het gaan (nu 18 weken ondertussen). Sinds vorige week ben ik 3 weken in ziektewet (werk als huishoudhulp) en mijn kinesist raadt het af om nog terug te gaan werken omdat er geen verbetering in komt.
Vanaf 6 oktober kan ik pas profylactisch verlof aanvragen (werkverwijdering) dus ik zal tot die tijd waarschijnlijk in ziektewet zijn
5 jaar geleden
Wat ik vooral heb gedaan in het begin toen ik zo'n last had was side planking. Dus het planken maar dan op je zijkant. Mocht je het proberen even goed via Google kijken hoe je de oefening goed moet uitvoeren. Rustig aan beginnen, niet meteen extra spierpijn kweken haha. Het sterkt de spieren rondom je ruggengraat aan waardoor de druk daar wat vanaf gehaald wordt zeg maar.
Door je rug gaan of iets is een uitstulping van een tussenwervelschijf wat dan tegen je zenuwen gaat duwen. Doordat je de spieren aansterkt wordt de druk op de ruggenwervels minder en kan de uitstulping slinken. Hielp in mijn geval goed en ook bij de pijn tijdens de zwangerschap. Wil niet zeggen dat het een wondermiddel is maar valt misschien te proberen. Het resultaat is er overigens niet na 3x side planken, gaat wel een poosje oefeningen doen overheen uiteraard. Maar ik merkte wel aardig vlot wat verbetering.
En anders eens bij de huisarts of fysio vragen wat je wel zou kunnen doen zonder dat ze je aanraken en je dus pijn doen.
Succes 🤗
5 jaar geleden
Dit zijn oefeningen voor zwangerschapsischias die ik gisteren van mijn fysio kreeg.

5 jaar geleden
Ik heb er ook last van. Bij mijn vorige zwangerschap al met 10 weken in de ziektewet ( werk in kinderopvang). Nu heb ik lang vakantie en til mijn dochter niet, beweeg veel en laat het masseren door de fysio.. tot nu toe helpt het! Moet volgende week weer beginnen maar ergens bang hoor.. tillen is bij mij de boosdoener en ik kan mijn werk niet optimaal doen als ik niet mag tillen... lastige kwaal!
En inderdaad die pinguïn walk.. haha alsof je 39 weken zwanger bent hè.. stom gevoel!