6 Reacties

2 jaar geleden

Waarom laat je haar gewoon niet in jullie bed slapen? Je kan maar zo makkelijk zijn

2 jaar geleden

Hier heel herkenbaar hoor! Onze dochter is bijna 17 maanden en wij zaten 6 weken in dezelfde situatie, het gaat nu eindelijk weer wat beter. Ik begreep dat sprong 10 en een slaapregressie aan de orde kunnen zijn. Overdag was ze vrolijk en haar dutje (1,5 uur) ging ook nog wel goed, maar 's avonds wilde ze gewoon echt niet naar bed. Ook werd ze huilend wakker tussendoor en was dan moeilijk te troosten. Wij zijn haar blijven troosten, af en toe ook maar gewoon uit bed gehaald en een tijdje later opnieuw geprobeerd om haar naar bed te brengen. Ook soms bij haar op de kamer geslapen. Haar bij ons in bed nemen werkt hier niet, ben bang dat ze onder een deken beland (hebben 2 aparte dekens) en bovendien ziet ze het als een groot speeltoestel, dus in slaap vallen doet ze niet. Wij zijn ook echt op en kunnen nu hopelijk een beetje bijtanken. Enige tip die ik heb is: Zorg goed voor jezelf en pak je rust als dat kan.

2 jaar geleden

Reactie op -Jootje87-

Hier heel herkenbaar hoor! Onze dochter is bijna 17 maanden en wij zaten 6 ...
Fijn dat er herkenning is haha. En dan is het inderdaad even afzien de komende periode. Je slaapt toch een stuk slechter met gebroken nachten nu ze bij ons ligt. En dat speeltoestel herken ik ook wel haha, vaak denkt die van ons precies zo.

2 jaar geleden

Zeker herkenning! Alleen hier minder extreem dan bij jullie en is het voor ons prima te handelen. Hier is het sinds anderhalve week drama, met het in slaap komen s avonds. S nachts wordt ze niet wakker. Middagslaap gaat goed. S avonds wil ze absoluut niet naar bed en staat aan de tralies van haar ledikant te gillen, schreeuwen en zichzelf overstuur te maken. Mijn man of ik gaan nu +- een kwartier met haar op ons eigen bed liggen, daarna leggen we haar (soms slapend) in haar eigen bedje. Vandaag was het weer schreeuwen met naar boven gaan, meteen met haar in ons eigen bed gaan liggen. Na 10min was ze rustig, wel spelend en heb ik haar in haar eigen bedje kunnen leggen. Ze bleef gelukkig liggen en heel blij spelen, uiteindelijk 5min later zelf in slaap gevallen. We kennen haar in ieder geval totaal niet hoe ze nu is met de avondslaap 馃檲 Ze is vol in ontwikkeling op haar spraak en ze wil sinds 4 dagen ook aan tafel staan en oefenen met lopen rond de tafel. Het is een fase denk ik maar......

2 jaar geleden

Hier zitten we er ook middenin. Overdag gaat het prima. Maar hij heeft 鈥榮 avonds ontzettend moeite met inslapen, wordt om t uur huilend wakker. Beland regelmatig tussen ons in, want dan slaapt iedereen goed. Maar ik hoef er niet over te denken om m鈥檔 rug naar 鈥榤 toe te draaien als hij bij ons ligt, want dan is het ook huilen. Het liefst slaapt hij met een handje van mama. Oja, papa hoeft niet te proberen 鈥榮 nachts te troosten, gillen gegarandeerd

2 jaar geleden

Hier ook al een tijdje gaande. Hij belandt dus vaker bij ons in bed dan dat hij in zijn eigen bedje ligt. Het is dan maar even zo denk ik, de hele nacht op en neer is niet vol te houden.