4 Reacties

4 jaar geleden

Hoiii… ik ben dinsdag 28 weken zwanger en herken me wel in jouw verhaal. Ik was ook een aantal weken oké.. voelde me weer wat beter. Maar sinds week 26 ben ik weer helemaal terug bij af. Zoals jij ook beschrijft een zwaar lijf, pijntjes en zo moe!! Kan ook geen luchtjes verdragen en benauwd met hartkloppingen. Schijnt allemaal normaal te zijn (zegt mijn verloskundige).. wel bloed geprikt voor 27 weken die uitslag krijg ik hopelijk deze week, wie weet wat ijzer tekort. Wat je beschrijft over minder trappelen had ik ook.. de verloskundige vertelde me toen dat het kan dat het kindje gedraaid is en de andere kant op schopt. Met 28 weken hoor je het regelmatig te voelen op een dag. Vraag het vooral aan je verloskundige om jezelf gerust te stellen. Ik werk sinds deze week helemaal thuis omdat ik het niet meer aan kan en te moe ben. Ik probeer m’n rust te nemen en bijvoorbeeld maar 1 intensieve taak op een dag te doen, bijvoorbeeld een wandeling of een boodschap of een huishoudelijke taak. Doe ik er meer dan kan ik in de avond niet meer lopen..(bekkenklachten).. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik elke dag huil om de pijn in m’n lijf en de hormonen die gieren.. hou vol! Je kan dit! 🥰

4 jaar geleden

Heb je al bloed geprikt voor je 27 weken termijn? Klinkt als bloedarmoede, heb zelf ook een heel laag HB en herken jouw klachten (hoofdpijn, vermoeidheid, af en toe misselijk). Hartkloppingrn zijn ook een symptoom, heb ik gelukkig geen last van. Wel de harde buiken herken ik, al hebben die daarmee niet te maken denk ik. Ik heb het al bij naar de wc gaan, iets langer staan en bezig zijn zoals bij koken, opstaan vd bank etc :( Ook die samentrekkingen van mijn baarmeoder de hele dag door nemen veeel energie merk ik

4 jaar geleden

Ik ben morgen ook 28 weken en herken sommige dingen wel die je zegt. Drukkend gevoel, kortademig en hartkloppingen. Nu had ik van de week een pretecho en de kleine man ligt nu in stuit, en drukt precies met zijn hoofdje steeds op mijn buikslagader. Volgens de echoscopiste kun je hier kortademig en benauwd van worden. Kan geen kwaad maar wel vervelend. Ook veel last van maagzuur en als ik na het eten voorover buig komt het terug omhoog. Nu is mijn buik ook wel echt groot, groter dan bij mijn 1e zwangerschap. En merk dat dat wel echt in de weg gaat zitten nu. Ook is mijn bloeddruk aan de lage kant waardoor ik me vaak flauw en dizzy voel.

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Maakte me ook al zorgen, maar aan de reacties te zien kan het vrij normaal zijn. Bij elke inspanning ben ik al kapot en last van harde buiken. Wordt nog wat 😅 nog 10 week te gaan