16 Reacties
4 jaar geleden
6 jaar geleden begonnen met 3.5 maand met onze zoon omdat hij er ook echt aan toe was en hongerig, nu met ons meisje pas begonnen met 16 weken omdat zij er juist nog niet aan toe was.
Het word wel afgeraden omdat de darmen er nog niet klaar voor (kunnen) zijn maar jij kent je kindje ook het beste 😊
4 jaar geleden
Zou het even bespreken met het consultatiebureau en niet zelf beslissen ivm darmproblemen, allergieën etc! Hier kijkt hij ook het eten uit m’n mond haha maar ik wacht nog heel eventjes
4 jaar geleden
Zou het overleggen.
En als je begint word er geadviseerd te beginnen met groenten ipv fruit.
Fruit is zoet en lekker.
Groenten is niet zoet.
De kans is als je begint met alleen fruit en ze dat zoetige lekker vinden ze geen groenten eten daarna omdat dat heel anders smaakt.
4 jaar geleden
Jij kent je baby het beste, is ze er aan toe zou zeggen waarom niet vroeger kregen kinderen ook al veel eerder fruithapjes in de tijd van mijn oma van 90 kregen ze met 6 weken al brood zonder korsten gesopt in melk of water en ze is 90 dus agh kijk naar je kindje... elk kindje is anders de 1 is sneller dan de ander proberen kan geen kwaad een paar hapjes om te wennen denk ik.
Mijn zoontje is 3 maanden en vorige week ook alvast laten proeven heerlijk vindt die het en dan gaat het om 3 soort van hapjes ...
4 jaar geleden
Reactie op KKVx91
6 jaar geleden begonnen met 3.5 maand met onze zoon omdat hij er ook echt a ...
Maar je kent de darmen van je kindje toch niet? We weten niet wat zich er binnen in het lijfje afspeelt.
En de onderzoeken zijn nu anders dan 90 jaar geleden. Dus snap niet zo goed dat mensen zeggen ‘vroeger….’ Tja vroeger kregen kinderen ook een tik op de vingers. Is nu ook niet meer zo.
Ik zou echt goed overleg met consultatiebureau of iemand anders die er echt verstand van heeft. Persoonlijk zie ik de haast niet zo.
4 jaar geleden
Mijn dochtertje is nu 12 weken en krijgt al fruitpap van toen ze 4 weken was … natuurlijk omdat ze mucovisidiose heeft , wel maar 1 lepeltje met haar medicijnen voor elk flesje , dat zijn ongeveer 8 lepeltjes per dag… en qua darmen en stoelgang gaat toch alles super moet ik zeggen , 😊
4 jaar geleden
Reactie op shaniar
Beetje moeilijk uit te leggen maar z’n gevoel geeft ze mij of een bepaalde ...
Dat doet mijn dochtertje ook al haha. Best schattig he! Ik snap wel dat je het zo interpreteert en ze zullen ook wel écht nieuwsgierig zijn naar wat jij aan het eten bent. Zelf ga ik toch wel wachten tot zes maanden ivm de darmrijping. Ze mag wel af en toe eens ruiken aan sommige dingen, dat vindt ze ook al heel leuk. Ik hoop maar dat het een teken is dat het een makkelijke eter wordt 😅
4 jaar geleden
Kind & Gezin (BE) zegt: “Vroeger starten dan 4 maanden met vaste voeding is niet aan te raden. De nier-, maag- en darmfuncties zijn dan nog niet voldoende ontwikkeld om voedingsstoffen uit vaste voeding te verteren. De eerste 6 maanden heeft een baby voldoende aan borstvoeding of een volledige zuigelingenvoeding. Bijvoeding is voor het leveren van voedingsstoffen in principe dan nog niet nodig.”
Ik zou dus best even wachten.
Ook gezondheid.be raadt vaste voeding vóór 4 maanden af.
Best even geduld hebben, lijkt me..,