14 Reacties
4 jaar geleden
Geen ervaring mee maar wel een ander vraagje, wat is de reden voor jou verloskundige om ontsluiting te meten? Geen kritische vraag maar gewoon nieuwsgierig. Aangezien ik met 37 weken ook bij de verloskundige ben geweest en er word niet over ontsluiting gepraat of gevoeld? Wel vanaf 37 weken iedere week op controle standaard.
4 jaar geleden
Reactie op Kris23
Geen ervaring mee maar wel een ander vraagje, wat is de reden voor jou verl ...
Bij mij is met 38 weken gevoeld op mijn verzoek. Omdat ik enorm veel pijn heb in mijn bekken. Maar mijn verloskundige heeft wel ook gezegd dat ze dat in principe alleen doen wanneer het nodig is.
Hoe dat in het ziekenhuis gaat weet in niet. Maar zo was het bij mij.
4 jaar geleden
Reactie op Kris23
Geen ervaring mee maar wel een ander vraagje, wat is de reden voor jou verl ...
Geen idee hij moest een uitstrijkje nemen voor iets en heeft terwijl gevoeld, ik wist ook niet dat ie dat ging doen ik dacht dat dit pas gecontroleerd ging worden met wee毛n
4 jaar geleden
Reactie op niessje
Er is bij mij ook gevoeld met 38 weken, had toen 2cm ontsluiting. Ze hebben ...
Hmm ja hoor wel vaak idd vrouwen die lang kunnen rondlopen met 1-2cm, tis wel spannend omdat je het ook niet weet he
4 jaar geleden
Reactie op Romin
Dank je. Zeker een spannende tijd. Van ons mij hij nog wel even blijven zit ...
Ja bij mij moest ie een uitstrijkje hebben en hij zei we gaan terwijl eens voelen, wist ook niet dat ie dat ging doen ik dacht pas als je wee毛n hebt dat ze gingen kijken naar eventuele ontsluiting. Nu ja wel spannend, want wil ook liever na oud en nieuw hoor 馃槄 heb ook nog tijd ben nog maar 37+1 weken
4 jaar geleden
Een bekende van mij heeft 2 weken met een verstreken baarmoedermond en 4cm ontsluiting gelopen. Het kan alle kanten op gaan.
Zou er niet vanuit gaan dat je binnen paar dagen bevalt.
4 jaar geleden
Reactie op nikitatje113
Ja bij mij moest ie een uitstrijkje hebben en hij zei we gaan terwijl eens ...
Aaah oke. Ik dacht dat je tijdens de zwangerschap geen uitstrijkje mag. Heb dit jaar namelijk een oproep gekregen voor bevolkingsonderzoek voor baarmoederhalskanker (dit jaar namelijk 30 geworden), maar daarbij stond dat dit niet mocht tijdens de zwangerschap. En dat je daarna nog minstens een half jaar moest wachten 馃槼.
4 jaar geleden
Reactie op HuisVolLiefde
Een bekende van mij heeft 2 weken met een verstreken baarmoedermond en 4cm ...
Neen als ik het zo lees moet ik er idd niet van uitgaan, maar ja manneke heeft nog tijd h猫 ben tenslotte nog maar 37weken 鈽猴笍 wel gewoon spannend wanneer hij zal komen piepen
4 jaar geleden
Reactie op KellyAmr
Hier had ik op 35w6, 1cm. Op 37w5 had ik er 2cm. Op 39w is mijn water gebro ...
Amai gaat wel traag h猫 , dus 1cm zegt eigenlijk echt niets 馃槄 we zullen wel zien dan