57 Reacties

2 jaar geleden

In mijn ogen is dit slaaptraining dus voor mij een grote no-go. Ook om die reden dat je zegt. Maar omdat ik het niets vind, hoeft dat niet persé voor jou te zijn. Hier gaan de nachten ook nog heel onrustig maar nog draagbaar voor ons. Dus wij zijn nog niet meteen op het punt waar jij bent. Eigenlijk een berichtje waar je niet zoveel aan hebt, enkel herkenning 🙏🏻

2 jaar geleden

Reactie op MinaMuis

In mijn ogen is dit slaaptraining dus voor mij een grote no-go. Ook om die ...
Mag ik vragen hoe jullie de nachten met onrust dan aanpakken op dit moment ?
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Ja kan dit idd doen. Bang zijn dat hij overstuur raakt hoeft niet want als je de slaapmethode ietsje aanpast door als je merkt dat hij overstuur raakt er even uit te pakken. Zodra je kindje weer rustig word weer in bedje leggen. Waarschijnlijk gaat je kindje bij het neerleggen direct huilen en dan is het mooi om hem te troosten door een hand op ziin buikje en eventueel 1 op zijn voorhoofd als hij dat toelaat en z'n knuffeltje en ssshhhh te doen zodra hij rustig is weglopen en zodra je kindje weer huilt wacht je heel even en pas je de sssshh methode weer toe

2 jaar geleden

Ik zou dit persoonlijk niet doen, zo'n kleintje heeft door dat je er niet bent voor hem. Wij zijn nu met de gentle sleep training bezig. Je blijft bij je kindje maar die blijft wel in zn bedje. Je schuift na een paar dagen elke keer verder op. Dat is net iets liefdevoller dan gelijk helemaal uit beeld voor je kind. Je kan het boek Slaap van Susanne Willekes lezen, zij legt het heel duidelijk daarin uit.

2 jaar geleden

Ik zou dit persoonlijk niet doen, zo'n kleintje heeft door dat je er niet b ...
Deze tip kreeg ik ook van het cb alleen heb ik dit al eerder zelf geprobeerd maar heb het idee dat mijn zoontje daardoor alleen maar onrustiger word want hij blijft spieken of ik er nog wel zit. Plus dat hij heeeeeel lang kan volhouden om wakker te blijven dan. Dan zit ik wel 2uur aan zijn bed

2 jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Mag ik vragen hoe jullie de nachten met onrust dan aanpakken op dit moment ...
Zeker! Voornamelijk door samen te slapen. En grotendeels van de tijd gaat dat best goed, dan krijgen we het meeste slaap. Ze valt zo goed als meteen terug in slaap als ze bij ons ligt. Als dit dan toch niet lukt, wisselen we af. Het eerste deel van de nacht is voor mijn man en het tweede voor mij. Sinds deze week komen haar tandjes door, dat maakt het er ook niet gemakkelijker op 🙈 Ik las hier in de groep die slaap tip dat je naast je kindje zat en dan troost. Dan laat je hem niet alleen huilen en geraakt hij niet overstuur. Dat is misschien de gulden middenweg en sluit misschien beter aan bij wat je zoekt?

2 jaar geleden

Reactie op MinaMuis

Zeker! Voornamelijk door samen te slapen. En grotendeels van de tijd gaat d ...
Jaa ik vind het lastig. Wij pakte hem tot nu toe ook vaak op en als echt niet ging bij ons in bed omdat die dan gelijk slaapt maar heb het idee dat die dat nu gewoon weet en dat een soort van verwacht nu als die wakker word in de nacht. Dus daarom sta ik nu niet helemaal er achter wat we nu doen. Dat naast bed zitten en dan troosten heb ik dus ook een tijdje gedaan maar merkte dat die daardoor juist niet in slaap kwam omdat die de hele tijd ging checken of ik er nog wel zat en als ik dan weg was en hii merkte dat kon ik weer opnieuw beginnen. Hij kan dan echt lang volhouden en ben bang dat ik er dus dan de hele nacht kan zitten. Die 5 minuten methode vind ik beetje hard maar moet eerlijk zeggen dat hij echt kan drammen en een volhouder kan zijn dus misschien heeft die dit wel gewoon nodig, maar vind zelf heel moeilijk haha

2 jaar geleden

Reactie op MinaMuis

Zeker! Voornamelijk door samen te slapen. En grotendeels van de tijd gaat d ...
Wij doen dit ook zo. Vanaf de geboorte slaapt ze bij ons. Ze wordt nog makkelijk 4-8 keer wakker en wil dan de borst. Normaal helemaal oke maar heb al poos spruw dus dat kan niet. Wij wisselen soms nu ook de nachten. Mijn man de ene nacht en ik de andere nacht. Dan slaap ik in het logeerbed en mn man en dochter dus bij elkaar. Ik zou niet deze methode toepassen omdat je kindje nu zo oud dat hij niet meer snapt waarom je niet meer terug komt meteen. Lijkt me voor alle partijen niet heel fijn. Sterkte ♥️💪🏻

2 jaar geleden

Als er geen tandjes doorkomen en ze verder gezond is (niet verkouden of zo) misschien honger. Eventueel iets groter flesje of potje met toetje achteraan weet niet wat je savonds gewend bent. 5 minuten en steeds in en uit lopen lijkt mij voornamelijk verwarrend. Ik tel zelf 1minuut x aantal maanden baby tot max 15min voor ik ze ga troosten. Via duncans babytaal hoor je vaak of ze slaap honger koud warm vieze luier of pijn hebben. Dit heeft mij goed geholpen om onderscheid te maken tussen de huilgeluiden.

2 jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Deze tip kreeg ik ook van het cb alleen heb ik dit al eerder zelf geprobeer ...
Ja onze dochter ook. Om die reden zijn we dit gaan doen met een slaapcoach.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Het is misschien goed om erbij te vermelden dat mijn kindje volgende week een jaar word

2 jaar geleden

Onze dochter was tot 8 maanden een top slaper! Sinds die 8 maanden regressie en daarbij ook heel ziek te zijn geworden door een verkeerde voeding, slaapt ze ook zo onrustig. Elke nacht wordt ze wel 6/7 keer wakker en als ik haar op bed leg, is het huilen… Als we merken dat het haar stress oplevert, slaapt ze tussen ons in. Dat is misschien 2 keer per week. Stress lijkt me zo verkeerd voor die kleintjes. Wat bij ons wel opvalt is dat ze bij mijn vriend wel rustig gaat slapen in de avond en als ik haar op bed leg, huilt ze ook heel erg. Leg jij hem altijd op bed of wisselen jullie af?

2 jaar geleden

Reactie op Kristina0501

Onze dochter was tot 8 maanden een top slaper! Sinds die 8 maanden regress ...
Ik herken je verhaal echt! Bij ons precies het zelfde sinds de 8 maanden regressie ook berg afwaarts gegaan. En ook het stukje dat als ik hem op bed leg of in de nacht ga kijken bij hem hij veel extremer reageert en huilt als dat me vriend gaat. We wisselen af want werken allebei onregelmatig

2 jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Ik herken je verhaal echt! Bij ons precies het zelfde sinds de 8 maanden re ...
Ah ja dan wordt het lastig! Bij ons is het ook niet altijd haalbaar ivm de wisselende diensten van mijn vriend. Ik moet wel zeggen dat ik verbetering zie sinds ik echt een slaapritme aanhoud uit een boekje - waar ik eerst echt op tegen was. Vooral het stukje hoe laat na laatste slaapje naar bed brengen.. Ik kan hem naar je sturen als je wil? Wellicht helpt het?

2 jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Het is misschien goed om erbij te vermelden dat mijn kindje volgende week e ...
Dit is zeker handig. De ssssh-pat methode als hieronder beschreven hielp bij ons alleen als klein baby’tje. Ons zoontje wordt donderdag 1 ook. Wat voor onrust ervaar je? Ons zoontje heeft afgelopen weken standaard rond 22-23u dat hij begint te huilen. Hoe slaapt je kindje overdag, hoeveel en hoelang? Bedtijd voor de nacht, geef borstvoeding of zit je kleintje al volledig op vaste voeding? Ik zou eerst kijken of het eventueel kan liggen aan de slaapdruk (niet moe genoeg, of te moe), eventueel honger of mogelijk in een bepaalde ontwikkeling zoals lopen?

2 jaar geleden

Reactie op Kristina0501

Ah ja dan wordt het lastig! Bij ons is het ook niet altijd haalbaar ivm de ...
Als je het zou willen sturen heel erg graag! Alle kleine beetjes helpen

2 jaar geleden

Reactie op S_2021

Dit is zeker handig. De ssssh-pat methode als hieronder beschreven hielp bi ...
Meestal is het op bed leggen geen enkel probleem. Ik leg hem wakker in bed en hij valt in slaap. Hij word vaak wakker in de nacht en begint dan met kreunen en of piepen. Ik heb geprobeerd om gelijk erheen te gaan, en hem ze tut te geven maar dit helpt niet. Ook het laten gaan geprobeerd maar hij blijft echt volhouden. Hij word pas stil als ik hem oppak en tegen me aan hou, dan doet die gelijk ze ogen dicht. De ene keer heeft hij een kwartier nodig en leg ik hem weg is het goed maar de andere keer blijf ik uur tot 2 uur hiermee bezig want zodra ik hem neerleg is het krijsen. Dan geef ik soms dus op en neem hem bij me in bed en is binnen 2min vertrokken Het is nooit de zelfde tijd, het is altijd verschillend. En het kan 1x in de nacht zijn maar ook wel 3x. Zitten nachten tussen dat die van 01.00 tot 04.00 gewoon wakker is bijv. Wij geven al heel lang geen nachtvoeding meer en hij zit eigenlijk op volledige voeding. Krijgt alleen nog voor het slapen gaan een papfles. We houden overdag het 2-3-4 slaapritme aan en dat gaat eigenlijk heel goed. Ene keer slaapt die wat korter dan de andere keer maar meestal zit die rond 09.30 naar bed en dan om 14.00 weer naar bed. We hebben een zoontje die best snel gaat met dingen en erg actief bezig is. Tis wachten tot die los gaat lopen eigenlijk, hij rent zowat achter ze loop wagen maar los lopen doet die nog niet. Het is alleen al een probleem voor deze ontwikkeling.

2 jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Als je het zou willen sturen heel erg graag! Alle kleine beetjes helpen
Weet jij misschien hoe ik een document kan sturen? Volgens mij niet via deze app?

2 jaar geleden

Reactie op Kristina0501

Weet jij misschien hoe ik een document kan sturen? Volgens mij niet via dez ...
Nee ik weet het niet, heb je een vriendschap verzoek verstuurd misschien dat het dan kan?

2 jaar geleden

Als het om de nacht gaat zou ik gewoon een flesje maken en die in zijn bedje geven dus gewoon liggend en dan dat jij hem vast houd met z'n hoofdje naar de zeikant. Het kan heel goed zijn dat hij toch graag een flesje wilt om inslaap te vallen of toch honger heeft. Hier komt ze soms best vroeg en denk ik ook van kan nooit honger zijn maar zodra ze gaat drinken borrel haar buikje. Als het flesje leeg is meteen speentje en weg lopen. Je bent dan met 10 min klaar ongeveer. Zou het echt even proberen dan kun je zelf ook sneller weer gaan slapen