20 Reacties

3 jaar geleden

Dat ervaren wij ook. Ik denk aan vervanging toe. Maar weet het nieg zeker

3 jaar geleden

Reactie op Kristel86

Dat ervaren wij ook. Ik denk aan vervanging toe. Maar weet het nieg zeker
Dat denk ik dus ook, maar ze zijn best aan de prijs (vind ik overigens niet erg hoor), maar als ik ze elke 2 maanden moet vervangen worden ze wel erg duur 😅🤣 (heb de grote flessen pas 2 maanden in gebruik en gebruik er 2 dus zouden ze elke maand eigenlijk aan vervanging toe moeten zijn als je er 1 hebt? Lijkt me ook niet toch....)
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik heb geen vaatwasser en heb daar geen last van. Heb 1 fles nu 2 maanden in gebruik. Misschien ligt t aan combi fles + vaatwasser?

3 jaar geleden

Ik heb geen vaatwasser en heb daar geen last van. Heb 1 fles nu 2 maanden i ...
Dat zou heel goed kunnen. Reinig jij ze met de hand/afwasmiddel?

3 jaar geleden

bij mij niet het geval! Ik doe ze niet in de vaatwasser maar was ze met de hand af. Ook kook ik ze niet uit want daar schijnen ze niet zo goed tegen te kunnen, maar ik doe ze wel af en toe in een pan met net niet kokend water voor 5 minuten. Verder die ik ze eigenlijk altijd eerst helemaal afspoelen/schudden met koud water er in zodat er niks aankoekt en daarna met warm water. 1/2 keer per dag met een klein drupje dreft en de overige keren gewoon zonder sop. Misschien helpt dat?

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem10

Dat zou heel goed kunnen. Reinig jij ze met de hand/afwasmiddel?
Ja, met behulp van t bijgeleverde borsteltje. Na elke voeding meteen koud afspoelen en af en toe alles grondig reinigen met afwasmiddel en t borsteltje voor de priegel onderdelen

3 jaar geleden

Ik vermoed dat dit met het afwasmachine te maken heeft. Ik heb een lansinoh-flesje in gebruik en heb die nu al een keer of 3 mee in de vaatwasser gestoken. Na de laatste keer zag ik ook een witte aanslag op de fles. Ik vermoed kalk? Ondanks een waterverzachter en zout in de vaatwasser.. Ziet er niet zo mooi uit, maar de fles is wel proper gewassen.

3 jaar geleden

Ik doe mijn brown flessen ook altijd in de vaatwasser maar deze zijn nog mooi? Ik gebruik al jaren azijn in het vakje waar je normaal glansmiddel doet misschien ligt het daaraan? Azijn is trouwens ook goed voor je machine en glazen.

3 jaar geleden

Geen last van, maar ik doe ze niet in de vaatwasser. Na elke fles goed omspoelen, en zo nu en dan in een sopje met dreft. Zou ze dan denk vervangen en dan niet meer in de vaatwasser doen?

3 jaar geleden

Borstvoeding? Spoel je koud uit voor je in vaatwasser zet? De eiwitten kunnen anders harden door de hitte. Hier nog geen aanslag met handwas plus altijd steriliseren. (Maar gebruiken ze nu twee maanden 1x per dag)
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Reactie op Emvi86

Borstvoeding? Spoel je koud uit voor je in vaatwasser zet? De eiwitten kunn ...
Nee flesvoeding 🤭 spoel na elke fles koud de fles af en 's avonds gaat het de vaatwasser in en pakken we de andere. Ik weet zeker dat ze niet 'vies' zijn maar ze zien er wel vies uit en daar hou ik niet van 🤷‍♀️ Heb nu maar 2 nieuwe besteld en dan maar niet meer in de vaatwasser ☹️ hopelijk kunnen ze op deze manier wel mee tot het eind van het flessentijdperk 😊

3 jaar geleden

Ik heb het ook gehad, ik had het idee dat het kwam van een restje melkpoeder wat bijvoorbeeld nog ergens in/op heeft gezeten.

3 jaar geleden

Uitkoken met een scheutje azijn en daarna klein beetje afwasmiddel en naspoelen

3 jaar geleden

Ik heb het op de speentjes van dr. Brown. Maar wel een stuk meer als ik ze met de hand afwas, dan wanneer ik ze in de vaatwasser doe. Wel apart...

3 jaar geleden

Hier gaan ze niet de vaatwasser in en heb er ook last van. Ik spoel ze af met warm en koud water en steriliseer ze in de magnetron

3 jaar geleden

Dr Brown heeft ook glazen flessen, zowel in de smalle als de brede variant. Ik vind ze een stuk fijner en geeft helemaal geen aanslag😊

3 jaar geleden

Ik heb hier helemaal geen last van maar ik doe ze ook niet in de vaatwasser. Gewoon afspoelen na gebruik en 1x per week gronding met afwasmiddel en daarna sterriliseren in een dr brown sterrilisator

3 jaar geleden

Jaa hier ook de glazen flessen 😃 alleen vind die wel onhandiger met vasthouden haha

3 jaar geleden

Dit is een bekend probleem bij de flessen van Dr. Brown. Daarom wordt door hunzelf ook afgeraden de flessen uit te koken. En de vaatwasser op maximaal 60 graden. Ikzelf was de flessen gewoon altijd na elk gebruik af met groene zeep.

3 jaar geleden

Reactie op Nynke

Dr Brown heeft ook glazen flessen, zowel in de smalle als de brede variant. ...
En geen microplastic 😁