18 Reacties

5 jaar geleden

Ik las dit erover op de site mens-en-gezondheid: "Bavarois is een lichte pudding die luchtig is geworden door de opgeklopte eieren. Hiervoor worden doorgaans rauwe eieren gebruikt. Vanwege de kans op Salmonella in rauwe eieren, wordt er tegenwoordig in fabrieken, maar ook wel in horecagelegenheden, gebruik gemaakt van gepasteuriseerd eigeel en eiwit. Deze eieren hebben een verhittingsstap gehad, waardoor schadelijke bacteriën dood zijn. Veel huisgemaakte bavaroises bevatten echter wel rauwe eieren." Ik denk dat je er bij de Jumbo-variant wel van uit dan gaan dat het een fabrieksproduct is en dus veilig.

5 jaar geleden

Ik heb in een restaurant wel eens een dessert gehad waarbij ik na 3 happen dacht: volgens mij zit hier alcohol in. Toen niets meer gehad natuurlijk, maar je hebt het dan wel binnen. Het zal niet meteen fout gaan hoor.

5 jaar geleden

Ik zou het niet eten

5 jaar geleden

Heb het is bij de hema nagevraagd. Die gebruikte sowieso geen rauwe eieren. Mag niet zomaar zeggen ze, dan moet het er echt op staan. Dus ik vermoed dat die van de jumbo ook gewoon mag

5 jaar geleden

Reactie op Avena

Heb het is bij de hema nagevraagd. Die gebruikte sowieso geen rauwe eieren. ...
Hema maak de taarten zelf dat is ook de reden als je meer taarten wil moet bestellen en paar dagen over heen gaat en als in winkel op is dan ook echt op is

5 jaar geleden

Reactie op Michellejealynn

Ik zou het niet eten
"Aardbeien 20%, water, suiker, tarwebloem, gepasteuriseerde magere melk, gepasteuriseerde slagroom(melk), plantaardige oliën (palm,raapzaad), plantaardige vetten(palm,kokos,kokos (geheel gehard),palmpit(geheel gehard),palmpit), scharrelei, verdikkingsmiddelen: E401,E407,E1414, amandelschaafsel, gemodificeerd maiszetmeel, emulgatoren: E471,E472a,E433, dextrose, volle melkpoeder, kleurstoffen: E120(dierlijk),carotenen,paprika-extract,E101, weipoeder(melk), zuurteregelaars: citroenzuur,E509,E331, aroma (natuurlijk), stabilisator: E407, aroma's(vanilline,vanille (natuurlijk),citroen (natuurlijk),chocolade), conserveermiddelen: E202,E224, rijsmiddelen: E450,E500, citroenschil, bakkerszout, scharreleigeel, voedingszuren: meIkzuur,citroenzuur, lactose (melk), zout, aardappelzetmeel, geleermiddel: pectinen, melkeiwit, gemodificeerd aardappelzetmeel, anti-oxidant: E300. E= door de EU goedgekeurde hulpstof. Opgezocht op jumbo site als der geen rauwe eieren in zit dan moeten ze dat vermelden zoals ze dat gedaan hebben bij de melk.

5 jaar geleden

"Aardbeien 20%, water, suiker, tarwebloem, gepasteuriseerde magere melk, ge ...
Ja dus dan bedoel je dat er wel rauw ei in zit omdat er bij de melk en slagroom wel ‘gepasteuriseerd’ bij staat?

5 jaar geleden

Reactie op bianca89IO

Ja dus dan bedoel je dat er wel rauw ei in zit omdat er bij de melk en slag ...
Ja dat dus anders moesten ze dat er duidelijk erop zetten ik zou het zelf al niet eten omdat het er niet duidelijk op staat en dan beter het zekere voor het onzekere

5 jaar geleden

Ja dat dus anders moesten ze dat er duidelijk erop zetten ik zou het zelf ...
Ik laat hem idd voor de zekerheid maar staan, maar wel weer wat geleerd want ik dacht zelf dat het juist andersom was: dat het op het etiket moet staat als het rauw is (net zoals er bij boerenkaas bvb ‘rauwe melk’ op staat)!

5 jaar geleden

Reactie op bianca89IO

Ik laat hem idd voor de zekerheid maar staan, maar wel weer wat geleerd wan ...
Ja klopt als rauw is moet het er ook op staat maar als het niet van rauwe ei is dan moet er staan gepasteuriseerd eigeel en eiwit en dat staat er niet er staat scharrelei dat er scharrelei in zit en dat is dan rauw je heb verschillende soorten eieren vandaar dat ze dan wel de ei soort erop moeten zetten

5 jaar geleden

Maar is net zoals met een appeltaart uit de winkel die zou ook niet doen en afraden heb ik gelezen want daar kan bijvoorbeeld te veel kaneel in zitten en te veel kaneel is ook niet goed

5 jaar geleden

Ik heb ook net een aardbeienbavroistaart gekocht 🙃 ik had geen idee dat er rauw ei in kon zitten, dus dank voor je berichtje! Ik heb meteen de bakker gebeld en die zei dat ze geen rauwe eieren gebruiken, maar altijd gepasturiseerde eieren. Gelukkig maar want ik had best zin in die taart 😋

5 jaar geleden

Reactie op JTW

Ik heb ook net een aardbeienbavroistaart gekocht 🙃 ik had geen idee dat er ...
Ja dat is voordeel als bakker is die kunnen dat zelf zeggen

5 jaar geleden

Op ZwangerHap staat dit!

5 jaar geleden

Reactie op BABY2JULI2023

Op ZwangerHap staat dit!
Precies. Het fabriekswerk uit de supermarkt is 9 van de 10 keer gewoon veilig. Je moet ook je best doen om daar rauwmelkse kaas te vinden, als ze dat al hebben 😏

5 jaar geleden

Reactie op BABY2JULI2023

Op ZwangerHap staat dit!
Altijd etiket zelf checken van producten zelf

5 jaar geleden

Maar is net zoals met een appeltaart uit de winkel die zou ook niet doen en ...
Onzin. Dan moet je een kilo kaneel per dag eten.

5 jaar geleden

Ja klopt als rauw is moet het er ook op staat maar als het niet van rauwe ...
Het ei kan er ook op vermeld staan omdat het verwekt is en de cake of koekjesbodem. Bijna geen een bakker werk meer met rauw ei.