5 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, ik wil voor bevalling gaan. Maar na vind ik het niet nodig.. waarom wel?

4 jaar geleden

Hoi, ze zijn zeker prijzig maar wel het geld waard vind ik. Ik volg een 2 daagse cursus hypnobirthing in Amsterdam. Ik heb nu 1 les gehad en ik ben er zeer tevreden over. We in de eerste les ookal ademhalingstechnieken en ontspanningstechnieken besproken en geoefend. Daarnaast worden er ook aan de partnert massagetechnieken uitgelegd die er voor kunnen zorgen dat je ontspant en minder pijn ervaart. Ik raad het dan ook zeker aan!

4 jaar geleden

Wanneer je een aanvullende verzekering hebt krijg je ook vaak (een deel vergoed) bij VGZ is dat 100 euro. Wel goed op de voorwaarden van de cursus letten en dit van te voren met je verzekering checken

4 jaar geleden

Ik ken eigenlijk geen cursus voor na de bevalling, ik zie ook niet in waarom dat nodig is? Ik ga elke week naar zwangerschapsyoga, ademhalingsoefeningen staan centraal tijdens deze yoga dit kost 36 euro per maand.. ook ga ik samen met mijn man een 1 daagse bevallingscursus doen, deze kost 150 euro en word volledig vergoed! Zelf vind ik dit qua cursussen enzo voldoende en is het prijstechnisch prima te doen voor mij!

4 jaar geleden

Mijn vorige bevalling begon behoorlijk te vroeg. Wat ik erg gemist heb toen was een betere voorbereiding op de bevalling, maar een cursus voor erna niet. Zelf heb ik nu een online cursus hypnobirthing gevolgd en voel mij nu veel beter voorbereid. Op Spotify kun je ook een aantal ademhalingsoefeningen vinden als je zoekt op "geboorte verwachting" en er zijn ook leuke podcasts over bevallen en de periode na de bevalling te vinden.