Hoi,
Mijn dochter is 2 jaar en 4 maanden en de laatste tijd deed ze er ‘s avonds heel lang over om in slaap te vallen. Niet huilen ofzo, maar kletsen en maar liggen draaien. Overdag sliep ze gemiddeld 1,5 uur, tussen 12.30 en 13.00 in bed. Soms aan het einde van de week ook wel eens een dutje van een uur en drie kwartier tot 2 uur. En ‘s avonds ligt ze er altijd om 19.00 in. Nou was het nooit zo dat ze super snel in sliep viel, meestal deed ze er gemiddeld een half uur over. Maar nu de laatste tijd 9 van de 10 keer zelfs 45 minuten tot een uur en soms zelfs langer dan een uur.
We hebben haar nu sinds een week overdag maar een uur laten slapen en nu valt ze wel ‘s avonds binnen een half uur in slaap, maar nu is ze overdag zo ontzettend moe. Vandaag heeft ze 2 keer een totale meltdown gehad.
Nu twijfel ik dus of we haar overdag al na een uur wakker moeten maken. Zou dit iets zijn waar ze even een poosje aan moet wennen of zou ze er nog niet klaar voor zijn om nog maar een uurtje te slapen overdag?
Herkent iemand dit en heeft iemand misschien tips? Want ik vind het even lastig om te bepalen waar ik nou goed aan doe.