8 Reacties

3 jaar geleden

Hoi het zou idd kunnen dat dit door je menstruatie komt. Dan is het advies gewoon door doen, als je kindje ontevreden is nog een keer extra aanleggen. Maar dit is hormoon gestuurd dus komt als het goed is weer goed zodra je menstruatie over is. Ik had hier vorige keer ook last van, en maar niet begrijpen waarom mn zoontje zo weinig dronk dag later werd ik ongesteld. Komt dus vanzelf weer goed. Het is overigens ook zo dat je borstvoeding rond de 9 maanden niet meer hormoongestuurd is. Dus er word pas melk gemaakt zodra het word gevraagd (zodra je kindje drinkt dus) dit kan het kolven ook moeilijker maken omdat een kolf nooit echt je kindje naabootst. Dus dan zou het met kolven niet meer beter gaan maar zodra je je kindje aanlegt je wel nog voldoende hebben helaas is daar vrij weinig aan te doen. (Mits je hebt gecheckt of je borstschilden nog goed zijn qua maat want je borsten veranderen ook)

3 jaar geleden

Hey, hoe gaat het nu? Ik heb pas contact gehad met 茅茅n Lactatiekundige om dezelfde reden (minder productie) maar dan omdat ik zwanger ben. Ze adviseerde mij om cashewnoten te eten, deze verhogen de productie. Volle melkproducten en avocado鈥檚. En vooral doorzetten ;)

3 jaar geleden

Als je kindje van januari is, dan is 100 ml nog ok茅 hoor! Dat is 400 ml minimaal, maar waarschijnlijk drinkt je kindje die 2x meer dan 100 ml. Dus ik zou me geen zorgen maken. Daarnaast, als je kindje tevreden is en goed groeit dan is er geen reden tot zorgen. (hoewel ik uiteraard je onzekerheid snap en herken!)

3 jaar geleden

Komt vaak vanzelf weer goed na je menstruatie! En 100 ml kolven is nog steeds echt een prima opbrengst.

3 jaar geleden

Reactie op mamavanN&I

Hey, hoe gaat het nu? Ik heb pas contact gehad met 茅茅n Lactatiekundige om ...
Ik merk dat ik nog steeds minder melk produceer als ervoor maar wel al terug meer als toen ik menstrueerde. Maar het is inderdaad wel ok茅, hij krijgt genoeg melk en de diepvries bezit ook een mooie voorraad 鈽猴笍

3 jaar geleden

Reactie op 123123

Als je kindje van januari is, dan is 100 ml nog ok茅 hoor! Dat is 400 ml mi ...
Ik kolf nu 1x weer 230ml en 1x 180ml per dag, dus het is weer wat meer als toen ik menstrueerde. Hij zeurt inderdaad niet, al denk ik vaak dat hij niet voldoende krijgt aan de borst 鈽猴笍

3 jaar geleden

Reactie op Buurvrouw

Komt vaak vanzelf weer goed na je menstruatie! En 100 ml kolven is nog stee ...
Het is inderdaad weer wat beter, niet zoals ervoor maar inderdaad nog voldoende voor ons ventje (en soms onze dochter van twee waarbij ik het stiekem in de papfles dus doen) 馃檭

3 jaar geleden

Reactie op ellebasi

Het is inderdaad weer wat beter, niet zoals ervoor maar inderdaad nog voldo ...
Twee en half* wat gaat het snel