19 Reacties

3 jaar geleden
Jeetje dat is idd schrikken. Ik heb het gelukkig niet gehad maar vond het wel eng om te geven. Maar weet dat ze op deze leeftijd geen allergie testen doen. Toevallig wilde mijn schoonzusje het voor mijn nichtje doen en een collega van me maar werd gezegd dat ze het op deze leeftijd tijd nog niet doen

3 jaar geleden
Mijn dochtertje is aankomende week 6 maanden. Heel vroeg om al te reageren op pindakaas volgens de huisarts. We hebben een verwijzing gekregen voor de kinderarts om uit te zoeken waardoor ze opeens in een paar minuten vlekken kreeg op der lichaam.
Hopelijk vals alarm! 🙏🏼
Jullie heel veel succes met jullie dochtertje!

3 jaar geleden
Reactie op BabyMS
Welke leeftijd bedoel je? Ik heb zelf een pinda en noten allergie. Heb een ...
Mijn nichtje is 6 dagen jonger als mijn dochtertje mijn docherte is nu 24+2 weken en van mijn collega is bijna 7 maanden en bij hun werd gezegd dat ze nu nog geen allergie test kunnen doen

3 jaar geleden
Reactie op JC90
Wat naar! Waarom kreeg je het advies om pindakaas te geven als ik vragen ma ...
Dat kreeg ik via het CJG te horen.
Schijnt de kans op allergieën te verkleinen:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/kinderen-en-jongeren/kan-ik-mijn-jonge-kind-noten-en-pinda-s-geven.aspx

3 jaar geleden
Reactie op Lara1993
Ik heb ook het advies gegeven om het te geven. Hoe heb je het gegeven? Gewo ...
Ik had het gemengd met banaan ☺️

3 jaar geleden
Hier vanmorgen ook voor de eerste keer banaan met pindakaas gegeven. Arme schat heeft daarna extreem gespuugd (ik heb een baby nog nooit zo veel, hard en hoog (liggend) zien spugen). Van haar haar (lag zelfs op haar ogen en zat in haar oren) tot aan haar luier en haar bed helemaal onder.... daarna 2uur alleen maar krampen. Huisarts adviseerde mij om direct te stoppen en pas weer bij een leeftijd van 1,5jaar te proberen omdat ze, als ze na 1x al zo reageert, een allergie kan gaan ontwikkelen voor pinda's.
De vlekken zijn voor mij dan niet herkenbaar, maar ik weet niet of het verstandig is als jullie met pindakaas door blijven gaan als er blijkbaar een reactie op komt... 😧

3 jaar geleden
Ohh wat zielig! Onze kleine had dit na 5 flessen koemelk ook. De 6e fles was de druppel, zal zo een foto meesturen. Een allergie bouwt op, dus absoluut NIKS meer geven qua pinda!
Dokters zijn over de telefoon wel erg makkelijk met afschepen merk ik, ik werd telefonisch ook afgescheept met ‘ja hij ademt nog prima toch?’. Later in het ZH bij allergie arts te horen gekregen dat dat nooit had mogen gebeuren en dat we naar de eerste hulp hadden gemoeten. Lang verhaal kort; bloedtesten gedaan (hij was toen 5 maanden) en heeft nu een epi pen. Dus ja ze doen testen bij deze jonge leeftijd en ajb kijk uit en volg je instinct hierbij! Als je weer vlekken ziet gewoon naar het ziekenhuis rijden. Of de ambu bellen.
Heel veel succes💛

3 jaar geleden
Reactie op Anoniem10
Hier vanmorgen ook voor de eerste keer banaan met pindakaas gegeven. Arme s ...
Ah dat meen je niet.. hoe gaat het nu met haar? Geen verdere klachten meer gehad? Die pot pindakaas staat heel ver weg bij mij. Ga ik voorlopig niet meer gebruiken!

3 jaar geleden
Reactie op robin123
Ohh wat zielig! Onze kleine had dit na 5 flessen koemelk ook. De 6e fles wa ...
Jeetje! Ik schrik een beetje van jou verhaal! Wat ontzettend schrikken voor jullie.. was je gestopt met borstvoeding en overgestapt op flesvoeding? Je schrikt je rot..
Wij zijn doorverwezen naar een kinderziekenhuis. We wachten op een brief om langs te komen.. ik ben blij dat de huisarts het wel serieus neemt en ons gelijk door verwijst.
Schrok er wel van dat hij zei dat hij nog niet eerder zo jong zulke vlekken had meegemaakt bij een baby van 5,5 maand. Hij bedoelde het goed maar het maakt mij zo bezorgd op dit moment.
Hoe gaat het nu met jouw kleintje? Hopelijk de epi pen nog niet hoeven te gebruiken?

3 jaar geleden
Reactie op Kristina0501
Jeetje! Ik schrik een beetje van jou verhaal! Wat ontzettend schrikken voor ...
Klopt ja😅 was aan het overstappen van bv naar fles. Merkte dat hij ook steeds onrustiger aan de borst lag, alsof er brandnetels in zaten.
Hij was 2 maanden oud op die foto trouwens, dus geen zorgen, het komt echt voor🥹💛.
Goed dat jullie zijn doorverwezen! Je komt denk ik bij de allergie arts terecht ook!
Maar zolang je pindakaas vermijdt, is er niks aan de hand! Zou wel ook zelf niet eten en dan een kusje gaan geven oid..☺️
Hopelijk kunnen jullie snel terecht!!
Die van ons gaat goed hoor! Krijgt aangepaste voeding en epi pen nog niet hoeven gebruiken gelukkig.😅
Hij is wel voorzichtig met hapjes merk ik…
Succes!!!☺️

3 jaar geleden
Reactie op Kristina0501
Ah dat meen je niet.. hoe gaat het nu met haar? Geen verdere klachten meer ...
Ze heeft van haar fles daarna ook nog behoorlijk gespuugd en is tot vanmorgen nog wat van slag geweest ervan (dronk geen fles meer op). Verder geen klachten gelukkig 😅
Groot gelijk! Bij ons blijft het ook heeeeeel ver weg ☺️

3 jaar geleden
Reactie op Anoniem10
Ze heeft van haar fles daarna ook nog behoorlijk gespuugd en is tot vanmorg ...
Ah dat is best lang wel.. heb je de huisarts of CJG hierover gebeld? Succes… ik hoop dat ze snel weer oké is 🙏🏼🙏🏼

3 jaar geleden
Reactie op Kristina0501
Ah dat is best lang wel.. heb je de huisarts of CJG hierover gebeld? Succes ...
De huisarts want het was na 12u en dan belt cjg pas de volgende dag terug en ik vind een reactie op pinda wel één van de heftigste reacties (hoewel het natuurlijk alleen spugen was dus het in die zin wel mee viel), dus ik wilde gelijk advies.