8 Reacties
3 jaar geleden
Hier kreeg ze kokosyoghurt eerst, maar daar zit vaak geen calcium in toegevoegd als 1 van de weinige vervangers. En kokosyoghurt is behoorlijk vet. Ik las ergens dat haverproducten het meest dichtbij komen als vervangers met kma. Misschien kun je daar wat meer info over zoeken?
3 jaar geleden
Wij geven ongezoete soja yoghurt. Ons zoontje heeft een koemelkallergie en volgens de kinderarts komt soja het meest in de buurt qua voedingsstoffen. Ik ben zelf allergisch voor soja dus had specifiek gevraagd om andere alternatieven, maar soja was echt t enige goede alternatief (gaat gelukkig goed).
3 jaar geleden
Ik geef haverkwark van Oatly. Maar ze vind het niet zo lekker 馃槄
Lastig hier is dat ze naast koemelk ook niet tegen soja kan.
Ik wil nog kokosyoghurt gaan proberen.
3 jaar geleden
Ik zou ieder geval al niets op basis van sjoa doen:
Over ongefermenteerde soja kunnen we kort zijn:聽deze variant is niet heel gezond. Dit komt onder andere door het聽hoge gehalte fytaat, of fytinezuur. Dit onverteerbare zuur pleegt letterlijk roofbouw op ons lichaam. Daarom noemen we fytinezuur ook wel een anti-nutri毛nt. Het bindt zich namelijk aan mineralen als zink, ijzer,聽calcium聽en聽magnesium, waardoor deze niet langer beschikbaar zijn voor het lichaam. Daarnaast blokkeert fytinezuur de opname van niacine, ook bekend als vitamine B3.2
https://www.vitakruid.nl/blog/de-zin-en-onzin-over-soja-hoe-on-gezond-is-soja-en-wat-kunnen-soja-isoflavonen-voor-je-betekenen