14 Reacties

één jaar geleden

Bananenpannekoekjes Of crackers of beschuit! Wij wisselencaltijd af

één jaar geleden

Havermout+melk even in de magnetron. Soms blend ik een appel en roer die erdoorheen. Of wat yoghurt en dan roer ik er ook een schep havermout doorheen. Wordt de yoghurt ook wat dikker van en glijdt minder snel van de lepel af.

één jaar geleden

- Wrap/groentenwrap met zuivelspread en plakje kipfilet. - Geprakte banaan + yoghurt + brinta Brood gaat hier ook wisselend en niet altijd van harte. Vaak maak ik een bordje met stukjes brood en bijvoorbeeld krentenbol of ontbijtkoek of eierkoek door elkaar en dan eet ze wel alles op 🤷🏼‍♀️ Ik wil nog een keer wentelteefjes maken

één jaar geleden

Omelet bakken en beleggen is bij ons ook een hit!

één jaar geleden

Brinta :)

één jaar geleden

Hier ook geen brood eter. Van de week hadden ze in de supermarkt glutenvrij brood van schär afgeprijst. Dat eens meegenomen. Dat is zachter en anders van structuur.. dat eet ze wel.

één jaar geleden

Mijn zoon van 19 maanden heeft precies hetzelfde. Ik bied hem meestal wel een boterham aan maar na een hap of 4 wil hij niet meer. Wij wisselen hier af met Griekse yoghurt met fruit, volkoren American pancakes, smoothie met yoghurt en banaan, krentenbol, ei gekookt of scrambled. Soms een tosti maar tegenwoordig is hij helemaal fan van een groente omelet. Dit maak ik vaak als lunch de laatste tijd met courgette en champignons. Als ik brood aanbied wissel ik ook wel is af met wit en bruin brood. In het weekend krijgt hij wel is een croissant of een worstenbroodje 😁 hij heeft vaak ook interesse in harde broodjes alleen soms nog lastig eten voor hem.

één jaar geleden

mijn zoontje eet niet graag brood. wel een afbakbroodje. maar ik geef hem een gebakken ei (2stuks) en fruit, yoghurt, crackers, bananenpannenkoekjes.. Brinta is die op 'uit' gegeten 🤣.

één jaar geleden

Hier eet hij wel brood maar geen beleg… thuis kies ik daarom altijd voor iets anders. Een cracker met farmer salade is het eindige wat wel met smaak wordt gegeten als ‘lunch’ maar liever idd een pannenkoekje met banaan en wortel of een roer eitje oid. Vooral op de opvang is het wel eens lastig want hij eet daar dus droog brood tussen de middag…

één jaar geleden

Gekookt of gebakken eitje wordt hier ook veel gegeten in de ochtend

één jaar geleden

Banaan pannekoeken, omelet met kruidenroomkaas en rucola eventueel met ham, crackers, beschuit, wraps, havermout pap met fruit (400ml melk, 100 gram havermout, kaneel, geraspte appel, banaan in stukjes, handje rozijnen en dan langzaam op het vuur verwarmen tot het een pap is eet hij 3x van) , yoghurt met fruit of granola (maak ik zelf en met een vijzel stamp ik het fijner), croissant in het weekend, groente omelet, tosti, afbak broodje, gekookt ei op een bolletje, smoothie.

één jaar geleden

Reactie op Miloutje

Banaan pannekoeken, omelet met kruidenroomkaas en rucola eventueel met ham, ...
Je zegt dat hij 3 keer van de havermout eet. Goeie tip! Bewaar je het dan in de koelkast?😊 En warm je het dan op? Of geef je het koud?

één jaar geleden

Ik geef ook altijd havermout in de ochtend, koud. Ik maak 's avonds voor een paar dagen 'overnight oats' vooruit; per portie 40 gram havermout, 1 lepeltje chiazaad, ongeveer 120 ml (haver)melk door elkaar roeren en de koelkast in. Soms rozijntjes, kaneel, kokos, scheutje yoghurt of een beetje fruit doorheen voor de variatie. Gaat er goed in en maak het ook voor mezelf.

één jaar geleden

Reactie op I-89

Ik geef ook altijd havermout in de ochtend, koud. Ik maak 's avonds voor ee ...
Bedankt! Ik heb een schaaltje in de koelkast staan😁. Ben benieuwd morgenochtend☺️