13 Reacties

3 jaar geleden
Hee mijn dochter heeft ook reflux wij krijgen ook elke keer dingen die we moeten doen die totaaal niet werken of erger maken😞 uieindelijk johannes begonnen en dan mini beetje ik moet nog gaan zien of ze dan nu wel gaat poepen ben heel benieuwd… het is drama vooral het slapen hier ook door deze klachten ik heb wel beetje luff op haar buikje gesmeerd dit geeft warmte en rust voor haar darm krampjes misschien kun je dit ook proberen sterkte ik weet helemaal hoe het voelt wij zitten er ook midden in😢❤️

3 jaar geleden
Reactie op LLbabyJ
Hee mijn dochter heeft ook reflux wij krijgen ook elke keer dingen die we m ...
Fijn en tegelijkertijd vreselijk dat het niet alleen bij ons zo gaat 🙈
Ik zal eens kijken voor luff, alle beetjes helpen, dank je wel voor de tip!
Wil je laten weten hoe ze het doet met johannesbroodpitmeel?
Succes en sterkte voor jullie ook! 🤗

3 jaar geleden
Herkenbaar nu. Wij gebruiken johannesbroodpitmeel in kleine dosering, ging 3 dagen fantastisch en had een blij kind.. nu hetzelfde scenario als jullie helaas. Ik weet dat een vriendin van mij geadviseerd werd om een half theelepeltje olijfolie te geven als de kleine verstopt zit.. wij wachten dat eerst nog even af, maar ik volg even mee voor tips. Sterkte 💪

3 jaar geleden
Herkenbaar nu. Wij gebruiken johannesbroodpitmeel in kleine dosering, ging ...
Ik had het zelfde probleem. Theelepel met olijfolie (heb bertolli gebruikt) voor de voeding heeft heel goed gewerkt het was meteen raak.
En als dat ook niet werkt overleg dan nog even met cb of je probiotica kan gebruiken.
Dat zit overigens in sommige voedingen verwerkt. Ik heb een overstap gemaakt van nutrilion 1 naar hipp biologisch en daar zit het ook in verwerkt dus . Nou in plaats van om de 4 dagen poepluiers met veel moeite , heeft hij nu dagelijks 2x poepluiers🙄. Maar voor de reflux ben ik nog wel radeloos..

3 jaar geleden
Reactie op XRX
Fijn en tegelijkertijd vreselijk dat het niet alleen bij ons zo gaat 🙈
Ik ...
Hee ik zou even laten weten hoe het gaat met jhp maar het gaat wel echt beter ze is er rustiger van drinkt der fles langer en ze poept ook maar wij doen wel echt een half schepje bij een voeding van 90+3 maar dit geeft al resultaat. Hoe gaat het bij jullie nu?
Liefs

3 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde en zijn naar een osteopaat geweest. Zij masseerde onze jongen en hij begon direct te poepen. Alleen lukt het ons zelf nog niet. Op YouTube staan ook filmpjes om te masseren. Verder gebruiken wij ook anti-refluxvoeding.

3 jaar geleden
Reactie op LLbabyJ
Hee ik zou even laten weten hoe het gaat met jhp maar het gaat wel echt bet ...
Goed om te horen!
Onze kleine krijgt nu Nutrilon omneo en gaat daar eigenlijk best goed op, hij perst nog regelmatig, maar heeft nu in ieder geval om de dag ontlasting.
Ook zijn reflux is een stuk minder, dus dat scheelt ook weer. 😊

3 jaar geleden
Wij hadden hetzelfde probleem. Voor reflux jbpm gegeven en daardoor obstipatie. De osteopaat had aan dat hij daardoor meer last van de reflux.
Water erbij was bij ons ook een drama, olijfolie werkt ook niet. Van de huisarts heb ik verwijzing voor de kinderarts gekregen.
Hij heeft eerst zakjes gekregen voor zijn ontlasting. Dat gaat nu beter. Hij bleef alleen veel huilen door de reflux. Vanaf gisteren begonnen met medicijnen voor reflux. Hij is 4 weken.
Mijn oudste dochter had ook reflux. Ik wil jullie op het hart drukken..wacht niet te lang met naar de huisarts gaan. Onze dochter was 10 weken..huilde non stop. Ik probeerde vanalles; jbpm, olijfolie, massage, schuin bedje etc, Ik werd er erg onzeker van. Met 10 weken naar de huisarts en kinderarts. Toen ze medicatie kreeg ging het gelijk een stuk beter.
Heel veel succes allemaal.