18 Reacties

3 jaar geleden
Oei, dat klinkt niet fijn. Mochten ze je morgen niet kunnen helpen, dan loont het misschien de moeite om wat verder te kijken. Als een tandarts dit zou kunnen (dat weet ik niet): er zijn praktijken waar je altijd terechtkunt, bijv. In Amsterdam (als dat voor je in de buurt is). Sterkte!

3 jaar geleden
Ze willen je geen antibiotica geven? Dan heb je in ieder geval over een dag of 2 geen pijn meer aan die kies en is het tijdelijk opgelost. Als ze morgen een apex resectie doen moeten ze je verdoven en je tandvlees openmaken, ik weet niet wat wijsheid is, het 1 of het ander, nu zo aan het eind van je zwangerschap...succes in ieder geval. Tandartsen doen volgens mij bijna nooit een resectie zelf.

3 jaar geleden
Reactie op Meisje91
Hebben we het niet over gehad, kan het morgen in ieder geval ter sprake bre ...
De pijn zal binnen een dag of 2 afnemen met de abkuur en de ontsteking een maand of 2 tot rust brengen, maar zou het inderdaad even bespreken. Succes morgen! Laat je even weten wat ze voor je kunnen doen?

3 jaar geleden
De pijn zal binnen een dag of 2 afnemen met de abkuur en de ontsteking een ...
Ja precies. Ik moet sowieso hiervoor naar de kaakchirurg en daar morgen dus heen bellen voor spoed. Een verdoving heb ik al eerder in de zwangerschap gehad en kon geen kwaad, zit meer met dat ik niet langer pijn wil hebben en dat de laatste weken/kraamweek in de weg zit. Misschien komen ze zelf met een ander voorstel, ga het zien/horen morgen… 😬

3 jaar geleden
Reactie op Mem-Mar
Het is niet helemaal hetzelfde maar ik had een ontstoken wortel bij een kie ...
Och jeetje… Ik heb dus een ontstoken wortelpunt 😢 De kies trekken is niet echt een optie voor mij omdat de kies erachter al getrokken is ivm problemen aan de verstandskies. Als deze ook nog getrokken wordt dan heb ik amper meer kauwvlak…

3 jaar geleden
Reactie op Mariit
Oh nee meid! Toch wel wat ergers dan irritatie uiteindelijk, ik heb er geen ...
Ja jakkes. M’n gevoel laat me niet in de steek! Had al het gevoel dat er meer aan de hand was maar de tandarts wilde geen foto maken, vandaag nogmaals bij dezelfde tandarts op aangedrongen en toen wilde die wel. Blijkt er dus wel degelijk een oorzaak te zijn 😅

3 jaar geleden
Hey , wat vervelend !
Ik ben Tandartsassistente een apex is indd werk voor een kaakchirurg.
Ik heb het zelf nog nooit gehad maar wat ik hoor van patiënten is dat het meestal reuze meevalt en de na pijn te doen is met paracetamol en na 2 dagen al ver weg is. Vaak krijg je na een apex wel nog een antibiotica kuur ter ondersteuning als je veel last hebt zou ik het je zeker aanraden te doen voor je bevalling 😊

3 jaar geleden
Reactie op Joëlle95
Hey , wat vervelend !
Ik ben Tandartsassistente een apex is indd werk voor ...
Hé, wat fijn om te horen! Dat stelt me wel gerust! Ik hoop dat ze morgen nog plek voor me hebben. Liep vanmiddag om 16.45u de praktijk van dienstdoende tandarts uit en om 16.30u sloot de poli 😅

3 jaar geleden
Zo, ben geweest! Mijn klachten zijn vaag en gezien ik al langere tijd met kaakklachten loop willen ze eerst uitsluiten of het de ontsteking is waar ik last van heb om extra pijn te voorkomen. Heb een 5 daagse AB kuur meegekregen en heb woensdag weer telefonisch contact met de kaakchirurg. Mocht het de kies zijn dan moet de ontsteking nu indimmen en is het misschien uit te stellen tot na de bevalling… We gaan het zien!

3 jaar geleden
Reactie op Meisje91
Zo, ben geweest! Mijn klachten zijn vaag en gezien ik al langere tijd met k ...
Hopelijk helpt het want een wortelkanaal behandeling is niet grappig. Kan er helaas niks anders van maken. Ik heb liggen huilen in die stoel destijds wilde die tandarts hoor zn gezicht slaan

3 jaar geleden
Hopelijk helpt het want een wortelkanaal behandeling is niet grappig. Kan e ...
Ik hoef geen wortelkanaalbehandeling, die heb ik er jaren geleden al in gehad. Daaronder zit nu weer een ontsteking en dat willen ze in ziekenhuis met een apexresectie weghalen. Ook niet fijn, maar ik ben al 2 jaren aan het kl*ten met m’n gebit; 4 extracties (waarvan 2 verstandskiezen), 2 wortelkanaalbehandelingen en laat ik maar zwijgen over de gigantische kiespijnen die ik heb gehad. Ze zeggen nu al dat als ik dat heb kunnen doorstaan, die bevalling een fluitje van een cent is voor mij. De combinatie is natuurlijk niet meest ideaal… 😩
Maar ben jij niet verdoofd geweest dan?

3 jaar geleden
Reactie op Meisje91
De pijn neemt nog niet echt af, eerder toe zelfs 😢 Morgen toch maar weer b ...
Ik zou bellen. Heb niet precies hetzelfde als jij gehad, maar wel een hoop gekloot met een verstandkies 2 jaar terug. Met trekken gebroken, pijn zou minder moeten worden, gebeurde niet, toen mijn tandvlees heelde kwamen er nog scherven kies naar boven die waarschijnlijk nog aan het ontsteken en prikken waren, hadden ze niet gezien door het bloed. Ze hadden toen ook zo hard getrokken (assistente mn hoofd vastgehouden en hij trekken) dat mijn kaak klikte. En de kies naast mijn verstandkies was gebroken hadden ze hersteld. Bleef ook pijn doen, ik weer terug toen bleek dat ze het niet goed gevuld hadden want in de kies zat een zenuwontsteking en moest ik een wortelkanaal behandeling.. Ik was het inmiddels goed beu allemaal, nou die behandeling gehad vreselijk! Lag ook net in scheiding die periode en alsof hij een kraan openzette door de pijn begon ik met huilen en kon niet meer stoppen.. In elk geval na die behandeling zeker nog een jaar pijn gehad of dat het gevoelig was. Ik was bang dat dat niet over zou gaan maar na ruim een jaar toch wel. Het deed eerder namelijk nog wat pijn als ik mijn kaken op elkaar drukte. Denk dat nu een laatste stukje zenuw daar ook is afgestorven ofzo. Mijn klikkende kaak is niet meer goed gekomen, die hebben ze gewoon verkloot door zo hard te duwen. Soms als ik op mn zij op de bank lig en ik praat gaap of lach gaat ie uit de kom en moet ik mn kaak heen en weer bewegen voor het weer goed zit. Ben niet blij met ze, maarja war moet je doen.. Ben inmiddels ook al verhuisd. Maargoed in jouw geval als het teveel pijn doet gewoon terug gaan. Soms zien ze iets niet goed door het bloeden ofzo, nog x laten kijken