18 Reacties
5 jaar geleden
Geen ervaring hier drie miskramen overweeg ook om het te gaan gebruiken dus ik volg even mee
5 jaar geleden
Ik wewt dat mijn gyn zei dat je dit nooit zomaar zelf mag gaan slikken ze checken via je bloed of je dit kan gebruiken, als je dit niet hoeft te gebruiken kan je hierdoor meer kans krijgen op een miskraam.
5 jaar geleden
Ik twijfel ..
Ik denk als ik niks doe dat het misschien uitdraait op miskraam nummer 13.
Het gaat elke keer fout tussen de 5 en 7 weken. Ik ben nooit zo van de medicatie maar een ander alternatief heb ik niet gevonden. Heb al veel met natuurlijke producten geprobeerd. Ik heb bijvoorbeeld lijnzaadolie geslikt dat scheen ook te moeten helpen. Tarwekiemolie heb ik geprobeerd en natuurlijke thee met de kruiden die een zwangerschap zouden moeten ondersteunen. Ook heb ik kamille olie over mijn buik gesmeert elke avond. Ze zeiden dat dat ook al moest helpen maar helaas nog geen optie gevonden dat daadwerkelijk geholpen heeft.
Dus ik denk dat ik ze morgen ga halen en als ik boven de 7 weken uit kom dan ben ik al een heel eind voor mijn doen.
Ik weet alleen niet of het ook meteen zin heeft als ik het nu nog neem bij 5+2 weken.
5 jaar geleden
Reactie op MamaVan12Miskramen
Ik twijfel ..
Ik denk als ik niks doe dat het misschien uitdraait op miskr ...
Wat gek dat ze niks voor je willen betekenen. 12 miskramen op jonge leeftijd is echt teveel😱. Op mijn 33ste had ik 3 miskramen in 1 jaar en ben toen door de ivf arts doorgestuurd naar de miskramen poli in het LUMC uit onderzoek is gebleken dat ik het Anti-fosfolipiden syndroom heb. Wat dus voor vroege miskramen zorgt. Momenteel ben ik 5+1 week zwanger en heb fraxiperine gekregen mocht de zwangerschap doorzetten krijg io bij week 20 aspirine voorgeschreven.
Mijn tip voor nu. Koop de multivitamine en de omega3 van supple op www.fitforfertility.nl uit ervaring weet ik dat het al heel wat doet met je lichaam. Vitamines zijn duur, maar na 2,5 maand gebruik en verandering in voedingstijl ben ik zwanger geworden.
5 jaar geleden
Reactie op Sharita86
Wat gek dat ze niks voor je willen betekenen. 12 miskramen op jonge leeftij ...
Het zwanger worden is het probleem niet echt. Ik word 1 keer per half jaar zwanger.
Er zit elke keer precies een half jaar tussen. Ik heb zelf al veel natuurproducten geprobeerd. Ik zit zelf al elke dag aan de natuurlijke thee. Deze zorgt voor een optimale baarmoeder. Ook heb ik kamilleolie op mn buik inmaseren geprobeerd maar geen resultaat. Lijnzaadolie hebben we gehad en tarwekiemolie ook beide geen resultaat dat het kindje blijft zitten.
Aspirine is een van mijn laatste opties die ik nog niet geprobeerd heb.
Op dit moment slik ik folimzuur met b12 omdat ik niet zn vleeseter ben.
Ik hoop dat deze zwangerschap goed mag verlopen voor jullie 🍀❤
In welke weken ging bij jou de zwangerschap verkeerd ?
5 jaar geleden
Reactie op MamaVan12Miskramen
Het zwanger worden is het probleem niet echt. Ik word 1 keer per half jaar ...
Rond week 5/6 Ben nu 5+2 hopen dat het idd blijft zitten. Maar als ik jouw was zou ik verder zoeken en kijken want je moet echt een onderzoek laten doen. Natuurlijk hoop ik voor jullie dat het deze keer een blijvertje is🙏
5 jaar geleden
Reactie op Sharita86
Rond week 5/6 Ben nu 5+2 hopen dat het idd blijft zitten. Maar als ik jouw ...
Ik ben al 1000 den euro's kwijt aan standaard onderzoeken die ze elke keer opnieuw herhalen
Verder wilde ze niet kijken
Ik had zo wat een kind kunnen kopen zoveel heeft het ziekenhuis al gekost aan eigen risico toch al dik 6000 tot 7000 euro. Ik en mijn man hebben tegen elkaar gezegd dat t genoeg was met t financieel uitkleden. Ik kreeg elke keer de domste antwoorden in het ziekenhuis en werd alleen maar gekleineerd over mn leeftijd..
Vandaar dat we zelf hard aan t zoeken zijn naar een oplossing want hier in Nederland vinden we hem niet helaas.
Ik heb wel veel gelezen nu van mensen die aspirine slikken en 8 van de 10 geeft aan dat het geholpen heeft.
Vele van hun hebben dit op eigen houtje genomen anders hadden ook hun nog steeds geen kinderen gehad.
K ga ze dalijk in de winkel halen en begin er gewoon aan. Na 12 miskramen is alles beter dan niks doen. Mocht ik volgend jaar nog geen succes hebben gaan we nog 1 keer proberen in België en dan stop onze wens.
5 jaar geleden
Reactie op Sharita86
Wat gek dat ze niks voor je willen betekenen. 12 miskramen op jonge leeftij ...
Wat voor onderzoek is er gedaan waaruit bleek dat je APS hebt?
Ik heb nu na 2 miskramen bloed mogen prikken, waarbij wordt getest op stollingsfactoren. Valt APS hier onder?
5 jaar geleden
Reactie op Sharita86
Uit bloedafname Mijn IgG anti stoffen waren veel te hoog in combinatie met ...
Dankje. Als het goed is krijg ik vrijdag de uitslag. Zal ernaar vragen of er is getest op igG antistoffen.
5 jaar geleden
Aspirine geslikt begonnen met 5+2 vandaag echo gehad met 6+1
Omdat ik bloedverlies had maar geen pijn of stolsels.
Mijn baarmoeder was al bijna helemaal leeg..
Miskraam nummer 13.
5 jaar geleden
Ik slik aspirine vanaf de ovulatie tot ik ongesteld word. Nu 6 weken zwanger en slik ik het elke avond.
Idd wel de 100mg.
Bij mij is geen oorzaak gevonden voor mijn miskramen. En onder het mom ‘baadt het niet dan schaadt het niet’ ben ik het gaan gebruiken. In veel landen is het al standaard bij miskramen. NL is altijd mega terughoudend als er niet in eigen land onderzoek naar is gedaan.
Ik zou je aanraden om een afspraak te maken bij UZ Gent. Je hebt dan wel een verwijzing van je huisarts nodig. Maar ze onderzoeken daar veel meer en zijn wat flexibeler wat medicatie betreft.