17 Reacties
4 jaar geleden
In de wet staat hier niks over beschreven. Echter word aangeraden tussen de 3-6 weken geen auto te besturen.
Maaaar !! vraag het na bij je eigen verzekering !! dat is belangrijker.
4 jaar geleden
Je mag volgens mij 6 weken niet autorijden. Het heeft er volgens mij mee te maken dat je in onverwachte situaties (als je bijvoorbeeld hard moet remmen) je nog niet voldoende spierkracht in je benen hebt om dit te doen. Het 'gewone' autorijden geeft vaak geen problemen. Je verzekering kan inderdaad als er wat gebeurt niks uitkeren.
4 jaar geleden
Die 6 weken is nergens op gebaseerd, heel veel mensen zeggen dat maar het is niet waar.
Het ligt gewoon aan je verzekering. Bij de meeste mag je autorijden als je je weer goed voelt. Dit is bij iedereen anders, de ene voelt zich na 1 week weer goed om te rijden de andere pas na 8 weken.
4 jaar geleden
Reactie op Lovecoby
Als de arts afraadt om in de auto te gaan rijden, dan mag je ook niet rijde ...
Daar heb je gelijk in, maar artsen zeggen hier na mijn ervaring niks over omdat dit ook per persoon verschilt. In mijn ontslag papieren van het ziekenhuis staat letterlijk dat je contact op moet nemen met je verzekering, dat het daarvan afhankelijk is of je wel of niet auto mag rijden.
4 jaar geleden
Ik heb de week na mn keizersnede al met de auto gereden. Dat van de verzekering heb ik nog nooit gehoord. Ik woon wel in België dus is misschien wel een verschil met Nederland.
4 jaar geleden
Het is gewoon een hele zware buikoperatie.
En daar valt de verzekering ook onder.
Als jij een ongeval krijgt met schade en er komt iemand achter dat jij een buikwond hebt kan alle schade op jou persoonlijk verhaalt worden.
Je bent gewoon niet verzekerd.
Je kunt je zo prima voelen.
Maar autorijden gebruik je best veel buikspieren mee met draaien of de koppeling noodstop enz.
Als je iets van dat moet doen kan je je ineens heel anders voelen en ook iets beschadigen van binnen zegt mijn gynaecoloog.
4 jaar geleden
Reactie op Nienne89
Daar heb je gelijk in, maar artsen zeggen hier na mijn ervaring niks over o ...
Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij. Als blijkt dat je een ongeluk hebt en dat heeft te maken met de keizersnede, dan wordt dit verder onderzocht.. Een verzekeraar kan niet beoordelen of je in staat bent om de auto te besturen.
4 jaar geleden
Reactie op Buurvrouw
Het verschilt per verzekering. Dus gewoon even checken wat jouw verzekering ...
Dat zeggen ze.....
Tot je een ongeluk krijgt en er schade is.
Dan komt er gewoon een onderzoek en als blijkt dat je die keizersnede gehad hebt en ze het daarop gaan gooien valt dit gewoon onder een buikoperatie.
6 weken niet rijden en zit je binnen die 6 weken kunnen ze de volledige schade op jou verhalen.
Zelf van dichtbij meegemaakt bij iemand.
En ook daar was gezegd door de verzekering dat als ze zich goed voelde ze kon rijden.
Alleen was de tegenpartij het daar niet mee eens en haar eigen verzekering was niet meer thuis toen de uitspraak er was dat de kosten op die verzekering verhaald zouden worden ivm de buikoperatie.
Ineens was er niets gezegd en omdat er niets op papier stond daarover is alle schade op haar persoonlijk verhaald.
Geloof me dat is het niet waard.