22 Reacties

één jaar geleden

Ohh ik lees mee,onze dochter is 20 mnd en eet zo weinig,bijna niks..altijd strijd ochtend,middag,avond! Maar frietjes,koek gaat we wel in.. Eten 1x in de week friet.. Op t kinderdagverblijf eet ze wisselend..

één jaar geleden

Hier ook een enorm slechte eter. Wraps gaan er wel zeer goed in, dus we rollen hier vaak iets in. Soms met resultaat, soms wordt alles weer uitgespuugd... ook hier geen alternatief, dan niets. Gelukkig heeft 'ie genoeg reserves dus maak me niet zo snel druk;) wel super vervelend! Wat hier een tijd geleden werkte is om er meer mee te 'spelen'. Dus verschillende bakjes op tafel en verplaatsen van eten. Meer het eten aanraken als doel, ipv perse opeten. Wat vaak wel resulteerde in ongemerkt in de mond stoppen en dan lekker vinden. Werkt inmiddels ook niet meer helaas..

één jaar geleden

"Het is een fase"😑🤣 Hier ook gehad, maar begon zelfs eerder. Denk met een maand of 15 ofzo. Met 21 maanden zat ik er echt helemaal doorheen met avond eten en was echt radeloos. En 2 weken later was het over🤣 Moet wel zeggen dat hier in die hele periode steeds tandjes doorkwam. Eén voor één zonder een echte rustige periode. Wat wij vooral deden was het enige gerecht dat hij wél at in voorraad maken en dan dat om de dag ofzo geven.

één jaar geleden

Reactie op Eev123

Hier ook een enorm slechte eter. Wraps gaan er wel zeer goed in, dus we rol ...
Aah ja, vervelend is het wel eh. Laten we hopen dat het een fase is. Spelenderwijs hebben wij ook gedaan, ging idd een tijdje goed maar daarna ook niet meer interessant. Wraps ga ik eens proberen. Je hebt ook groente wraps misschien is dat wat?! Thanks voor de tip!

één jaar geleden

Reactie op MasKev17

"Het is een fase"😑🤣 Hier ook gehad, maar begon zelfs eerder. Denk met ee ...
Haha! Ja het is een fase houd ik mezelf ook hele tijd voor! Maar deze duurt wel erg lang 😅 Tandjes zou idd ook kunnen, laatste kiesjes komen wel door maar goed 2 a 3 maanden geen avond eten vind ik wel lang🫤 Ze eet ook 1 ding wel dat geef ik ook dan maae 2 x in de week en bijna elke dag wel extra rauwkost om toch aan de vitamines te komen. Hopelijk is het gauw over! Dankjewel voor je bericht ☺️

één jaar geleden

En zou het helpen als ze mee mag helpen met eten maken? Al is het maar kijken in de pan, de brocolli in de pan doen etc etc. Dat vind onze dochter heel leuk, ze weet nu ondertussen wat ze dan gaat eten en vaak is dat oké!

één jaar geleden

Lastig he? Hier gaat het ook erg wisselend. De meeste successen hebben we als we gebakken of gekookte groente pureren en door de rijst of couscous heen roeren. Soms met wat kokosmelk om het wat romiger te maken. Ik roer er soms wat stukjes mandarijn, banaan of rozijntjes door, dan eet hij opeens wel. En wat hij graag eet is soep met stukjes brood erin. Ik maak dus gerust 3x per week verse soep met heeeel veel groente, alles pureren en brood erdoor. Wraps eet hij ook soms, dan vindt hij de komkommer en tomaat lekker maar smeer ik er eerst gepureerde bonen, paprika, courgette en mais op. En afhappen is dan wel zijn favoriete bezigheid. En wat supergrappig is, hij ziet ons af en toe peper gebruiken en vindt dat razend interessant. Draaien lukt hem niet, maar de pepermolen even boven zijn bord houden en net doen alsof hij ook peper krijgt geeft soms resultaat. En dan een paar keer herhalen voor nog een paar happen 😂. Af en toe maak ik een smoothie om te drinken met groenten erdoor, dan heeft hij toch nog wat binnen gekregen. Ik hoop dat er iets van werkt voor jullie! Succes!

één jaar geleden

Heel herkenbaar dit.. en tegelijkertijd bloed irritant. Hier eet de kleine man eigenlijk alles en vooral brood vindt hij heel erg lekker maar zodra het op avondeten aankomt dan draait hij zijn hoofdje direct om. Wat resulteert in geen eten en ‘s morgens wakker worden en het eerste wat hij dan zegt is eten omdat hij dan natuurlijk trek heeft.. hier duurt het ook al dik 6/7 weken 😖

één jaar geleden

Ik ben stiekem heel blij dit allemaal te lezen. (We zijn dus niet de enige 😅) Ik zit nu zelf met een dochtertje van 22 maanden die dit ook al een week of 2 ineens heeft. Ze was altijd een fantastische eter en eet nu ook haar ontbijt en lunch prima, maar ineens is het met avond eten een drama!! Ze weigert, wil ook niet zelf eten, eerst konden we haar afleiden en tussendoor voeren, maar nu lijkt niks te werken en ik vind het dan wel lastig om haar zonder eten naar bed te brengen. Ze laat ondertussen mijn man haar wel een beetje eten geven... Ik hoop heeeeel erg dat dit een fase is en gauw over gaat...

één jaar geleden

Hier hetzelfde! Ontbijt, lunch, tussendoortjes. Alles gaat prima. Avondeten is een ramp, wat we haar ook geven. Ze eet echt geen hap. Heel fijn om te lezen dat ze niet de enige is!!!

één jaar geleden

Hier hetzelfde helaas. Afgelopen week las ik een tip over mooi bestek (in dit geval bestek wat eruit ziet als autootjes). Dit maar besteld om te proberen: https://www.bol.com/nl/nl/p/pure-luv-bouwbestek-kinderbestekset-3-delig/9300000159357095/?promo=ohp_818_recentbekeken-MCM-slot_D2__2_&bltgh=rPDBHE3GnEWd7S1mRu1PFA.22_v90kqdcR6n6VbNmsmZhGxg_0_1.3.ProductImage

één jaar geleden

Hier af en toe ook drama m.n. bij aardappels, vlees en groente. Pasta gaat prima. Omdat ik weet dat hij het wel lust maar vooral kijkt naar hoe wij reageren, gaan we er niet in mee. Hier was het ook hoofd wegdraaien en weigeren of uitspugen. Hij heeft even in de hal gestaan met stoel, daarna ging alles er netjes in. Hier is het dus ook kijken hoe wij reageren en of er misschien iets anders voor hem wordt gepakt? Dit werkt iig.

één jaar geleden

Ik lees mee voor de gouden tip! Hier ook een hele slechte eter. Onze zoon is 21 maanden en eet al maanden slecht. Het enige wat we er in kregen waren potjes Olvarit, maar daar zijn we nu mee gestopt. We koken iedere week macaroni en vriezen dat per portie in. Als het door de blender gaat eet hij het op, maar zodra we het zo aanbieden gooit hij zn bord weg. Het is een hele vervelende fase.. ik ga er maar vanuit dat dit ooit over gaat en hij gewoon een AGVtje met ons mee eet 🤭

één jaar geleden

Ik lees mee! Zoon van 22 maanden en eet geen groentes. Pasta, rijst, bulgur en bami eet hij wel.

één jaar geleden

Onze dochter is nooit een moeilijke eter geweest, eerder nu dingen die ze spannend vind. Niet geheel vergelijkbaar dus, maar ik volg Kidsvoeding op instagtam. Je kan daar kookboekjes bestellen. Dikke hit hier thuis! In het ontbijt en lunch al groenten verwerken, gaat hier top en is heel gevarieerd!

één jaar geleden

Ik lees mee.. kleine man van 22 maanden die ineens geen avondeten wilt in het bijzonder de groentes niet. Ik dacht dat het eerst ging om alles wat groen is, maar ook andere kleuren vind hij niks. Op de kdv eten ze wisselend, maar ook daar kregen ze van de week groente er niet in. Meneer eet wel droge rijst, bulgur, pasta (met saus) en bami. Boterham gaat er ook prima in, paar maanden geleden wilde hij dat ook niet meer.

één jaar geleden

Tjonge, ik ben zo blij om te lezen dat dit niet alleen bij ons zo is! Ik lees graag mee. :)

één jaar geleden

Hier gaat avond eten ook moeizaam, maar als we bijvoorbeeld bami eten gaat de kroepoek er prima in! En 1 x in de 2 weken eten we patatjes en daar heeft madam ook geen probleem mee. Het is denk ik (hoop ik) een fase. Ze groeit in ieder geval prima en eet haar brood etc. goed. Ook eet ze super goed ergens anders (bijvoorbeeld bij opa en oma). Ik heb besloten me er niet meer om te stressen 😅

één jaar geleden

Reactie op Januari2023

Hier gaat avond eten ook moeizaam, maar als we bijvoorbeeld bami eten gaat ...
Oja..en misschien niet het beste idee, maar voor het slapen gaan krijgt ze nog een pyjama papje 🙈 soms drinkt ze er amper iets van, soms gaat ie op. Ik moet er niet aan denken dat zij wakker word van de honger (ook wel uit belang🤣).

één jaar geleden

Reactie op Januari2023

Oja..en misschien niet het beste idee, maar voor het slapen gaan krijgt ze ...
Hahah! Ja ik snap je helemaal. Ik geef wel gewoon yogurt. Na dat de strijd voorbij is. En even tot rust komen dan geef ik haar yogurt. Dat wilt ze dan wel. Maar ik ga niet meer alternatieve groentes enz aanbieden want dat heeft totaal geen zin. Wat je zegt patat eet ze wel. Kroepoek ook. Maar gewoon “normaal” avond eten NOWAY! Ik hoop dat de fase snel voorbij gaat want dit is nu al bijna 4 maanden zo. Moet morgen naar CB voor mijn andere dochter dus ga wel eventueel vragen om hulp. Want vind het wel echt te lang duren.