Hoi mama’s, ik heb een vraag. Mijn dochter at tot 18 maanden echt heel goed haar avond eten op. Alles wat je haar gaf at ze. Sinds ze 18 maanden is gaat avond eten heel moeizaam. Eigenlijk gewoon niet!!
We hebben al van alles geprobeerd. Vers eten, potje, in de middag warm eten. Het mag allemaal niet baten.
Brood, creackers, rauwkost en koekjes enz eet ze allemaal als de beste. Maar warm avond eten is een No Go!
Ik heb wel gelezen dat het vanaf 18 maanden moeizaam kan gaan. Maar nu wordt ik er langzaam aan moederloos van.
We geven haar nu als ze de avond eten weer niet eet maar weer rauwkost (cherry tomaatjes of komkommer of paprika etc.) maar dit doen we ook niet elke keer want ze moet weten dat er geen alternatief aangeboden wordt als ze niet eet. Maar ja je wilt ook niet dat ze elke keer met een lege maag naar bed gaat.
We straffen haar niet en geven ook geen strijd met eten om zo negatieve associatie te voorkomen. Ze krijgt haar pap (yogurt) wel standaard elke avond want dat kreeg ze ook naar haar avond eten altijd.
Heeft iemand de gouden tip?
Bedankt voor het lezen en eventueel mee denken ☺️