16 Reacties

4 jaar geleden

Geef je borst of flesvoeding ? Een wisselende stoelgang is sowieso niets geks hoor. Bij borstvoeding kan een kind zelfs 2 weken niet poepen.

4 jaar geleden

Dat is heel normaal normaal doet een baby 3 x per week kaka

4 jaar geleden

Borst voeding mag 8 dagen duren fles voeding 7 dagen binnen die dagen geen ontlasting dan klopt het niet

4 jaar geleden

Ze hebben me dat gezegt wand ik maakte mij ook zorgen

4 jaar geleden

Ik geef flesvoeding. Mijn kraamverzorgende zei dat ze plus minus 2 keer per dag ontlasting zou moeten hebben. Me dochter heeft ook echt last van haar buik ze wil wel maar het gaat er niet uit super zielig

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Geef je borst of flesvoeding ? Een wisselende stoelgang is sowieso niets ge ...
Flesvoeding!

4 jaar geleden

Reactie op Caitlinxo

Ik geef flesvoeding. Mijn kraamverzorgende zei dat ze plus minus 2 keer per ...
Heb je al geprobeerd om haar wat te ‘helpen’? Bijv fietsbewegingen maken met haar beentjes en een thermometer kan ook wonderen verrichten ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Blacks

Heb je al geprobeerd om haar wat te ‘helpen’? Bijv fietsbewegingen maken me ...
Beide geprobeerd.. Helaas geen resultaat 😪

4 jaar geleden

Je hoeft je niet direct zorgen te maken als je baby even geen ontlasting heeft. Het is net als bij een volwassen persoon. De 1 poept elke dag en een ander poept 1x in de 3 dagen ;). Het is goed om het in de gaten te houden, maar niet direct een reden voor paniek. Gr.

4 jaar geleden

Ik had hetzelfde, eerste week iedere 3 uur een poep luier, toen ineens ruim 1,5 dag niet.. ik begon me ook zorgen te maken maar na ruim 1,5 dag kwam er een heel klein keuteltje, en daarna kwam het ineens weer op gang. Niks aan de hand gelukkig! Je kunt het consultatiebureau bellen als het toch te lang duurt?

4 jaar geleden

Misschien dat deze houding helpt. Bij onze dochter werkte dit super goed, al liet ik haar billen nog meer zakken dan je op dit plaatje ziet. Gezicht werd van ontspannen en binnen no-time kon ze goed poepen. Misschien helpt het jullie: succes!

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 5 weken poept om de 4 dagen... 😬 Mag niet langer tussen zitten van de kinderarts.

4 jaar geleden

Reactie op Klavertje-4

Mijn zoontje van 5 weken poept om de 4 dagen... 😬 Mag niet langer tussen z ...
Heeft hij geen last van krampen of persdrang? Onze meid heeft vandaag gelukkig weer ontlasting gehad maar was vaste ontlasting zoals volwassenen maar dan geel, ze had er echt veel moeite mee en hebben haar moeten helpen door op haar buik te masseren

4 jaar geleden

Dit had onze dochter ook! Zijn er mee naar de huisarts gegaan omdat wij ook dachten aan verstopping. Maar alles was goed, schijnt dat pasgeborene soms een week lang geen ontlasting kunnen hebben. Dus het was niks om zorgen over te maken. Soms wil het wel eens helpen om de de temperatuur te meten. Door de thermometer word het wat gestimuleerd. :)

4 jaar geleden

M’n tweeling is nu 3 weken, soms poepen ze 1 keer per dag, in het begin bijna elke luier. Geef alleen flesvoeding dus ze poepen al dat vocht ook niet elke dag uit. Als ze een week niet hebben gepoept, wordt het zorgelijk

4 jaar geleden

Een van mijn baby’s had 6 dagen niet gepoept, is gewoon normaal bij borstvoeding. Maakte me ook zorgen maar uiteindelijk kwam de poep er ook heel normaal uit niet hard ofzo en hij leek ook nergens last van de hebben. Was alleen wel super veel toen haha