23 Reacties

één jaar geleden

Griekse volle yoghurt hier in de ochtend.

één jaar geleden

Onze dochter krijgt meestal pap en soms broodkorstjes

één jaar geleden

Mijn dochter krijgt bij het wakker worden een fles van 180ml en dan gaan we douchen aankleden etc. En daarna eet ze meestal nog een hele boterham. Laatste dagen zelfs 1,5 boterham

één jaar geleden

Reactie op MW93

Mijn dochter krijgt bij het wakker worden een fles van 180ml en dan gaan we ...
Tussen fles en brood zit ongeveer 30-45 minuten

één jaar geleden

Borstvoeding / kunstvoeding om 07:00 en direct daarna een bordje pap, maar ik ga dat nu veranderen naar 1 boterham

één jaar geleden

Als een broodje nog teveel is, dan kun je misschien een cracotte aanbieden? Met melk (180 of 210)

één jaar geleden

Hier krijgt ze na het aankleden in de ochtend een fles 180cc, meestal is dat rond 6.00/6.30u. Dan een uur of twee later krijgt ze wat yoghurt of fruit. Middag twee boterhammen, tussendoor wat fruit of groenten, dan eet ze avondeten met de pot mee. Dan nog 90cc flesje voor het slapen gaan. Wij willen eerst de avondfles eraf halen, die kan ze het makkelijkste missen lijkt het. Dus de ochtendfles zal hier nog ruim een maandje blijven, ongeveer tot ze 1 jaar is. Daarna willen we over op of een boterham, of yoghurt met fruit als ontbijt. Ze vindt beiden super lekker, dus ik verwacht dat ze dat wel prima zal vinden ☺️

één jaar geleden

Hier een uur na borstvoeding, ontbijt: bakje yoghurt of pap. Tussendoor fruit, groente, cracotte, soepstengel, maisknabbels, lunch; boterham met boter, zuivelspread, notenpasta oid. Avond met de pot mee. Maar borstvoeding is hier nog altijd hoofdvoeding. Vaste voeding (rapley) is nog minimaal. Hij heeft zo al zijn voorkeuren.

één jaar geleden

Hier rond 6.30 een boterhammetje met margarine en een half uurtje later fles 120cc. 10.00 uur fruit, 12.30 boterham met pindakaas of appelstroop. Eind van de middag een tussendoortje zoals een soepstengel of een rijstwafel. Rond 17.30 uur warm eten (met de pot mee) en vlak voor bed 18.30 uur fles 120cc.

één jaar geleden

Reactie op vanbussel

Hier rond 6.30 een boterhammetje met margarine en een half uurtje later fle ...
Bij de boterham smiddags krijgt ze yoghurt!

één jaar geleden

Hier gewoon een fles 180ml dan anderhalf uur later een boterham

één jaar geleden

Wij geven 1 boterhammetje en daarna een flesje van 120 cc.

één jaar geleden

Wat havermout met melk (kunstvoeding of wat amandelmelk) of water en een banaantje erdoor prakken

één jaar geleden

Cb adviseerde me om te beginnen met brood (1 of 2) en dan nog melk aanbieden van de melkfles die hij nu nog krijgt om zo die fles af te bouwen door het langzaam te gaan vervangen voor broodjes. Al is meneer hier vooralsnog nog erg chagrijnig als hij niet zijn fles eerst krijgt🫠🥴

één jaar geleden

Nu geven wij eerst de fles. Soms een halve fles en van de andere helft maken we pap. Als ze een hele fles krijgt dan geef ik vaak een half uur/ uur later een boterham. Dat doe ik op de dagen dat ze thuis is. De laatste tijd is ze niet zo gek op brood in de ochtend. Ik heb nu zakjes havermout van mama deli. Maar daar is ze geen fan van zucht…Gisteren heb ik knijpfruit met havermout gegeven en daar een verse halve banaan doorheen geprakt. Dat vond ze wel lekker. Maar idd lastig om iets te vinden voor het ontbijt (behalve brood).

één jaar geleden

Hier krijgt ze (10 maanden) bij het wakker worden borstvoeding en bij het ontbijt brood met vitamine D druppels en water zoveel ze wil (geeft ze zelf aan door er met haar handje naar te 'wijzen'). In de ochtend doen we er eigenlijk geen beleg op, bij lunch wel: margarine of pindakaas.

één jaar geleden

Een eitje? Gekookt of gebakken. Onze dochter krijgt snachts nog een beetje melk om weer in slaap te vallen. Dus dan beginnen we de ochtend niet weer meteen met melk maar met brood / eitje

één jaar geleden

Ik lees mee! Onze zoon krijgt smorgens een fles van 180 ml en 1,5 uur later fruit

één jaar geleden

Griekse yoghurt of bananen havermoutpannenkoekje welke ik in een grote batch maak en vervolgens invries.

één jaar geleden

Hier is onze dochter mega fan van !!