16 Reacties

4 jaar geleden

Hoezo past hij niet in de maxicosi? Is hij zo groot? Mijn zoontje wil ook erg graag rechtop zitten dus ik heb toevallig van de week aan de fysio gevraagd of ik hem in de kinderstoel kon zetten. Hij kan ook nog niet zelfstandig zitten en zakt dan dus een beetje in. Ze gaf aan dat het dan echt nog te vroeg is, is niet goed voor de ontwikkeling van zijn ruggetje. Beter nog even wachten denk ik.

4 jaar geleden

Reactie op Jnhs2020

Hoezo past hij niet in de maxicosi? Is hij zo groot? Mijn zoontje wil ook e ...
Ja hij is best wel zwaar & hij komt er met zn voeten uit. Hij zit ook niet comfortabel omdat het te klein voor hem is geworden, dus dat is dan krijsen ☹️

4 jaar geleden

Ik heb het gisteren ook aan de vroedvrouw gevraagd. Onze tweeling is wel net 5 maanden. Ze mogen al in de buggy, op voorwaarde dat je het zitje ook wat platter kunt leggen zoals een wipper. Dit dan tot ze zelf kunnen zitten.

4 jaar geleden

Reactie op baby nor

Ja hij is best wel zwaar & hij komt er met zn voeten uit. Hij zit ook n ...
In principe maakt het niets uit dat hij er met zijn voeten uit komt. Zolang hij niet met zijn hoofd boven de bovenkant van de maxi cosi uit komt kan hij daarin. Ik geloof dat de richtlijn ongeveer 9 maanden is om bijvoorbeeld van autostoel te wisselen.

4 jaar geleden

Een maxi cosi kan nooit te klein zijn voor een baby van 4 maanden… die kun je gebruiken tot ongeveer 1 jaar. Buggy lijkt mij nog veel te vroeg.

4 jaar geleden

Kinderfysio adviseert om pas aan een buggy/zit deel kinderwagen te beginnen als kindjes zelfstandig kunnen zitten zonder ondersteuning. En eigenlijk bij voorkeur zelfs als ze zelf tot zit komen. Voor die tijd zijn de rug, romp, buik en nekspieren nog niet voldoende door ontwikkeld. Als je er eerder aan begint en hem/haar vast snoert (om maar te blijven zitten), zal dat op langere termijn nadelige gevolgen kunnen hebben voor de rest van zijn/haar lichamelijke en motorische ontwikkeling. Dus ik zou nog even wachten en kijken naar alternatieven. Vervelend dat de Maxi-Cosi niet fijn voor hem is. Maar wat gezegd wordt: die is te gebruiken tot één jaar. Is je kindje al zo groot dan? Voetjes eruit mag gewoon hoor.

4 jaar geleden

Reactie op Eefje De Peefje

Kinderfysio adviseert om pas aan een buggy/zit deel kinderwagen te beginnen ...
Ja ik dacht dat de maxicosi te klein was omdat zijn voetjes eruit komen 😂

4 jaar geleden

Gewoon doen wat je gevoel zegt hoor! Ik heb ook de buggy er nu opgeklikt, want hij vondt het liggen in de bak niet meer fijn en is een heel nieuwsgierig mannetje. De buggystand gaat perfect tot nu toe, je kan hem alsnog in de ‘ligstand’ zetten, maar hij kan ook nog zien wat er om zich heen gebeurd. Ik vind het veeel beter!

4 jaar geleden

Reactie op Hope202

Gewoon doen wat je gevoel zegt hoor! Ik heb ook de buggy er nu opgeklikt, w ...
Jaa dat is ook wat ik wou inderdaad, een beetje in de ligstand.. Welke buggy heb jij? En heb je er nog iets extra in liggen bijv een soort babynestje of voetenzak?

4 jaar geleden

Ons zoontje van 4 maanden past nog in de maxicosi, maar ook nog in de kinderwagenbak. We merken aan hem dat hij graag om zich heen kijkt. En dus leggen we hem nu in de kinderwagen.. officieel pas vanaf 6maanden. Maar omdat hij in ligstand ligt, kan het niet veel kwaad, als riempjes sluiten goed aan. Hoe kan het dat jouw zoontje niet meer in de maxicosi past? Die zijn tot bijna n jaar te gebruiken.

4 jaar geleden

Maar weetje, alleen jij weet wat het beste voor je kindje is! N ander kan veel zeggen.. doe vooral wat goed voelt

4 jaar geleden

Mijn zoontje ligt nu ook al sinds 4 maanden in de buggy… hij wou nergens anders meer in of het was krijsen. En de draagzak voor heel lang trek ik niet. Nu in de buggy hebben we ook een verkleiner waardoor hij gewoon eigenlijk ligt. En dan ook nog op ligstand.

4 jaar geleden

Zou het niet doen erg slecht voor de rug als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten. En de maxi cosi nu al te klein? Officieel is die pas te klein als het hoofd er bovenuit komt. De Engelse ouderwetse kinderwagens zijn een stuk breder en groter.

4 jaar geleden

Je kunt bij je maxicosi ook de verkleiner eruit halen hè? Dan hebben ze een stuk meer ruimte 🙃 mijn oudste zoontje heb ik ook eerder uit de ligbak gehaald, hij paste niet gewoonweg meer! Heeft er niks aan over gehouden hoor… En zoontje nummer 2 gaat ook rap die kant op: we hebben grote jongens! 🤷🏻‍♀️😬

4 jaar geleden

Kan die buggy niet wat gekanteld worden naar een iets meer lighouding? Wij doen het zo en gaat goed :)

4 jaar geleden

Het is een wandelwagen zo te zien. Die zijn vaak soepeler en minder hobbelig dan een buggy. Deze kan als het goed is helemaal plat (het zitje) dan is het prima. Zolang die maar echt plat kan liggen. En idd maxi cosi in de auto is nog wel belangrijk hoor 👍🏻