11 Reacties
4 jaar geleden
Hi,
M’n zoontje had eerst ook last met grotere flesjes leeg te drinken. Vaak stopte hij met drinken wanneer er nog 30cc over was.
Op dat moment help ik hem een boertje te laten en kan hij weer verder drinken. Misschien dat dit helpt?
4 jaar geleden
Doorgaan met wat je gevoel zegt!
Mijn dochter is nu 11 weken en vaak drinkt ze alleen voedingen van 90/3 of soms 120/4 (gemiddeld nog steeds 7 keer per dag). Ze geven vaak zelf goed aan wat ze wel/niet op krijgen.
Ze groeit ook onder de gemiddelde lijn, maar volgt wel netjes haar eigen lijn.
4 jaar geleden
Wij deden langzaam verhogen.
90+3 is 100.
Doe eens fles geven met 110 totaal.
Dan 120 totaal en dan die 120+4 is dus 135.
Wij zijn bij ons prematuur zoontje echt met stapjes van 10cc omhoog gegaan.
Anders liet hij het staan of spuugde hij als een malle alles terug uit.
Hij kreeg met 110 totaal nog 7 flessen
Nu sinds vorige week naar 135 gegaan en ineens gaat dat goed al laat hij 10 staan meestal.
Dat geeft ook aan dat die andere stappen van 30 omhoog ineens te groot zijn.
Nu wil meneer alleen zijn 7de fles nog niet opgeven maar hij slaapt wel langer dus misschien komt dat nog 😅
4 jaar geleden
Gewoon met stapjes van 5 cc of 10 cc omhoog gaan! Dus dan proberen of je morgen minder flessen kunt aanbieden, dat je dan 7 doet en dat je de hoeveelheid van de 8ste fles toevoegd aan die 7 flessen. En dan geleidelijk de hoeveelheid verhogen.
Wij zijn niet van 90cc plus drie ineens naar 120 plus 4 gegaan. We gingen van 90 per keer naar 95 per keer en dan daarna naar 100 etc. Nu zit hij al een tijdje op 120 plus 4, eerst goot ik dan af tot precies 120 cc maar nu geef ik de 135 cc die je krijgt na 120 ml plus 4 schepjes.
4 jaar geleden
Mijn zoontje is morgen 10 weken en drinkt soms 90ml, soms 100 ml soms ineens wel de fles van 120+4 (dus 135ml) leeg. Ik bied hem altijd die 120+4 aan maar meer drinkt hij ook niet hoor. Hij heeft soms zelfs echt nog moeite met 90-100 ml. Met 8 weken kreeg hij ook echt nog 90+3! En hij groeit echt heel goed😊 wel jammer dat hij dan vaker voor voeding komt (7-8× per dag), ik kan bijvoorbeeld ook niet de avond fles ophogen wat vaak geadviseerd wordt. Maar voeding erin proppen zodat wij langer kunnen slapen gaat natuurlijk ook niet😂
4 jaar geleden
Mijn dochter van 10 weken drinkt ook 90+3 en heel soms 120+4.. Komt gemiddeld 7 x .. helemaal prima ze geeft zelf aan wat ze nodig heeft en hoeveel. Ze is blij en vrolijk, dus ik maak me geen zorgen.
4 jaar geleden
Mag ik vragen hoe jullie dat doen met ophogen? Onze dochter van 10 weken krijgt 90+3 en dan 7 flessen. Soms drinkt ze dit leeg maar ook vaak genoeg niet, hoe moeten we dit dan ophogen naar meer?