10 Reacties

4 jaar geleden

Wij moesten terug komen naar de huisarts als er korstjes op kwamen want dan zou het begin van krentenbaard kunnen zijn..

4 jaar geleden

Reactie op baby nor

Wij moesten terug komen naar de huisarts als er korstjes op kwamen want dan ...
Mhh ja ik twijfel daar dus ook aan.. al las ik wel dat ze daar ook niet perse wat aan doen

4 jaar geleden

De korstjes bij de wenkbrauwen had mijn dochter ook, bleek berg te zijn! De baby acne droogde haar huid heel erg uit, daar heb ik een vette zalf voor gekregen van de huisarts (lanette crème met 20% vaseline). Nu ziet haar huid er al veel beter uit!

4 jaar geleden

Onze dochter heeft ook baby acne, 4 pukkeltjes op haar gezichtje en 1 op haar schaamlipje. Ik hou het even in de gaten omdat er ook 1 op haar schaamlipje zit. Als er korstjes opkomen even bellen denk ik voor de zekerheid, heb je meteen duidelijkheid

4 jaar geleden

Reactie op BabyMS

De korstjes bij de wenkbrauwen had mijn dochter ook, bleek berg te zijn! De ...
Even opgezocht en hier lijkt het inderdaad wel op!

4 jaar geleden

Dit heeft mijn kind van 5 weken ook, het trekt langzaam maar zeker weg gelukkig. Het schijnt dus heel normaal te zijn bij baby's omdat de huid blootgelegd wordt aan de buiten wereld. Je moet er vooral niet aanzitten, het verdwijnt vanzelf binnen enkele weken. Het ziet er niet uit maar heb geduld. Tip: was z'n gezicht enkel met water, mocht je z'n gezicht willen insmeren, gebruik alleen natuurlijke babyolie zonder parfum.

4 jaar geleden

Reactie op anne_b

Even opgezocht en hier lijkt het inderdaad wel op!
Mocht haar huid heel erg droog worden dan zou ik even langs de huisarts gaan voor de crème. Mijn huisarts zei over de berg dat ik het evt met wat olie kon indeppen en daarna proberen de korstjes weg te vegen. Het is meer voor jezelf, want je kleine heeft er geen last van. Ik heb het wel gedaan en tot nu toe is het nog niet terug gekomen.

4 jaar geleden

Reactie op BabyMS

Mocht haar huid heel erg droog worden dan zou ik even langs de huisarts gaa ...
Ik zal dit weekend even aankijken, anders maandag even de huisarts bellen inderdaad.. wil er het liefst zoveel mogelijk vanaf blijven en hoop dat het vanzelf weg trekt maar als het lang duurt is het misschien toch wel fijn om de crème te halen

4 jaar geleden

Ja heeft mijn mannetje ook last van mij is idd verteld dat het acne is en dat het komt omdat mijn hormonen uit zijn lijfje komt ik smeer hem in met idd wat vette zalf na ik een washandje hem sochtend trek vanzelf weg merk ik

4 jaar geleden

Baby acne is heel normaal. Komt door de hormonen die ze hebben gekregen in de baarmoeder. Gaat vanzelf weer over. Zo lang het geen blaasjes worden en verspreiden vooral rond neus en mond. Geen gele korsten op komen dan zit je goed. Anders kan het evt krentenbaard of vijfde of zesde ziekte zijn. Ik smeer mijn zoontje lichtjes in met vaseline om zijn huid niet te laten uitdrogen. Verder kan je er niet veel aan doen. Moet gewoon zijn systeem uit. Vooral niet aan zitten en zijn beloop laten. :).