5 Reacties
4 jaar geleden
Sowieso als je ongerust bent aan de bel trekken, kan geen kwaad om met hem/haar naar de dokter te gaan. Een baby wat bleker oogt dan normaal. Blauwe lippen heeft, neusvleugelt (neusgaten steeds groot en klein maakt) of intrekkingen onder z’n borstkas heeft = spoedlijn bellen. Let er verder op dat je baby voldoende drinkt (bij ziekte toch lieft minimaal 600cc per 24 uur) en voldoende plas luiers heeft.
Daro heeft ook zoutoplossing pipetten, waarmee je de neus door kunt spoelen en wij hebben ook een elektrische neuszuiger in huis om de neus uit te zuigen (echt een aanrader!)
Beterschap!
4 jaar geleden
Mijn zoontje is nu ook verkouden en ik merk dat hij gaat hoesten als er veel snot in zijn holtes zit. Dit komt los na het gebruik van de neusspray. Denk dat het dan in zijn keeltje loopt ofzo waardoor er hoestprikkels ontstaan. Ik gebruik dan een neuszuigertje... Werkt perfect en zorgt voor een hoop verlichting. Misschien dat het hoesten bij jou kleine dan wat minder word?
4 jaar geleden
Kaliptus dun onder de voetzool met sokjes aan in de nacht of op de borst mag bij deze leeftijd en helpt in de nacht de boel vrij houden en tegen het hoesten.
Bedje schuin helpt ook.
Neus door spoelen met fysiologisch water dan komt er al veel uit en wij zuigen de neus daarna uit met een electrische neuszuiger.
4 jaar geleden
Reactie op xxstephh
Als je zelf het gevoel hebt dat hij even nagekeken moet worden!
Dit dus!
Ons zoontje (18w) hoestte vorige week ook veel, veel snot en dronk heel slecht. Hij spuugde regelmatig voeding terug door hoesten. Sliep veel en had beetje koorts die al paar dagen aanhield. Verder niet suf, geen blauwe lippen oid maar wilde hem toch even na laten kijken omdat mijn gevoel aangaf dat het ondertussen langzaam toch wel beter had moeten gaan na X aantal dagen.
Conclusie: hij ligt sinds zaterdag in het ziekenhuis door een RS besmetting…
Ik wil je niet bang maken, maar vertrouw op je gevoel. Je weet zelf wel wanneer je het niet meer helemaal vertrouwt. Het kan nooit kwaad om hem/haar even na te laten kijken als je dit geruststelling geeft.