15 Reacties

4 jaar geleden

Hier precies dezelfde situatie, ook 10 weken en sinds hij 4 flesjes kunstvoeding krijgt en 2 borstvoedingen alleen maar huilen van de krampjes. Onze zoon heeft ook last van obstipatie, al aantal dagen niet gepoept. Op het consultatiebureau raadden ze aan om over te stappen naar voeding speciaal voor krampjes, dus dat gaan we nu maar proberen. Echter staat er op de verpakking dat het effect pas na twee weken zichtbaar is🥺 Zo zielig voor het mannetje!

4 jaar geleden

Reactie op Loekje

Hier precies dezelfde situatie, ook 10 weken en sinds hij 4 flesjes kunstvo ...
Mijn zoontje heeft ook sinds maandag niet meer gepoept, heb net ook even het CB geappt en ze zeiden dat ik even met de huisarts moest overleggen of hij misschien lactulose kon krijgen voor de obstipatie

4 jaar geleden

Wij zijn hier sinds dinsdag mee begonnen . Nu nog 1 flesje per dag. Heb de speciale voor krampjes maar het gevoel alsof het alleen maar meer krampjes veroorzaakt.. merk ook dat ze idd minder poept maar ze poept nog wel . Ze drinkt ook minder. Moest haar 120+4 scheppen geven. Vandaag heeft ze er maar 50 van op.. Hoeveel geven jullie in de fles ?

4 jaar geleden

Wij zijn hier sinds dinsdag mee begonnen . Nu nog 1 flesje per dag. Heb de ...
Ik geeft 75/80 per voeding en geef 7 voedingen, dit komt wel omdat hij nog maar 3,6 kilo is. Merk inderdaad ook dat hij meer laat staan. Hebben ze de voeding voor krampjes aangeraden bij het CB?

4 jaar geleden

Reactie op SingleMom_babyboy

Ik geeft 75/80 per voeding en geef 7 voedingen, dit komt wel omdat hij nog ...
Wij zijn net begonnen met combineren dus vandaar nog maar 1 voeding en de rest bv. Ze zeggen 3 a 4 dagen en dan weer 1 fles erbij. Uiteindelijk zou ik willen dat de 3 Kv heeft, overdag. En de ochtend avond en nacht bv. Hoeveel water / schepjes doe je dan? Ik zit zelf ook te denken de flessen kleiner te maken naar 90/3. Maar ben bang dat dit dan te weinig is, ze weegt 4.7 kg. Echter ligt het ergens in m'n geheugen dat ik de eerste flessen met m'n zoontje 4 jaar geleden ook met 90/3 begon en toen uitbreidde. Ja het consultatiebureau zei de speciale voeding voor krampjes.

4 jaar geleden

Onze zoon dronk met gekolfde melk meestal 100-110 cc over 6 voedingen. Hij weegt 4,7 kilo. We zijn vandaag gestart met de extra care maar hij krijst alles bij elkaar tijdens de voeding en drinkt maar 50 cc. Het is echt een strijd om er überhaupt voeding in te krijgen🥺

4 jaar geleden

Wij zijn net begonnen met combineren dus vandaar nog maar 1 voeding en de r ...
Ik doe per 30 cc, 1 schepje zoals op de verpakking staat. Maak wel 90 klaar en giet dan 10 cc terug omdat het anders teveel is. Je kan de flessen kleiner maken maar dan moet je ze wel vaker geven denk ik, zodat ze genoeg binnen krijgt.

4 jaar geleden

Wat zielig voor die kleintjes, hoop dat ze snel van de krampjes af zijn🥺

4 jaar geleden

Wat zielig voor die kleintjes, hoop dat ze snel van de krampjes af zijn🥺
Inderdaad! Heb jij trouwens langzaam de borstvoeding afgebouwd en overgegaan op kunstvoeding of cold turkey gestopt met bv geven? Ik twijfel of niet te snel ben overgegaan op veel flesjes kunstvoeding waardoor hij krampjes krijgt, maar anderzijds lees ik online ook weer dat de combinatie kunst- en borstvoeding voor krampjes kan zorgen.

4 jaar geleden

Reactie op Loekje

Inderdaad! Heb jij trouwens langzaam de borstvoeding afgebouwd en overgegaa ...
Ik heb het rustig opgebouwd, omdat mijn kolfvoorraad op ging raken. eerste 2 dagen 1 voeding en dan 2 voor de volgende 2 dagen en dan elke dag 1tje meer.

4 jaar geleden

Wij zijn net begonnen met combineren dus vandaar nog maar 1 voeding en de r ...
Ik geef nu 2x KV 150+5 fles van 10:00 en 16/17 (weegt 4.9) en 4x (soms 5) borstvoeding. Maandag komt er de 3de fles KV bij en aangezien hij een week geleden voor het laatst gewogen is (en dus zeker over die 5kg heen is) gaan we ook verhogen naar 180+6. De verwachting is dan dat hij nog maar 5x voeding nodig heeft (en wellicht soms Snachts)

4 jaar geleden

Oh en de bedoeling is ook dat we ochtend avond nacht blijven geven dus zou dan ook afgebouwd zijn. Hier heb ik wel echt de tijd voor genomen. Met 6-8 weken oud 1 fles 8-10 2 flessen en dan vanaf 10 3 flessen

4 jaar geleden

Hoe gaat het met jullie ?

4 jaar geleden

Hoe gaat het met jullie ?
We hebben lactulose geprobeerd, voor zijn obstipatie, dat heeft zijn werk gedaan. Alleen is nog niet voorbij. Weer even met cb en kinderarts overlegd en ga nu dieetvoeding voor koemelkallergie proberen. Hoe gaat het met jullie?

4 jaar geleden

We hebben lactulose geprobeerd, voor zijn obstipatie, dat heeft zijn werk g ...
Fijn dat het in ieder geval zijn werk heeft gedaan! Zal wel een opluchting zijn. Oh ben benieuwd hoe die gaat ! Onze meid had na een paar dagen 1 fles niet gepoept. maar maandag tijdens ons avond eten, net na haar bv, zat ze in de Stokke new born en hups alles eruit.. en dit was dinsdag en gister ook zo. We noemen het nu de poepstoel haha We zijn net 1 week met 1 flesje. In het begin dronk ze die op en naderhand niet meer, ze liet ruim de helft staan . Ze dronk erg gulzig. Heb er vandaag 3.5u tussen gelaten en een kleinere speen. Madam heeft netjes en rustig de fles helemaal leeg gedronken. Binnenkort gaan we de voeding om 160p vervangen voor kv. Ben benieuwd hoe dat gaat