18 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb mijn zoontje nog wel zittend in het babybadje gedaan. En ga zelf soms nu met hem in bad. Met mijn benen langs hem is het uitglijden minder mogelijk. Mijn zoontje kan al wel zelfstandig zitten, dat scheelt. Ik ben alleenstaand (bewust), en hoewel douchen nog wel gaat, is het een stuk lastiger nu hij kruipt en alles wil pakken enzo. Omdat hij nu zelfstandig gewoon goed zit, kan ik mezelf (pal naast hem, ik laat hem geen seconde alleen) eerst afdrogen en vervolgens hem uit bad halen en dan leg ik hem op zn handdoek. Verder qua wassen haal ik mn handen een paar keer over zn billetjes en langs de plooitjes. De beste inspectie is nog steeds met luiers verschonen. In bad let ik vooral ook op de oksels en nekplooitje. Hopelijk heb je er wat aan.

3 jaar geleden

Ik zet mijn zoontje ook in het badzitje op de grond van de douche haha (spetteren alom) maar goed. Dat daar onder doe ik zo goed als kan onder de douche, verder doe ik dat regelmatig met washand op de commode :) Optillen uit het zitje die ik door een hydrofieldoek over beide handen te leggen en dan til ik hem uit z'n zitje zo op, loop ik snel naar z'n kamer, en leg hem daar op een grote hydrofiel op de commode en dan wikkel ik hem in. Dus die hydrofiel leg ik van te voren al klaar.. Haha ik hoop het zo een beetje duidelijk uitgelegt te hebben.

3 jaar geleden

Oh ik had trouwens ook vaak een extra aankleedkussen naast de douche op de grond liggen. Daar legde ik dan een hydrofiel op en tilde hem uit het zitje daarop en dan inwikkelen. Nu met het warme weer ging ik dus meteen naar z'n kamer maar als het straks weer kouder word verander ik misschien wel weer terug naar het in de badkamer al op een grote hydrofiel leggen.

3 jaar geleden

Als ik de kleine alleen in bad doe dan knoop ik een grote hydrofiel om mn nek en dan pak ik haar uit de bad inzet en tegen me aan, en dan kan de hydrofiel zo om haar heen.

3 jaar geleden

Ik ga samen met de kleine in bad... Heel charmant in een klein laagje water 🙈 Het badzitje gebruik ik sinds kort niet meer omdat hij zich daar uit beweegt maar hij kan wel al zelfstandig zitten. Doordat ik samen met hem in bad zit kan ik hem bij me pakken op mijn schoot zodat ik alles goed kan wassen. Als we klaar zijn laat ik de stop uit het bad, snel zelf uit bad, kleine direct achter me aan eruit in zijn badcape die ik dan al langs het bad heb liggen en dan zo het bed op.. dan is het tijd voor mezelf om even af te drogen... Tja, praktisch is het niet 😂

3 jaar geleden

Ik ga ook met hem in bad met het zitje wat hij het babybadje dat, dat werkt hier vooralsnog super. Terwijl hij speelt til ik zijn kont op om te poetsen, of zet ik hem recht om zijn ruggetje en nek te doen. Hij vind het geweldig om in bad te gaan met mama, lekker spetteren en gek doen. Als ik het alleen doe leg ik een handdoek op de wc bril zodat ik hem makkelijk in de handdoek kan stoppen. Anders geef ik hem aan papa en doet hij de rest.

3 jaar geleden

Of je doet van te voren op de aankleedkussen al even wassen en dan in bad lekker alles afspoelen

3 jaar geleden

Mn dochter zit in het baby badje. Op het aankleedkussen was ik haar en dan het badje in. Ik leg van te voren op de badmat een badcape, zodat ik haar vanuit het badje in de badcape kan wikkelen en dan op dr slaapkamer op het aankleedkussen afdrogen

3 jaar geleden

Reactie op RoosMid

Of je doet van te voren op de aankleedkussen al even wassen en dan in bad l ...
Dit idd! En ik ga met mijn handen nog even de plooitjes langs. Dan til ik hem met een arm een beetje op en wurm mijn hand tussen het stoeltje en zijn beentjes. En ik leg de handdoek op de rand van het bad open neer. Dan til ik hem uit bad. Zet hem op de handdoek en wikkel met één hand de handdoek om hem heen.

3 jaar geleden

Aankleedkussen in de badkamer leggen zodat je hem daarop kunt leggen mocht je wel samen willen douchen. Zelfde om hem uit het bad te tillen en daar in een handdoek op neer te leggen

3 jaar geleden

Ik heb een houte plank laten maken die ik over het bad heen leg. Dit is een kwart van m'n bad. En daar heb ik een aankleed kussen op liggen. Kan ik haar van te voren op omkleden en wassen..

3 jaar geleden

Ik ga samen met hem in bad en was hem zo terwijl die op mijn schoot zit.. douchen doe ik ook samen met hem (ook alleen want mijn man is ook altijd weg) en dan als we klaar zijn met douchen (of bad) wikkel ik hem eerst in een handdoek, en leg hem even op de grond op het matje, en dan mijzelf en dan aankleden!

3 jaar geleden

Bij mij zit ze los in het babybadje. Grote pret alom! Mijn zoontje heeft er tot een jaar los in gezeten. Ik heb een ruime badkamer met een ikea commode die net zo groot is als een aankleedkussen. Hier ligt een handdoek op en daar kan ik haar gelijk op afdrogen. Hier kleed ik haar ook altijd aan en uit en poets ik tanden enz..

3 jaar geleden

Wij leggen een laagje water in het bad en daar ligt hij dan in. Hij vindt het geweldig, trapt erop los. Als ik alleen ben, leg ik de badmat op de grond met daarop de badcape. Daar leg ik hem dan op en rol hem in en loop ermee naar zn kamer

3 jaar geleden

Dus doordat hij ‘los’ in het bad ligt , heb ik 2 handen om de billen te wassen. Zelfde manier als het verschonen op de commode. Ene hand benen omhoog houden, andere hand washand

3 jaar geleden

Mijn zoontje zit in een zitje in het babybadje. Maar dan is de helft van z’n bovenlijfje boven water en dat is best wel koud merk ik. Heeft iemand daar een oplossing voor??

3 jaar geleden

Reactie op sabvf

Mijn zoontje zit in een zitje in het babybadje. Maar dan is de helft van z’ ...
Hydrofiele doek? En dan steeds nat maken met water?

3 jaar geleden

Wij hebben heel lang gewoon liggend gedaan vond ze best. Klein laagje water. Daarna in een wasmand en nu op anti slip matje