10 Reacties

2 jaar geleden

Bij ons ook .. ik laat hem.lekker vrij kruipen en als die naar me komt om hem op te tillen en dan weer bewegelijk worst zetten we hem weer op de grond.. ze willen zo graag dingen onderzoeken en zien .. dus mijne zit meestal op de grond

2 jaar geleden

Hier ook, we hebben zoveel mogelijk waar hij niet aan mag zitten weggehad of veilig gemaakt (stopcontactbeveiliging). Maar pittig is het wel ja! En ja die oma's en opa's zullen het er mee moeten doen. Je dochtertje is er niet om hun behoeftes te voldoen natuurlijk. Zij moet en mag zich gewoon lekker op haar manier ontwikkelen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft precies hetzelfde en is ook 11 maanden. Ik laat hem ook vooral op de grond rondkruipen. De enige keer dat hij een keer rust heeft is als ik hem in zijn draai stoeltje voor de tv zet.

2 jaar geleden

Oh ja, hier ook zo één! Hij is zooo wild en beweeglijk, vindt alles interessant. Hij tilt ook al van alles op met 1 arm, waarna hij met de andere arm al lopend het loopwagentje bestuurt. Hij moet wel een krachtpatser worden 😅 Qua tips... vooral accepteren denk ik. Het zit duidelijk in je dochter dat ze zo nieuwsgierig is en van alles wil ontdekken. Wij hebben hier alles zo goed als babyproof gemaakt, hij maakt iedere dag (meerdere keren) hetzelfde rondje en dezelfde ravage. Een aantal lades gaan open en worden uitgeruimd (bij de tvhoek, bij de zithoek, in de keuken) en bij de eettafel hebben we een mand met oud papier dat hij kan verscheuren en wegsmijten etc. Ook alle spullen in de lades mag hij aan zitten, wel onder toezicht. En dan heeft hij ook nog zijn speelmat met speelgoed waar hij ook dagelijkse meerdere keren stopt om te spelen/ontdekken. Voor sint/kerst/verjaardag hebben wij een Pikler driehoek met glijbaan gekocht, ik denk dat hij het fantastisch gaat vinden.

2 jaar geleden

Jaa hier precies zo 1!! Geen seconde rustig zitten. Ik kan er vaak wel om lachen maar het lijkt me heerlijk als hij gewoon eens lekker bij me kan zitten of liggen..

2 jaar geleden

Hier ook onze dochter is precies zo. Ik kon me er druk om maken maar accepteer het nu gewoon. Ik ben zelf ook geen stil zitten en mijn vriend ook niet. Ze ontdekt gewoon heel graag. Kan ook heerlijk zelf spelen maar wel vaak alleen als je erbij bent. Kan soms ook zelf heerlijk rommelen. Verschilt echt per dag. Ik denk gewoon accepteren, ze is nu eenmaal zo. Ook nooit een schoot zitter geweest, tuurlijk jammer, maar het is wat het is

2 jaar geleden

Hier ook beide al is de een net iets 'erger' dan de ander maar ik vind het prima en ga ook de strijd niet aan tenzij ze iets doen wat echt niet mag. Mijn ouders vinden het juist helemaal geweldig dat ze zo ondernemend zijn en hebben er dus geen moeite mee dat ze niet zo'n schootzitters zijn. Mijn schoonmoeder vindt het jammer maar wij zijn van mening dat zij nog vitaal genoeg is om gewoon met ze op de grond te kunnen spelen om zo tijd met ze door te kunnen brengen. Echter heeft ze dit met d'r eigen kinderen ook nooit gedaan dus zal dat met die van ons ook niet gaan doen

2 jaar geleden

Het is net ofdat ik het verhaal lees over mijn zoontje 😅 hij is ook 11 maanden en het is even erg. Ik laat hem vrij kruipen maar wel dat alle snoeren en voorwerpen van de grond zijn (anders ligt het allemaal kapot op de grond). Als hij onrustig is op de arm zet ik hem terug neer en op de schoot juist hetzelfde. Verschonen, aankleden en uitkleden is het grootste drama, hij lijkt net op 'the exorcist' 🤣

2 maanden geleden

Reactie op anne_b

Jaa hier precies zo 1!! Geen seconde rustig zitten. Ik kan er vaak wel om l ...
Ondertussen rustiger geworden?

2 maanden geleden

Reactie op lovebaby123

Hier ook onze dochter is precies zo. Ik kon me er druk om maken maar accept ...
Hoi hoe is dat nu een jaar later met haar?