4 Reacties

3 jaar geleden

Ik snap dat je handjes en voetjes warm wilt maken. Maar met koorts is het juist belangrijk dat een baby kan afkoelen dus ik zou geen sokjes aan doen, want dan kunnen ze hun warmte moeilijk kwijt. Verder zou ik de kruik ook weglaten omdat dit alleen maar erger opwarmt. En dus ook niet te warm aankleden. https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen/mijn-kind-heeft-koorts Deze site geeft aan wat je kan doen en is betrouwbaar :) Mocht je de koorts toch te spannend vinden zou ik gewoon de huisartsen post bellen. Dan kunnen hun je echt medisch advies geven :) Bij twijfel zou ik gewoon altijd bellen. Liever een keer te veel dan te weinig! Beterschap!

3 jaar geleden

Reactie op xCriista

Ik snap dat je handjes en voetjes warm wilt maken. Maar met koorts is het j ...
Bedankt voor je reactie. Op Google lees je de gekste dingen en ziektes waardoor je als mama toch wel schrikt en niet weet wat je moet doen馃槗 ik las dat ze juist hun warmte niet goed verdeeld kwijt konden als ze koude voeten hadden. Alle hitte zou dan naar hun hoofd gaan. Heb de kruik weggehaald. Handen en voeten zijn minder koud inmiddels.

3 jaar geleden

Reactie op Chocolate92

Bedankt voor je reactie. Op Google lees je de gekste dingen en ziektes waar ...
Ja ik snap je helemaal. Op google vind je de meest uiteenlopende adviezen. Deze site mag ik van m'n huisarts ook altijd gebruiken omdat die dus door artsen word gecontroleerd en bij gehouden. En ik weet dat je de Huisartsenpost niet altijd voor vanalles moet bellen. Maar koorts bij een baby en als je twijfels hebt zou ik gewoon altijd bellen. Ook dan kan je zeggen ik hoef niet perse langs te komen maar heb wel wat advies nodig om de nacht mee in te gaan. Dan zijn ze altijd bereid je te helpen, en heb je dus ook deskundig advies. Kindjes zweten sowieso nog veel met hun hoofd dus dat is meestal al gauw warmer dan de rest. Maar als nu de handjes en voetjes weer warm worden heb je kans dat de koorts ook wat begint af te nemen. Ik hoop iig voor je dat je zoontje snel opknapt! 鈾ワ笍