27 Reacties
4 jaar geleden
Doe ik ook! Als het vies is gaat het uit of idd na het badje, anders houdt ze lekker gewoon dr zelfde kleertjes aan:)
4 jaar geleden
Ik doe me meisje schone kleren aan als het vies is. Als ze bijvoorbeeld gespuugd heeft en alleen het shirtje zit eronder dan alleen het shirtje. Verder slaapt ze in de kleren als het schoon is, en de volgende dag in de middag of avond andere kleren aan. Dus als het schoon is zo ongeveer 24 uur in een setje kleding, dit zei de kraamverzorgende dus heb dit gewoon voortgezet. Is ook mijn eerste kindje
4 jaar geleden
Sochtends en savonds, tenzij t nog schoon is of eerder vies. Meestal voor de nacht een boxpakje (makkelijker met verschonen) en overdag rompertje en broekje
4 jaar geleden
Ze krijgt hier wat schoons aan als de kleding vies is (bv doorgelekt of gespuugd) of als ze in bad/onder de douche is geweest.
Hier dus ook wel eens 2 dagen hetzelfde aan. Kan prima toch. Die kleintjes houden niet zo van omkleden vaak, dus waarom zou je ze dat vaker aandoen dan nodig is.
4 jaar geleden
Mn zoontje heeft soms ook 2 dagen zelfde aan. Als het vies is dan is het omkleden en ook na het badje (om de dag). Babys worden ook niet echt vies tenzij ze doorlekken of spugen dus denk dat het niet nodig is om elke dag om te kleden.
4 jaar geleden
Ik trek m'n zoontje elke dag schone kleren aan. Ik maak dan met een washandje z'n gezichtje, nek, handjes en onderkant schoon. Even lekker insmeren en masseren (geniet hij echt van) en dan schone kleren aan. Hij gaat 1 à 2x per week in bad. Hij heeft te veel leuke kleertjes om niet elke dag wat anders aan te trekken 😆
4 jaar geleden
Reactie op Juul88
Ik trek m'n zoontje elke dag schone kleren aan. Ik maak dan met een washand ...
Hier hetzelfde. 1x in bad en 1 keer onder de douche per week. Wel elke dag even een washandje er bij langs der langs en insmeren met olie.
En gelijk schone kleding aan. Ik ben blij dat mijn kleine nu bijna een maatje groter aan kan. Eindelijk de jurkjes😍
4 jaar geleden
Onze kleine man krijgt bij zijn ochtendvoeding van 07:00 z’n setje kleding aan voor de dag. Rond 20:00 uur doen we zijn pyjama aan (om beetje ritueel te krijgen) en dan gaat hij naar bed. De volgende ochtend dan weer een nieuw setje en vaak ook de kleren van de vorige dag als deze nog schoon zijn
4 jaar geleden
Hier werd aangegeven door de kraamzorg om iedere dag een nieuwe romper aan te trekken omdat je dit moest zien als ondergoed. De kleding erboven kan zeker 2 dagen mee als het niet vies is. Nu ik er over nadenk lijkt het me niet erg de romper langer aan te laten aangezien er altijd nog een luier onderzit.. Hier komt er wel vaak wat bloed nog uit de navel waardoor het toch frisser lijkt het rompertje dagelijks te verschonen
4 jaar geleden
Wij doen 2 dagen met de kleding mits ze zich onderspuugd of poept. Overdag slaapt ze in haar kleding voor de nacht lekker een pyjama en haar slaapzak aan!
4 jaar geleden
Ik doe altijd in de avond een schoon pyjamaatje aan en in de ochtend een schoon setje kleding. Mijn kind maakt haar kleertjes ook niet vies, maar ik trek ook iedere avond een schone pyjama aan en ook in de ochtend een schoon setje kleding. Dus mijn kind ook. Plus we hebben zoveel kleding dat ik niet iedere dag hoeft te wassen, dat doe ik om de dag of 2 dagen.
4 jaar geleden
Wij doen wel iedere dag een pyjama aan en overdag kleren, maar die kleren houdt hij max 2 dagen aan. Ook een beetje voor ons eigen ritme, als het er al inzit hoef je je minder aan te passen.
4 jaar geleden
Reactie op Nvdb22
En in de avond gaat mijn dochter in bad, iedere dag, dat hoort bij ons bed ...
Even een tip weetje dat het voor het huidje niet goed is om zoveel in bad te gaan. 2 a 3x per week is meer dan genoeg voor deze kleintjes ☺
4 jaar geleden
Als het proper is dan blijft het nog even aan, behalve als ik zelf zin heb om mijn meisje in een ander outfitje te stoppen 😄
4 jaar geleden
Elke ochtend schone kleertjes. En soms nieuw shirt, hangt er beetje vanaf hoe erg het onder gespuugd is. Maar als ik dat die bij elke keer spugen, ben ik de hele dag bezig. En hij heeft een hekel aan kleertjes over zijn hoofd.
Als het uitkomt, badje of spugen of iets dan krijgt a s avonds een pakje aan. Anders slaapt hij gewoon in de normale kleertjes.
4 jaar geleden
Elke ochtend en avond schone kleertjes aan en mochten er ongelukjes gebeuren met spugen of vieze poepluiers dan vaker. Ze heeft ook teveel leuks om haar niet elke dag om te kleden en trek zelf ook elke ochtend en avond een schone set aan vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat een baby ook elke dag schone kleertjes aankrijgt