11 Reacties
4 jaar geleden
Nunki laken geeft veel druk waardoor omrollen lastiger word, word ook veel tweedehands aangeboden. Zou het eerst overdag proberen ivm als hij toch nog omrolt
4 jaar geleden
Mijn zoontje doet dit ook, woelt het hele bed door... Vanochtend sprong ik uit bed omdat ik hem ineens op zijn buik zag liggen met opgetrokken beentjes.. Hij lag wel netjes met zijn gezichtje naar de zijkant.
Ik slaap dan ook niet meer echt lekker maar denk dat het vooral mijn gevoel is en dat de kleine het echt wel zelf regelt. Mijn zoontje kan zijn nekje goed omhoog houden en denk echt wel dat ze zichzelf echt niet zomaar stikken als ze 4 maanden zijn... Ik leg hem soms wel recht maar even later ligt hij toch weer zoals hij dat graag wil. Een soort van vastleggen zou ik persoonlijk niet doen, denk dat het ook gewoon bij zijn ontwikkeling hoort...
4 jaar geleden
Van ons slaapt ineens op zijn zij. Hij kan van zijn rug naar buik rollen, terug heeft hij vooral met slaapzak nog moeite. Ik was bang dat hij op zijn buik zou komen en ik het niet door zou hebben.
Hij lag laatst ineens op zijn buikje te slapen in de ochtend. Heel goed in de gaten gehouden wat hij doet. Hij tilt zijn hoofdje zelf goed en als hij het zat is begint hij heel hard te huilen.
Eergisteren schrok ik mijzelf rot in de nacht. Hij lag op zijn buik en maakte gekke bewegingen met zijn hoofdje en rare geluiden. Licht aangedaan om hem te helpen. Was hij zijn matras aan het aflikken..... Boos dat ik hem weer op zijn rug legde, keerde zich gelijk weer op zijn buik om door te kunnen gaan.
Wij hebben een aerosleep. Nu hoor ik daar verschillende reacties op, maar ik vind het zelf een heel prettig idee. Hij heeft het heel snel warm, dus dat het wat koeler is, is voor ons niet erg.
4 jaar geleden
Ik heb twee grote badlakens/hamamdoeken helemaal opgerold en aan de zijkanten van het bedje gelegd als een soort bumper. Zo kan ze niet omrollen (of als ze omrollen, rolt ze terug op haar rug want ze komt tegen een soort 'bumper' aan). Wij hebben haar altijd ingebakerd, toen ze tekenen begon te laten zien van rollen hebben we dit afgebouwd (elke keer 1 armpje vrij met slapen en dan zelfgemaakte 'bumpers'), nu slaapt ze in een 'gewone' slaapzak met beide armen los. Voor ons werkt dit al een paar weken heel goed! Verder hebben we het advies gekregen goed te oefenen met omrollen zodat ze zich uiteindelijk goed zelf terug kan rollen.
Heb zelf ook gekeken naar nunki lakens of aerosleep. Maar aerosleep schijnt vooral op het gevoel van ouders in te slepen (zie website consumentenbond: Hoeveel lucht een matras doorlaat, heeft helemaal niets te maken met de veiligheid van je baby. De Veiligheidsnorm voor babymatrassen besteedt ook helemaal geen aandacht aan de luchtdoorlating. Wij testen alle babymatrassen volgens de Veiligheidsnorm. Bij alle 4 de Aerosleepmatrassen https://www.consumentenbond.nl/babymatras/producten/AeroSleep die nu in onze Vergelijker staan, vonden we tekortkomingen)
Tenslotte stoppen we haar altijd strak in met een katoenen laken, deze stoppen we strak onder haar matras waardoor ze ook lekker strak in bed ligt.
Succes! 馃槉馃憤
4 jaar geleden
Reactie op Femke338
Ik gebruik deze totdat ze zelf weer terug kan draaien. Dan kunnen ze niet m ...

Kun je die ook gebruiken met een slaapzak? Omdat er ook een band tussen de benen doorgaat?