12 Reacties
4 jaar geleden
Dat heb ik ook gehad. Wat ik deed ik kolfde het af en deed het in de vriezer zodat ik toch een voorraad had voor later.
4 jaar geleden
Ik kolfde de druk er een beetje af. Het zou na een paar dagen beter moeten gaan, lichaam past zich ook weer aan aan deze situatie :)
4 jaar geleden
Ps: niet teveel afkolven (geen hele voeding) want dan hou je je productie voor midden in de nacht in stand! Dan geef je je lichaam de prikkel om dus rond dat tijdstip weer melk te maken en dat wil je dan niet ;)
4 jaar geleden
Als baby in bed ligt ga ik ongeveer over 2 uurtjes afkolven. Dat helpt bij mij. Ja, ik kolf mn borsten dan leeg. Ze zitten wel vol wanneer mevrouwtje weer wakker is, maar ik krijg geen pijn. Als ik het niet leeg zou kolven dan krijg ik verstopte melkklieren en dat is echt niet cool.
4 jaar geleden
Ik heb dit zelf niet want mijn baby wil minstens 2x in de nacht voeding. Maar wat misschien fijn is is een haka handkolf om de druk er wat vanaf te halen. Dan hoef je je bed niet uit. Of misschien heel kort om t in de koelkast te doen als je t zonde vindt om weg te gooien.
4 jaar geleden
Ik had dat de eerste keer doorslapen ook toen kolfde ik af vlak voordat ik zelf ging slapen en dan was t goed te doen. Nu hoeft dat al niet eens meer. Ons lichaam is zo mooi ingericht met een paar dagen past je lichaam zich aan. Even volhouden
4 jaar geleden
Onze dochter van 13 weken komt snachts vaak 1 keer rond 03:00/04:00 uur (slaapt tussen 20:00/21:00 uur tot 07:00/08:00 uur).
Ze heeft ook 2 nachtjes doorgeslapen en ik werd op een gegeven moment wakker van super volle en erg pijnlijke borsten. Ik kolf nu savonds voor ik zelf naar bed ga en dat werkt voor mij! Ze zijn dan sochtends wel vol, maar niet pijnlijk😊.
4 jaar geleden
Reactie op Juliia
Onze dochter van 13 weken komt snachts vaak 1 keer rond 03:00/04:00 uur (sl ...
Haha same here. Mijne wordt dus ook rond 03.00 of 04.00 uur wakker en als ze s avonds iets later heeft geslapen dan wordt het weleens 05.00 en soms komt ze 2x in de nacht.. maar afkolven voor slapen gaan helpt!!!